امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟


1401/07/27
کد خبر : 27825
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

آیا به نظر شما نیز زبان آلمانی زبان سختی است؟

برای اینکه بتوانیم جواب این سوال را بدهیم و یا اینکه ما هم با دیگران هم عقیده شویم که زبان آلمانی جز زبان های سخت دنیا برای یادگیری است باید به یک سری موارد توجه کنیم و براساس آن ها ببینیم آیا این فرض یا حرف درست می باشد یا خیر.
در این مطلب می خواهیم براساس یک سری شواهد و المان هایی که وجود دارد زبان آلمانی را بررسی نماییم و دریابیم که آیا می توان زبان آلمانی را در زمره زبان های سخت در نظر گرفت.

آشنایی با زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی از زبان های مهم و پرمخاطب در قاره اروپا می باشد که در کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، هلند و چندین کشور دیگر مورد استفاده بوده و نیز در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل حضور قابل توجه ای از آلمانی زبان ها یادگیری و ثبت نام در کلاس زبان آلمانی در زمینه های مختلف مهم می باشد.
با توجه به قدرت اقتصادی و صنعتی کشور آلمان، این زبان یکی از مهم ترین زبان ها در بحث تجارت و کسب و کار می باشد. همچنین به دلیل اینکه دانشگاه های آلمان از جمله بهترین دانشگاه های جهان می باشند و تحصیل در این دانشگاه ها در بسیاری از مقاطع به زبان آلمانی ممکن است، اهمیت این زبان را بیش از پیش کرده.
در نتیجه بدون در نظر گرفتن اینکه زبان آلمانی سخت است یا خیر یادگیری این زبان می تواند برای بسیاری از افراد فرصت های بسیار مناسبی را در زمینه های مختلف بوجود آورد. از این رو امروزه افراد زیادی مشغول به یادگیری این زبان به طرق مختلف هستند و این زبان در آموزشگاه های مختلف از جمله آموزشگاه زبان دهخدا به صورت ویژه تدریس می شود.
برای اینکه بخواهیم مشخص کنیم که آیا زبان آلمانی سخت می باشد باید به یک سری موارد از جمله، زبان مادری شما، تعداد زبان های خارجی که بلد می باشید، استعداد شما در یادگیری زبان، وقت و زمان شما برای یادگیری، انگیزه شما و .... توجه شود.

درجه سختی زبان آلمانی

براساس آمار سازمان Defense Language Institute که زبان ها را به چهار دسته تقسیم بندی کرده است زبان آلمانی در دومین دسته زبان های سخت دنیا قرار دارد. که براین اساس مشاهده می شود که زبان آلمانی آن طور که برخی تصور می کنند نیز سخت نمی باشد.
براساس برآوردهای صورت گرفته کلاس های یادگیری حدود ۳۵ هفته و تقریبا ۷۵۰ ساعت آموزش برای زبان آلمانی در نظر گرفته شده است. در این مدت زمان شما می توانید در سطح دو زبان آلمانی باشید.
زبان آلمانی همراه با زبان انگلیسی، هلندی، سوئدی و فاروئی یک زبان هندو اروپایی است. در نتیجه این زبان ها از یک ریشه مشترک برخوردار می باشند و شباهت هایی با یکدیگر دارند. در نتیجه این زبان برای کسی که زبان اولش زبان انگلیسی است و یا زبان انگلیسی را می داند زبان آسانی تلقی می شود و از دید او زبان آلمانی سخت نمی باشد.

چه ویژگی هایی زبان آلمانی را دشوار می کنند

موضوع اول در یادگیری یک زبان که آن را سخت می کند گرامر یا دستور زبان آن است که فرقی نمی کند چه زبانی باشد برای همه زبان آموزان یادگیری گرامر کاری سخت و خسته کننده است. از این رو گرامر زبان آلمانی نیز جز مواردی است که یادگیری این زبان را سخت می کند. در نتیجه چون برای یادگیری زبان آلمانی باید یک گرامر جدید یاد بگیرید به سختی یادگیری زبان آلمانی می انجامد.
دیگر ویژگی زبان آلمانی تفاوت در جنسیت می باشد که برخلاف زبان های فارسی و انگلیسی در زبان آلمانی اسم ها به صورت مذکر، مونث و خنثی تعریف می شوند.
یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند زبان آلمانی را دشوار کند حالت جمع است که می توان برای اینکار از چند حرف برای حالات مختلف استفاده کرد.
در کنار این موارد زبان آلمانی ویژگی هایی دارد که باعث می شود این زبان آسان شود مثل تلفظ الفبا و حروف آلمانی که ثابت می باشد. ساختار املایی که دارای یک قاعده مشخص می باشد و همچنین صرف افعال که از یک الگو مشخص پیروی می کنند.
در نتیجه شاید زبان آلمانی نسبت به زبان های دیگر سخت باشد اما نمی توان گفت این زبان جز زبان های بسیار سخت دنیا بوده و می توان این زبان را با کمی تمرین و برنامه ریزی مسلط شد.

آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا با برخورداری از دپارتمان زبان آلمانی این زبان را به صورت تخصصی به شکل حضوری و آنلاین در کلاس های گروهی و خصوصی زیر نظر بهترین اساتید با بهره گیری از بهترین امکانات آموزشی برگزار می کند.
در آموزش آنلاین این موسسه با بهره گیری از بهترین پلتفرم آموزشی که دارای بهترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش می باشد با بالاترین کیفیت زبان آلمانی را آموزش می دهد و این کلاس ها توسط سوپروایزرهای موسسه نظارت می شوند تا بهترین روند را برای آموزش کلاس ها برنامه ریزی نمایند.
تعیین سطح و مشاوره در این آموزشگاه به صورت رایگان می باشد و کافی است برای ثبت نام با موسسه از طریق راه های ارتباطی مختلف تماس حاصل نمایید.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27825
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید