امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آینده ی کنسول های بازی در اختیار مایکروسافت و ایکس باکس


1401/07/27
کد خبر : 26534
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

شرکت مایکروسافت به تازگی چرخ برخی از بزرگترین برنامه های آینده ی خود را به کار انداخته است. این موضوع توسعه دهندگان بیشتری را به سمت کنسول مایکروسافت سوق خواهد داد. یکی از برنامه های آینده نگرانه ی مایکروسافت برای ایکس باکس، توسعه ی تجربه ی بازی در فضای ابری به شمار می رود. در این راستا اخیرا مایکروسافت رزولوشن سیستم stream بازی های ایکس باکس را به فول اچ دی ارتقا داد. این شرکت علاقه مند است تا بروزرسانی های متعدد سخت افزاری را در برنامه های خود داشته باشد. در ادامه ی این برنامه ها همچنین، ایکس باکس با ارائه ی طرح All-Access این امکان را در اختیار کاربران می گذارد تا ماهانه با پرداخت مبلغ مشخصی، یک Xbox جدید داشته باشند.
مایکروسافت می خواهد تا کنسول ایکس باکس، جای کنسول سونی در بازار را کاملا بگیرد و مسیر صنعت بازی را اداره کند.

با توجه به اخبار مثبت از طرف مایکروسافت، خرید کنسول ایکس باکس می تواند انتخابی هوشمندانه برای حال و آینده باشد. در ادامه مطلب، مدل های مختلف این کنسول را دقیق تر بررسی می کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید خود بگیرید.
ایکس باکس

مقایسه پلی استیشن ۴ پرو با ایکس باکس وان ایکس

کنسول‌های بازی xbox و پی اس 4 از قدرتمند ترین کنسول ‌های بازی در دنیای امروزی هستند، که البته این دو کنسول بدون شک رقیب هم محسوب می‌شوند. در ادامه این دو غول کنسول بازی را با یک‌دیگر مقایسه خواهیم کرد.

•    از لحاظ سخت افزاری هر دو کنسول دارای پردازشگر AMD هشت هسته‌ای هستند. اما پردازنده ایکس باکس وان ایکس ۲۰۰ مگاهرتز قدرت پردازشگر گرافیکی بیش‌تری دارد. این کنسول از ۶ ترافلاپ قدرت پردازش گرافیکی بهره می برد که این میزان، ۱.۴ برابر پلی استیشن ۴ پرو است.

•    ایکس باکس وان دارای رم ۱۲ گیگابایتی با تکنولوژی DDR5 است. و این مقدار به تنهایی از رم پی اس ۴ بیش‌تر است.

•    پلی استیشن ۴ از پخش کننده بلوری بهره می‌برد، تنها کنسول ایکس باکس وان ایکس است که به کابلی برای پخش با کیفیت K4 و فناوری HDR مجهز است.

•    در بخش طراحی هر دو کنسول در نسخه اصلی دارای رنگ مشکی مات هستند و تفاوت آن‌ها مربوط به سایز این دو کنسول است. کنسول وان ایکس کوچک‌ترین کنسول مایکروسافت بوده، و از نظر اندازه نیز، از پلی استیشن ۴ پرو کوچک‌تر است.

•    این کنسول به دلیل سخت‌افزار قوی‌تر از ۱۷۰ وات برق استفاده می‌کند‌. پلی استیشن ۴ نیز، ۱۵۰ وات برق مصرف می‌کند و دمای آن به ۴۰ درجه سلسیوس می‌رسد. در نتیجه می‌توان کنسول وان ایکس را در بخش طراحی مناسب‌تر اعلام کرد‌.

•    کنسول وان ایکس به همراه دسته‌بازی خود، یک باتری برای شارژ عرضه کرده و در مقابل پلی استیشن ۴ پرو از سیم مخصوص برای شارژ دسته استفاده‌ می‌کند. سونی به دلیل آن که کاربران را از خرید باتری برای دسته‌ها بی‌نیاز کند، عملکرد بهتری در این قسمت داشته است.

ایکس باکس وان اس با ایکس ‌باکس وان ایکس چه تفاوتی دارد؟


کنسول‌های xbox مایکروسافت، با ظهور نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، درخشش چشمگیری در دنیای بازی‌های ویدیویی داشته‌اند.
اگر به دنبال کیفیت تصویر خوب هستید، هر دو کنسول با پشتیبانی از قابلیت HDR و K4 ، در این زمینه عالی عمل کرده اند. تنها تفاوت در انتخاب این دو کنسول، به بودجه شما بستگی دارد و باید نیم نگاهی نیز به چشم انداز روشن تر ایکس باکس ایکس داشته باشید.

هر دو کنسول از دیسک‌های بلوری پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند به صورت CD، DVD نیز از آن استفاده شود. در این میان فقط کنسول Xbox One X می‌تواند بازی‌ها را به صورت K4 اجرا کند. کنسول Xbox One S نیز همان بازی‌ها را با رزولوشن پایین‌تر فول اچ دی به اجرا در می‌آورد. کنسول ایکس از لحاظ سرعت اجرا و موارد این چنینی نیز از Xbox One S سریع‌تر است.
 ایکس باکس

قیمت  روز ایکس باکس در آی گیمر

قیمت ایکس باکس بسته به نوع و مدل کنسول و اینکه آیا از رده تولید خارج شده اند یا خیر متغیر است. همچنین عامل دیگر در تعیین قیمت xbox، نو یا دست دوم بودن آن است. به دلیل نوسانات قیمت دلار در کشور ما، قیمت ریالی xbox ها به ساعت و به صورت آنلاین تغییر می کند. قیمت دلاری مدل های مختلف xbox در زیر آمده است.

Original Xbox: بدلیل قدیمی بودن این مدل xbox، پیدا کردن نو آن بسیار سخت است. اما قیمت حدودی دست دوم این مدل از xbox کمتر از ۱۰۰ دلار است.
Xbox 360 series: نو و بدون کارکرد این مدل از xbox نیز بدلیل توقف تولید نیز به سختی یافت می شود. با این حال قیمت نوی آن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار بوده و همچنین قیمت کارکرده آن کمتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار می باشد.
Xbox one و Xbox one X: تولید این دو مدل از xbox نیز خاتمه یافته است و به همین دلیل پیدا کردن مدل تازه آنها نیز کاری دشوار است. با این حال، قیمت نوی این کنسول ۴۰۰ تا ۴۹۹ دلار بوده و قیمت کارکرده آن کمتر از ۲۰۰ دلار می باشد.
Xbox one S: مدل نو و تازه ی این مدل از سری one به دلیل اینکه کماکان در حال تولید است را می توان به راحتی در بازار یافت. قیمت نوی این کنسول حدود ۵۰۰ دلار بوده و قیمت کارکرده آن کمتر از ۲۰۰ دلار می باشد.
Xbox Series S: مدل نو و بدون کارکرد این کنسول در فروشگاه اینترنتی آی گیمر، به قیمت 9,100,000 تومان به فروش می رسد. همچنین مدل کارکرده و دست دوم آن با قیمتهای پایین تر از ۱۰۰ دلار نیز موجود می باشند.
Xbox Series X:  آخرین و پیشرفته ترین مدل ایکس باکس یعنی سری ایکس نیز در فروشگاه اینترنتی آی گیمر با قیمت رقابتی 17,100,000  موجود می باشد.
مهمترین فاکتور در خرید xbox مقدار بودجه در دست خریدار است. علاوه بر این، خریدار باید قبل از خرید کنسول مورد نظر در مورد تمامی امکانات آن از جمله پورت ورودی- خروجی تصویر و صوت، کیفیت تصویر بازی کنسول، تعداد و تنوع بازی ها، و همچنین مواردی چون وجود مراکز فروش بازی های کنسول مورد نظر در شهر یا منطقه خود و وجود تعمیرکار خبره در نزدیکی شهر محل زندگی آگاهی داشته باشد. خریداران می توانند از سایت های فروش آنلاین موجود در اینترنت برای خرید کنسول خود اقدام کنند. همچنین، آنها می توانند با مراجعه حضوری به مراکز فروش، از محصول مورد نظر خود دیدن کرده و پس از اطمینان از انتخاب خود اقدام به خرید نمایند.
 ایکس باکس

فروشگاه آی گیمر چه تمایزی با سایر فروشگاه های اینترنتی کنسول بازی دارد؟


فروشگاه های اینترنتی و حضوری زیادی در سرتاسر ایران اقدام به عرضه و فروش کنسول ایکس باکس کرده اند. فروشگاه آی گیمر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از اولین روزهای ورود کنسول ایکس باکس به بازار ایران، این محصول جذاب را در اختیار علاقه مندان قرار داده است. اولین نکته ای که فروشگاه آی گیمر را نسبت به سایر رقبای خود متمایز می کند، فروش بدون واسطه ی انواع کنسول، بازی و لوازم جانبی است. به دلیل کوتاه شدن دست واسطه، علاوه بر تجربه ی خرید از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز بهره مند خواهید شد. شهروندان تهرانی در کمتر از 24 ساعت خرید خود را دریافت خواهند کرد. ارسال مرسوله به سایر نقاط کشور نیز از طریق پست پیشتاز یا ویژه انجام خواهد شد.
برای تجربه ی خرید از آی گیمر کافی است به نشانی اینترنتی ما یعنی www.igamer.ir  مراجعه یا با شماره 02166739204   تماس حاصل بفرمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26534
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید