امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آیا مجارستان کشور خوبی برای زندگی است؟


1401/07/27
کد خبر : 28501
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

قطعا زندگی در کشور دیگری شرایط و محدودیت های منحصر به خود را داراست. به همین خاطر اکثر افراد به دنبال افزایش آگاهی خود در رابطه با کشور های دیگر هستند. مجارستان، یکی از کشور های مناسب برای کار و زندگی می باشد. این کشور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... جایگاه مناسبی داشته و افراد می توانند در آن کشور  با رفاه اجتماعی مناسبی زندگی نمایند.

زندگی در مجارستان

قطعا شما هم در رابطه با کشور مجارستان سوال های متعددی دارید و می خواهید در صورت مناسب بودن این کشور اقدامات لازم را برای اخذ ویزا انجام دهید. در رابطه با اقلیم و موقعیت جغرافیایی مجارستان باید بگوییم، این کشور واقع در اروپای مرکزی است. مردم مهمان نواز و مهربان این کشور، دارای فرهنگ غنی اروپایی هستند. سوارکاری و موسیقی دو بخش جدا نشدنی از کشور مجارستان بوده به طوری که به عنوان فرهنگ در این کشور شناخته می شود.

پایتخت مجارستان، شهر بوداپست است که مهد فرهنگ اروپا به شمار می آید. مجارستان دارای 9 میلیون جمعیت می باشد. زبان رسمی این کشور مجاری و واحد پولی آن فورینت است. وجود فرصت های شغلی مناسب برای دانشجویان و فارغ التحصیلان موجب محبوبیت این کشور نزد متقاضیان شده است. البته نظام آموزشی با کیفیت و مناسب کشور مجارستان، نیز نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای تحصیل پزشکی در مجارستان به خود جلب کرده است. برای اینکه بیشتر با کشور مجارستان آشنا شوید و از هزینه های زندگی در این کشور آگاهی پیدا کنید ما این مقاله را برای شما تهیه کرده ایم.

شرایط عمومی کشور مجارستان

همانطور که گفتیم مجارستان از شرایط مناسبی برای زندگی، تحصیل و کار برخوردار است. همچنین دارای مکان های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد. این کشور سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران و توریست ها بوده و توانسته از این طریق صنعت گردشگری خود را توسعه دهد. از آنجایی که مجارستان با کشور های جمهوری اسلواکی، رومانی، جمهوری اوکراین، اتریش همسایه می باشد، شهروندان این کشور اجازه رفتن به این کشور ها را بدون اخذ ویزا دارند. البته افراد با داشتن ویزا شینگن می توانند به کشور های عضو این پیمان نامه بدون اخذ ویزا سفر نمایند.

هزینه های زندگی در مجارستان

از آنجایی که یکی از مهم ترین موضوعات برای زندگی در کشور دیگر هزینه های آن است، افراد باید از این هزینه ها آگاهی لازم را دارا باشند. قطعا هزینه های تحصیل در مجارستان با هزینه های زندگی در این کشور جمع می شود و ممکن است برای دانشجویانی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند، هزینه نسبتا بالایی به شمار آید؛ اما این کشور با ارائه بورسیه های تحصیلی، به دانشجویان این امکان را داده تا به صورت رایگان و یا نیمه رایگان در دانشگاه ها تحصیل نمایند. بورسیه تحصیلی مجارستان تنوع بسیار زیادی داشته و دانشجویان با توجه به شرایطی که دارا هستند، می توانند نسبت به دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

با دریافت این نوع بورسیه ها هزینه های تحصیل در این کشور کاهش می یابد البته برخی از بورسیه های تحصیلی کمک هزینه هایی را برای دانشجویان در پی خواهد داشت که علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه های زندگی آنان را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های زندگی در کشور مجارستان به سبک و نوع زندگی افراد بستگی دارد. اگر شما دانشجو نیز باشید این هزینه ها به دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی تان نیز مربوط می شود. به صورت حدودی می توان گفت که هزینه های زندگی در کشور مجارستان 800 تا 1000 یورو در ماه بوده اما این اعداد تنها به صورت حدودی و متوسط میانگین هزینه ها در این کشور است. در جدول زیر شما می توانید هزینه های حدودی برخی از اقلام غذایی در مجارستان را مشاهده نمایید.

نام

هزینه

یک لیتر شیر

0.85 دلار

آب معدنی 33 میلی لیتری

0.92 دلار

یک کیلوگرم پنیر محلی

7.12 دلار

یک کیلوگرم سیب

1.65 دلار

یک کیلوگرم موز

1.51 دلار

دوازده عدد تخم مرغ

1.92 دلار

یک کیلوگرم برنج

1.31 دلار

 

تمامی این هزینه ها به صورت حدودی بوده و ممکن است در سال های آینده دستخوش تغییراتی باشد.

راه های قانونی رفتن به مجارستان

روش های قانونی مهاجرت به مجارستان بسیار گوناگون می باشد. اگر شما شرایط لازم را برای زندگی و کار در این کشور داشته باشید، می توانید از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، ثبت شرکت و... می باشد. با بررسی دقیق این روش ها شما می توانید روش مناسبی را انتخاب نمایید و در خصوص اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. از آنجایی که پروسه اخذ ویزا ممکن است کمی طولانی مدت شود، شما باید 3 الی 6 ماه قبل از موعد رفتن تان نسبت به اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهید.

راحت ترین روش هایی که اکثر افراد برای رفتن به کشور مجارستان انتخاب می نمایند، از طریق کار و تحصیل است. کار در مجارستان به صورتی می باشد که شما باید از کارفرمای مجاری یک دعوت نامه کاری دریافت کرده باشید. برای دریافت دعوت نامه کاری تنها کافی است شما رزومه کاری تان را برای موسسات کاریابی ارسال نمایید. در صورت تایید رزومه برای شما دعوت نامه کاری ارسال می گردد. شما با داشتن این دعوت نامه می توانید به سفارت مجارستان بروید و درخواست ویزاتان را ثبت نمایید.

تحصیل در مجارستان نیز بدین صورت است که شما باید رزومه تحصیلی تان را برای دانشگاه ها و مراکز علمی در مجارستان ارسال نمایید و در صورت تایید و ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه و موسسه آموزش عالی، نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که اگر قصد اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این کشور را دارید، باید رزومه قوی را ارائه دهید؛ چرا که متقاضیانی که برای اخذ بورسیه درخواست شان را ثبت می کنند بسیار زیاد هستند و تنها به افرادی این نوع بورسیه ها اعطا می شود که رزومه تحصیلی قوی را دارا باشند.

از سوی دیگر متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در مجارستان را دارند، باید در رزومه خود مقالات بین المللی، تحقیقات، پژوهش های زیادی را دارا باشند و استاد راهنما مجاری رزومه آنها را تایید کرده باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28501
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید