امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آیا موبایل اقساطی می تواند یک انتخاب خوب باشد؟


1401/07/27
کد خبر : 27014
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

با خرید موبایل اقساطی می توانید موبایل خود را سریع تر به روز کنید و پرداخت مبلغ را در بلند مدت انجام دهید. در دنیای امروز موبایل برای خیلی از افراد فقط یک وسیله برای برقراری ارتباط نیست، بلکه ابزار کار و کسب درآمد برای خیلی از افراد است. البته در این شرایط خرید گوشی قسطی و یا گوشی ارزان از یک فروشگاه معتبر می تواند یک راه حل خوب باشد.
وقتی میخواهیم گوشی قسطی بخریم چیزی که برای هر دو طرف فروشنده و خریدار مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم بحث اعتماد است.
فروشنده بتواند اعتماد کند که مشتری قسط های موبایل اقساطی خود را به موقع پرداخت کند و خریدار نیز بتواند اعتماد کند که فروشنده از چک و سفته هایی که ارائه کرده است، سوءاستفاده نکند.


 موبایل قسطی

مزایای خرید موبایل اقساطی

•    انتخاب گوشی با رده بالا و باکیفیت
•    مدیریت و برنامه ریزی برای هزینه ها
نکته: یکی از معضلاتی که در این روش خرید وجود دارد، پرداخت مبلغ گوشی قسطی بیشتر از هزینه واقعی آن است.

عوامل موثر در خرید گوشی

هنگامی که می خواهیم برای خرید موبایل اقساطی و یا نقدی تصمیم بگیریم، لازم است به یک سری مشخصات فنی بیشتر توجه کنیم. از جمله:
•    ظاهر و طراحی ساخت.
•    مشخصات سخت افزاری.
•    مشخصات نرم افزاری.
•    رزولوشن دوربین.
•    برند گوشی و موارد دیگر.


 موبایل قسطی


ناگفته پیداست که در خرید گوشی ارزان این موارد از کیفیت پایین تری برخوردار است، اما آنچه مهم است این موضوع می باشد که با توجه به استفاده ای که میخواهید از گوشی داشته باشید چقدر این عوامل مهم خواهد بود، این مورد را در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
اما در خرید موبایل اقساطی شما می توانید موارد ذکر شده در بالا با کیفیت بیشتری وجود داشته باشد. خرید گوشی قسطی این امتیاز را به شما می دهد که هزینه این کیفیت بالاتر را در بلند مدت پرداخت کنید.

چرا گوشی ارزان نخریم؟

با توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی و همچنین زود خراب شدن گوشی ها علاوه بر خرید موبایل اقساطی یک راه حل دیگر هم می تواند خرید گوشی ارزان باشد.
خیلی از کاربران گوشی ارزان نمی خرند چون اعتقادشان طبق ضرب المثل یکی از کشورها که می گوید: «ما جنس ارزان نمی خریم چون پول زیادی نداریم» و در عوض خرید گوشی قسطی را ترجیح می دهند.
شاید چون جنس ارزان زودتر خراب میشود و ممکن است در ظاهر پول کمتری در ابتدا پرداخت کنید اما در بلند مدت هزینه تعمیر و نگهداری آن ممکن است برایتان مسئله شود. اما در اینجا می خواهیم بگوییم خرید گوشی ارزان همانند موبایل اقساطی همیشه هم بد نیست. اما سوال مهم تر این است که:

 چرا گوشی ارزان بخریم؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم زمانی که شرایط خرید گوشی قسطی را نداشته و یا درآمد ثابتی برای برنامه ریزی وجود ندارد، خرید گوشی قسطی امری ناممکن می باشد و به همین جهت گوشی ارزان بهترین گزینه است.
قطعا یکی از عوامل مهم در این زمینه نیاز خریدار، مقدار و نوع استفاده ای است که از گوشی می کند. مثلا اگر تولید محتوا فیلم و عکس انجام می دهید و از اپلیکشن ها مختلف استفاده می کنید، یا اگر بازی های سنگین انجام می دهید قطعا خرید گوشی ارزان یک اشتباه است و موبایل اقساطی توصیه می شود.
 اما اگر از گوشی فقط برای ارتباطات استفاده میکنید، مثلا تماس های تلفنی یا استفاده از برخی شبکه های اجتماعی مانند واتسپ و اینستاگرام، خرید یک گوشی ارزان هم می تواند انتظارات شما را برآورده کند و خرید موبایل اقساطی خیلی پیشنهاد نمی شود.


 موبایل قسطی


البته این مورد را در نظر داشته باشید که ماندگاری هر گوشی ارزان و یا گران قیمت، کاملا به نحوه نگهداری شما بستگی دارد. مثلا اگر گران ترین و خوش ساخت ترین گوشی بازار را هم بگیرید اما از قاب یا گلس نکنید، یک ضربه کوچک می تواند آسیب بزرگی به موبایل اقساطی گران شما بزند.
اگر افراد زیادی از یک گوشی استفاده کنند نسبت به نگهداری از آن بی تفاوت خواهند شد، چون نسبت به آن احساس مالکیت ندارد. به همین جهت حتی اگر گوشی قسطی با کیفیت هم خریده باشید، خیلی زود خراب خواهد شد.

کلام آخر

اگر می خواهید گوشی قسطی با شرایط مناسب خودتان بخرید، با انواع گوشی ارزان آشنا شوید، و اطلاعات  مناسبی درباره گوشی های پرچم دار، رده بالا و رده پایین به دست بیاورید، پیشنهاد می کنیم به فروشگاه اینترنتی لوتوس (https://lotuslaptop.com) مراجعه نمایید تا بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان داشته باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27014
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید