امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آموزش طراحی سایت با وردپرس باران (( بدون کدنویسی ))


1401/07/27
کد خبر : 27621
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 24 نفر

چطور سایت بسازیم (بدون کدنویسی)

برای اینکه یک سایت بسازید دو روش وجود دارد. طراحی سایت با برنامه نویسی و طراحی سایت بدون کدنویسی.
در روش طراحی سایت با برنامه نویسی نیاز به دانش برنامه نویسی و کدنویسی است. یعنی برای راه اندازی و طراحی وبسایت باید زبان های برنامه نویسی HTML و CSS و PHP و... یاد بگیرید.
اما در روش آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی هیچ نیازی به یادگیری کدنویسی و زبان های برنامه نویسی ندارید.
پس در پاسخ به این سوال که چطور سایت بسازیم دو روش پیش روی شماست. روش پیشنهادی روش بدون کدنویسی است که در دنیای طراحی وبسایت امروز جای برنامه نویسی را گرفته است.
در ادامه در مورد روش های بدون کدنویسی بیشتر صحبت می کنیم.

آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس

برای ساخت سایت بدون کدنویسی از نرم افزار های سیستم مدیریت محتوا یا CMS استفاده می کنیم. نرم افزار های زیادی در دسته سیستم مدیریت محتوا وجود دارند.
•    وردپرس
•    جوملا
•    دروپال
•    پرستاشاپ
•    و...
اما وردپرس محبوبیت بسیار بالایی دارد و سایت های بسیار زیادی در سراسر جهان با وردپرس راه اندازی شده اند.
در مورد WordPress در ادامه بیشتر صحبت می کنیم و مرجع آموزش وردپرس فارسی را به شما معرفی می کنیم.

وردپرس چیست و چگونه کار می کند - سایت ساز WordPress

 راز طراحی سایت بدون کدنویسی


پاسخ به این که کاربرد وردپرس چیست؟ شاید در حالت کلی دشوار باشد. چرا که ویژگی های بی شمار وردپرس، این سیستم مدیریت محتوا را به یک سیستم همه کاره در راه اندازی سایت تبدیل نموده است. در ادامه تنها به برخی از این ویژگی های بی شمار خواهیم پرداخت.
وردپرس یک نرم افزار در دسته سیستم مدیریت محتوا است.
سیستم مدیریت محتوا یعنی نرم افزاری که امکان راه اندازی سایت بدون کدنویسی را فراهم می کند. همچنین مدیریت سایتی که راه اندازی می کنید به کمک همین نرم افزار انجام می شود.

وردپرس چگونه کار می کند

برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست می توانیم بگوییم که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم.

طراحی سایت با وردپرس چه پیش نیازی دارد

برای اینکه یک سایت وردپرسی برای خودتان راه اندازی کنید یا طراح سایت شوید و از این فرصت کسب درآمد کنید نیاز به چند پیش نیاز ساده دارید.


 پیش نیازهای طراحی سایت با وردپرس

کامپیوتر شخصی و اینترنت

برخی کاربران سوال می کنند که آیا طراحی سایت با موبایل هم امکان پذیر است؟
خیر. چون صفحه نمایش موبایل کوچک است و محدودیت های زیادی در طراحی ایجاد می کند.
داشتن یک کامپیوتر شخصی ساده برای کار طراحی سایت کافی است. خیلی تجهیزات سخت افزاری این کامپیوتر مهم نیست و هر سیستم کامپیوتری می تواند برای کار طراحی وبسایت استفاده شود.
برای راه اندازی و طراحی سایت حتما به اینترنت هم نیاز دارید. اینترنت برای آپلود سایت و محتوای آن بر بستر اینترنت ضروری است تا کاربران به سایت شما دسترسی داشته باشند.

دانش استفاده از اینترنت

امروزه استفاده از اینترنت نیز به یک مهارت پیش پا افتاده تبدیل شده است. پس در مورد دانش استفاده از اینترنت هم احتمالا اطلاعات کافی را دارید.
پس اگر یک کامپیوتر و اینترنت دارید و استفاده از اینترنت را در سطح مقدماتی بلد باشید می توانید یادگیری طراحی سایت بدون برنامه نویسی را از همین امروز شروع کنید.

آیا آموزش طراحی سایت با وردپرس رایگان است

با وجود منابع آموزشی مثل دوره قدم به قدم دانشگاه وردپرس شروع کار و یادگیری بدون هزینه است. البته برای راه اندازی و طراحی سایت با وردپرس به هاست و دامنه و شاید تعدادی افزونه و قالب نیاز داشته باشید که هزینه بسیار کمی خواهد بود.
در ادامه برخی از موارد لازم برای طراحی سایت را معرفی می کنیم.

هاست و دامنه

برای راه اندازی هر نوع سایتی نیاز به هاست و دامنه است. چه سایت شما با کدنویسی راه اندازی شود و چه از آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس استفاده کنید.
اگر نمی دانید هاست و دامنه چیست جای نگرانی وجود ندارد. در دوره های آموزشی رایگان که در ادامه معرفی می کنیم با تمام این موارد آشنا می شوید و روش تهیه آن ها را نیز یاد می گیرید.

افزونه وردپرس چیست

هر سایتی یک سری امکانات خاصی نیاز دارد. وردپرس به طور پیش فرض امکانات اصلی یک سایت را به شما می دهد اما اگر امکانات بیشتری بخواهید می توانید از افزونه ها استفاده کنید.
بسیاری از افزونه های وردپرس رایگان هستند و برای افزایش امکانات نیازی به هزینه نیست. اما برای برخی امکانات نیاز به خرید افزونه هایی خواهید داشت. هزینه تهیه افزونه وردپرس در ایران معمولا خیلی پایین است.

قالب وردپرس چیست

مورد دیگری که برای طراحی سایت بسیار مهم است ظاهر سایت است. در وردپرس به کمک قالب ها می توانید ظاهر سایت را سفارشی سازی کنید. با نصب یک قالب وردپرس جدید، ظاهر سایت تغییر می کند و البته امکانات زیادی نیز برای تغییرات ظاهری به سایت شما اضافه می شود.
قالب های وردپرسی رایگان زیادی وجود دارند و بسیاری از قالب ها نیز به صورت تجاری منتشر می شوند. خرید یک قالب وردپرس حرفه ای معمولا انتخاب بهتری برای طراحی وبسایت است. چون قالب های حرفه ای امکانات بیشتری دارند و همراه با پشتیبانی ارائه می شوند.

آموزش کار با وردپرس

 آموزش رایگان کار با وردپرس


در مورد هاست و دامنه صحبت کردیم و گفتیم که احتمالا به یک قالب وردپرس و چند افزونه نیاز خواهید داشت. اما از اینجا آموزش کار با وردپرس را می توانید رایگان شروع کنید.
البته وردپرس دنیای نامحدودی است که آموزش وردپرس را بسیار گسترده می کند. پس اگرچه با آموزش های رایگان می توانید راه اندازی سایت را یاد بگیرید اما برای طراحی سایت های حرفه ای تر نیاز به دوره های حرفه ای تر خواهید داشت.
با معرفی مرجع آموزش وردپرس که در ادامه آمده است شما می توانید از دوره های رایگان و حرفه ای از مبتدی تا پیشرفته کار با وردپرس را یاد بگیرید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس باران (دانشگاه وردپرس)

در این قسمت می خواهیم بهترین دوره های طراحی سایت بدون کدنویسی را به شما معرفی کنیم.
وردپرس باران مرجع آموزش وردپرس فارسی یکی از بهترین مراجع آموزش وردپرس در ایران می باشد. دوره های ارائه شده در این مرجع معمولا به صورت دانلودی ارائه می شوند. البته دوره ها و کلاس های آنلاین به صورت وبیناری غیرحضوری نیز در این سایت برگزار می شود.
مدرس دوره ها و همچنین دوره های رایگان و حرفه ای این مجموعه را در ادامه معرفی می کنیم.

مجتبی تبسمی مدرس وردپرس

مدرس دوره های وردپرس باران آقای مجتبی تبسمی مدیر و موسس این سایت است. ایشان حدود 9 سال است که در زمینه طراحی سایت بدون کدنویسی فعالیت دارند. طراحان سایت زیادی از دوره ها و کلاس های ایشان وارد بازار کار طراحی سایت شده اند. همچنین سایت دانشگاه وردپرس نیز اخیرا توسط آقای تبسمی راه اندازی شده است که به صورت تخصصی بر روی آموزش وردپرس تمرکز دارد.
https://www.instagram.com/tabassomi.wpbaran/
https://wpbaran.ir/product-category/wordpress-courses/mojtaba-tabassomi/

آموزش رایگان وردپرس

آموزش قدم به قدم وردپرس


 ☑️ برای شروع کار با وردپرس استفاده از دوره های آموزش رایگان وردپرس پیشنهاد می شود.
در دوره وردپرس رایگان سایت وردپرس باران در 40 جلسه آموزش تصویری کار با وردپرس را یاد می گیرید. آموزش ها از معرفی پیش نیازها و راه اندازی سایت شروع می شوند و در ادامه جلسات به صورت کامل با پنل مدیریت سایت آشنا می شوید.
همچنین دوره قدم به قدم دانشگاه وردپرس نیز به مدت محدود رایگان شده است. در دوره قدم به قدم در 3 روز می توانید سایت خود را راه اندازی کنید و کار با آن را یاد بگیرید.
آموزش وردپرس حرفه ای
پس از آموزش های مقدماتی اگر بخواهید طراحی سایت حرفه ای در موضوعات مختلف را یاد بگیرید می توانید از دوره های دانشگاه وردپرس و وردپرس باران استفاده کنید.
دوره های پرچمداران وردپرس به آموزش وردپرس حرفه ای در موضوعات تخصصی طراحی سایت پرداخته اند. این دوره ها به صورت پکیج های آموزش وردپرس دانلودی در هر دو مرجع وردپرس معرفی شده منتشر شده اند.
 ☑️ برای دانلود آموزش وردپرس رایگان یا خرید پکیج های آموزش وردپرس حرفه ای همین حالا در گوگل جستجو کنید:
•    دانشگاه وردپرس
•    وردپرس باران



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27621
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید