امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آیا ترکیه کشور مناسبی برای زندگی کردن است؟


1401/07/27
کد خبر : 28503
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

همه چیز درباره زندگی در ترکیه

امروزه ترکیه از کشورهایی است که از نظر اقتصادی و تفریحی در جایگاه ایده آلی قرار گرفته است. قرارگیری این کشور در همسایگی کشور ما ایران، موجب شده تا بسیاری از ایرانیان بخواهند در این کشور سرمایه گذاری نموده و اقامت آن را دریافت نمایند. با این وجود افراد تمایل دارند پیش از اقدام برای خرید ملک در ترکیه با مزایای آن بیشتر آشنا شوند.
ترکیه در همسایگی شمال غربی ایران است. نیمی از آن همسایه کشورهای آسیایی و نیم دیگر آن همسایه کشورهای اروپایی است. ترکیه از لحاظ فرهنگ و سبک زندگی تشابهات زیادی با ایران دارد. در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره زندگی در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.
استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا از جمله شهرهای پرجمعیت، بزرگ و معروف ترکیه هستند، که همه جز مراکز استان‌ها هستند. یکی از مناطق محبوب ترکیه منطقه ساریر در شهر استانبول می باشد.
منطقه ساریر استانبول از مناطق شمالی این شهر است، که در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است و همیشه مورد توجه بسیاری از افراد ثروتمند ترکیه بوده است. این منطقه یکی از مناطق لوکس، لاکچری و بسیار مجلل ترکیه می باشد که بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی های ترک نیز در آن زندگی می کنند.
زندگی افراد مشهور و محبوب مردم ترکیه در این منطقه، باعث محبوبیت بیش از پیش آن شده است. این منطقه در همسایگی با مناطق دیگر مثل منطقه بشیکتاش، منطقه شیشلی و در نزدیک تنگه بسفر و دریای سیاه قرار گرفته است.
جمعیت منطقه ساریر استانبول حدود ۳۵۰ هزار نفر می باشد و استانداردهای زندگی در این محله امروزه در بالاترین سطح ترکیه قرار دارد.
منطقه ساریر برای علاقه مندان به تفریحات دریایی و ساحلی بسیار مناسب است زیرا این منطقه دارای طولانی ترین خط و جاده ی ساحلی در بین تمام مناطق ترکیه می باشد.

جاذبه های گردشگری و توریستی استانبول

استانبول از نظر برخورداری از جاذبه های گردشگری و توریستی نیز بسیار غنی است. این منطقه در حال حاضر به یکی از شهرهای محبوب در بین توریست‌ها و گردشگرانی که سفر می کنند تبدیل شده است.
در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری مشهور استانبول می پردازیم.

• جنگل بلگراد:

جنگل بلگراد یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین جنگل های کشور ترکیه می باشد که مساحت آن بالغ بر ۶ هکتار است.
جنگل بلگراد به عنوان یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی موجود در کشور ترکیه شناخته شده است. جاذبه های طبیعی و گیاهان موجود در جنگل بلگراد بسیار منحصر به فرد و زیبا می باشند.

• موزه ساکیب بانجی:

موزه ساکیب بانجی مکانی بی نظر برای علاقه مندان به آثار هنری مانند خوشنویسی، نقاشی و … می باشد. این موزه یکی از برترین جاذبه های فرهنگی و هنری کشور ترکیه می باشد.

• پارک جنگلی عمرانیه:

در قسمت شرقی منطقه عمرانیه یک پارک جنگلی بسیار زیبا وجود دارد که برای تفریح و استراحت بسیار مناسب است. درون این پارک زیبا، وسایل ورزشی بسیاری برای کودکان، جوانان و بزرگسالان وجود دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده نمایید.

• قلعه روملی:

قلعه روملی یکی از آثار تاریخی مشهور در استانبول می باشد که سالانه توریستان و گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. قلعه روملی حدود ۳۰ هکتار قدمت دارد و محل مناسبی برای برگزاری بسیاری از مراسم ها می باشد.
 قدمت این قلعه به زمان فتح ترکیه توسط عثمانی ها باز میگردد.

• مسجد افندی عمرانیه :

مساجد کهن و تاریخی بسیار زیادی در شهر استانبول وجود دارد و مسجد افندی عمرانیه نیز یکی از آن ها می باشد. این مسجد از معماری و نمای بیرونی بسیار زیبایی برخوردار می باشد و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری شهر استانبول است.

نکات کلیدی جهت خرید ملک در ترکیه

از نکات قابل توجه هنگام خرید ملک در ترکیه، انتخاب بین دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول است. اگر قصد زندگی در این کشور را دارید ولی به زبان ترکی تسلط ندارید، بهترین انتخاب برای شما مناطق آسیایی این شهر است. در صورتی که می خواهید زبان خود را تقویت نموده و پس از دریافت اقامت دائم ترکیه، برای دریافت ویزای انگلیس، شینگن و استرالیا اقدام نمایید، بهتر است در قسمت اروپایی ملک بخرید.
در قسمت آسیایی این شهر ایرانیان زیادی سکونت دارند، و شما می توانید راحت تر با زندگی در این کشور ارتباط برقرار نمایید. همچنین با حضور در محیط به مرور زمان زبان ترکی را خواهید آموخت. از طرفی در صورتی که می خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید، بهتر است در قسمت اروپایی ترکیه اقامت نمایید. زیرا اکثر افرادی که در این قسمت زندگی می کنند، به زبان انگلیسی صحبت می نمایند و این موضوع باعث تقویت زبان انگلیسی در شما می‌شود. البته فراموش نکنید در صورت تسلط به زبان ترکی، به راحتی می توانید با حضور در محیط اروپایی زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید. همچنین در صورت عدم تسلط به زبان ترکی، ممکن است ارتباط برقرار نمودن با دیگران در این مناطق سخت باشد.
یکی از سوالات رایج هنگام خرید خانه در ترکیه، درباره شهر و منطقه جهت خرید ملک است. برای جواب به این سؤال موارد گوناگونی مورد توجه قرار می گیرد. در ابتدا بودجه شما در تعیین شهر و منطقه خرید ملک بسیار مؤثر است. به طور مثال اگر سرمایه شما کم است، بهترین محل برای خرید ملک منطقه آلتینکوم می باشد. در صورتی که خرید ملک در منطقه مدیترانه ای نیاز به سرمایه بسیار بیشتری دارد. از طرفی هدف شما از خرید ملک در این کشور دارای اهمیت زیادی است.
شما قصد دارید فقط در این کشور سرمایه گذاری کنید؟ یا می خواهید باقی زندگی خود را در این کشور بگذرانید؟
همچنین به سبک زندگی خود توجه نمایید. شما فردی هستید که فضای سرسبز و دلباز را می پسندید؟ یا به زندگی‌های لوکس و مدرن علاقه‎مند هستید؟ از دیگر نکات حائز اهمیت، امکان افزایش سرمایه است. اگر قصد دارید سرمایه خود را افزایش دهید، در مناطق قابل رشد این کشور ملک خریداری نمایید. این کار باعث می شود سرمایه شما افزایش یابد زیرا پس از مدتی مشخص قیمت ملک خریداری شده افزایش پیدا خواهد کرد.

 قیمت خرید و اجاره خانه در استانبول

اگر قصد خرید یا اجاره ملک در استانبول ترکیه را دارید باید به این نکته دقت داشته باشید که قیمت خرید و یا اجاره هر ملک بسته به میزان امکانات آن متفاوت است.همچنین قیمت خرید ملک در ترکیه و اجاره منزل با نزدیک شدن به خط ساحلی افزایش پیدا میکند.
عواملی مثل سال ساخت، متراژ، تجهیزات و امکانات منزل و… نیز بر روی قیمت خانه های این منطقه تاثیرگذار اند. اگر شما هم قصد خرید ملک در ترکیه دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا از خدمات مشاوره سایت وکیلیو استفاده نمایید.
 



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28503
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید