امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آیا معنای پرچم کشورهای مختلف را می دانید؟


1401/07/27
کد خبر : 26938
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

 شاید تا به حال برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که با این همه تفاوت و تنوع رنگ در پرچم ها، چه معنا و مفهومی در آن ها گنجانده شده است و این همه خاص بودن از کجا نشات می گیرد؟ در ادامه این نوشتار با هر معنی پرچم کشورها آشنا خواهیم شد.

نگاهی بر 10 پرچم مختلف با معانی گوناگون

هر کشوری در جهان پرچم مختص به خود را دارد که نماد و هویت آن کشور می باشد. ما در این بخش شما را با معنای پرچم کشورهای مختلف آشنا خواهیم کرد.

1. پرچم ایران

پرچم کشور عزیزمان ایران، با تغییر حکومت ها دستخوش تغییرات شد. به طوری که در دوره حکومت قاجار دارای سه رنگ سفید، قرمز و سبز بوده و این پرچم امروزه آن سه رنگ خود را حفظ کرده و با واژه الله اکبر در مرکز پرچم مزین شده و نمادی از انقلاب اسلامی 22 بهمن 57 می باشد.


  پرچم

2. پرچم چین

از دیگر معنای پرچم کشورهای مختلف می توان به هویت پرچم چین اشاره کرد که این پرچم نماد سیستم کمونیستی کشور چین است که رنگ قرمز آن نشان دهنده کمونیست و پنچ ستاره آن نمایانگر اتحاد مردم چین می باشد و ستاره بزرگتر در نقش و نگار این پرچم نماد رهبر آن است.


  پرچم

3. پرچم هند

این پرچم تشکیل دهنده سه رنگ سبز، زعفرانی و سفید می باشد که هر کدام از این رنگ ها نماد مشخصی دارد، به طوری که رنگ سفید نماد صلح و مهربانی و رنگ زعفرانی آن نماد میهن پرستی و فداکاری و رنگ سبز آن نشان دهنده ی ایمان مردم هند می باشد. در مرکز این پرچم چرخ نخ ریسی قرار دارد که نشان دهنده ی قانون و حرکت آهسته و پیوسته مردم هند است.


  پرچم

4. پرچم فرانسه

این کشور شامل سه رنگ سفید، آبی متمایل به سرمه ای و رنگ قرمز است که هر کدام از این رنگ ها بیانگر گذشته این کشور می باشند. رنگ سفید آن نمایانگر حکومت پادشاهی در این کشور است و رنگ آبی و قرمز آن توسط انقلابیون وارد این پرچم شد و نشانگر پاریس زیبا و جذاب است.


  پرچم

5. پرچم کانادا

یکی دیگر از معنای پرچم کشورهای مختلف که نمادی از جشن طبیعت هاست، پرچم کانادا می باشد. پرچم این کشور به تازگی و در سال 1965میلادی توسط نخست وزیر کانادا مورد تائید قرار گرفت. این پرچم متشکل از دو رنگ سفید و قرمز می باشد و در مرکز این پرچم نقش برگ درخت چنار قرار دارد که یکی از درختان بومی این کشور است که نماد جشن طبیعت و محیط زیست در این کشور بوده و رنگ قرمز آن نماد نبرد ویمی ریج می باشد.


  پرچم

6. پرچم سوئیس

این پرچم ازکمیاب ترین پرچم هایی است که به شکل مربع در بین پرچم های دنیا است و رنگ سرخ و صلیب به رنگ سفید در مرکز پرچم، از پرچم واتیکان و صلیب سرخ الهام گرفته شده است. لازم به ذکر است که هنوز اطلاعات کافی در رابطه با این پرچم در دسترس نمی باشد و طرح و نقش آن از پرچم های بسیار کمیاب است.


  پرچم

7. پرچم برزیل

زمانی که به معنای پرچم کشورهای مختلف نگاهی بیندازیم در می یابیم که پرچم برزیل نیز با تمام رنگبندی ها و زیبایی هایی که در خود جای داده نمادی از ثروت و منابع طبیعی آن کشور است. درواقع وجود رنگ زرد در پرچم نشانگر ثروت آن ملت و رنگ سبز نیز می خواهد به ما منابع طبیعی و جنگل های انبوه برزیل را نشان دهد. این پرچم در کل نشانگر غنی بودن کشور برزیل از لحاظ ثروت و فراوانی است.


  پرچم

8. پرچم انگلستان

بسیاری مواقع ملت ها پرچم بریتانیا و انگلیس را به اشتباه به یکدیگر شبیه می دانند، اما درواقع این گونه نیست. پرچم انگلیس عضوی از بریتانیای کبیر بوده و پرچم آن نشانی از اتحاد ملت هایی همچون ایرلند، اسکاتلند و انگلیس دارد. هرچند ولز نیز عضو این ایالت ها بوده که در زمان طراحی و به رسمیت شناختن پرچم، از اعضای اصلی نبوده است.


  پرچم

9. پرچم آلمان

معنای پرچم کشورهای مختلف هر کدام نشانی از قدرت و ثروت ملتشان دارند. اما سه رنگ مشکی، طلایی و قرمز پرچم آلمان چه معنا و مفهومی می تواند در خود جای دهد؟ به گفته محققان آلمان با رسمیت شناختن این نوع طرح، دموکراسی بودن کشور خود را به اثبات رسانده و این پرچم قبل از اتحاد آلمان شرقی و غربی به رنگ های متفاوتی بوده است. اما امروزه که این دو آلمان با یکدیگر متحد شده اند، خود را تنها با همین پرچم و قدرت به جهانیان معرفی می کنند.


  پرچم

10. پرچم ترکیه

ترکیه با دیگر معنای پرچم کشورهای مختلف متفاوت تر است. در نگاه اول ما رنگ قرمز این پرچم و وجود ماه و ستاره را در مرکز آن مشاهده می نماییم که بسیار زیبا و خیره کننده می باشند. ما می توانیم معانی گوناگونی را برای پرچم این ملت ذکر کنیم. این کشور با طراحی این نوع پرچم نگاهی بر تاریخ پر فراز و نشیب ترکیه داشته و نشانگری از پاکی مردم آن ملت نیز هست. علاوه بر آن دین مبین اسلام را نیز می توانیم مشاهده کنیم که در این پرچم جای گرفته است. 


 پرچم


سخن پایانی
زمانی که معنای پرچم کشورهای مختلف را مطالعه می کنیم به خوبی می توانیم از هویت هر یک از آنان آگاه شویم. در مرکز اریکه پرچم ایرانیان که به تولید بهترین و باکیفیت ترین پرچم های خارجی می پردازد، می توان تنوع گوناگونی از این پرچم ها را مشاهده کرد.

منبع:
arikehparcham.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26938
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید