امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آموزش سئو به زبان ساده و قابل فهم


1401/07/27
کد خبر : 28436
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 14 نفر

تقریباً همه کسانی که اطلاعات کمی از وب دارند حداقل یک بار اصطلاح SEO را شنیده اند. این به این دلیل است که بسیاری از افراد از موتورهای جستجو مانند Google برای دریافت محتوا یا محصول خود استفاده می کنند. به عنوان مثال گوگل یک موتور جستجو است، یعنی جایی که شما برای جستجوی یک عبارت یا خرید یک محصول به آنجا می روید و موتور جستجوی گوگل محتوای مربوط به جستجوی شما را از میلیون ها سایت در مدت زمان کوتاهی به شما نشان می دهد.
ما سعی کرده‌‌ایم با آموزش سئو به زبان ساده، نکات اساسی و اولیه را برای مبتدیان بازگو و مسیر را برای آنها هموار سازیم. در صورت نیاز می‎توانید به سایت الهام کشاورز مراجعه و با دریافت خدمات و مشاوره سئو، سایت خود را بهینه سازی کنید.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که کاربران را از نتایج موتورهای جستجو به یک سایت می آورد. سئو در مورد تلاش برای دریافت ترافیک رایگان و شهودی از نتایج موتورهای جستجو است. برای اینکه کاربران بیشتری از نتایج جستجو به سایت وارد شوند، باید رتبه های بالاتری کسب کرد و کیفیت حضور در نتایج به گونه ای باشد که کاربر روی آن کلیک کند. برای رسیدن به این هدف سئو به دنبال افزایش اعتبار سایت ها و بهینه سازی آن ها بر اساس الگوریتم رتبه بندی گوگل است.

سئو چگونه انجام می شود؟

در طی فرآیند سئو، نیازها و رفتار مخاطبان سایت بررسی می شود و کلمات کلیدی مناسب انتخاب می شوند. کد، ساختار و محتوای سایت با توجه به کلمات انتخاب شده بهینه شده و سپس با گرفتن لینک از سایت های دیگر سعی در ارتقای رتبه سایت می شود. از آنجایی که روش رتبه بندی گوگل (همان الگوریتم) نامشخص است، SEO تخصصی در تجربه، تست و تجزیه و تحلیل داده ها نقش کلیدی ایفا می کند. بنابراین راه‌های زیادی برای کسب رتبه‌های بالا در نتایج گوگل وجود دارد که همه آنها پارامترهای مختلفی از عنوان صفحه و توضیح عکس گرفته تا لینک‌های داخلی و خارجی را در نظر می‌گیرند.

آموزش سئو به زبان ساده

چرا سئو گوگل برای ما مهم است؟

Google  مسلماً بهترین و محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است و با اینکه بسیاری دیگر از موتورهای جستجو وجود دارند اما واقعیت این است که به دلیل ویژگی های زیاد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
اگر بتوانیم رتبه یک کلمه خاص را در سرپ گوگل بالا ببریم، بی شک در سایر موتورهای جستجو نیز دیده می شویم.
منظور من یک کلمه خاص است، همان کلمات یا مشکلاتی که مردم هر روز به دنبال آن هستند.
سایر موتورهای جستجو: آمازون، بینگ، داک داک گو و یاهو و ...
بنابراین ما مجبور نیستیم برای موتورهای جستجوی دیگر وقت بگذاریم و بهینه سازی یا همان سئو را انجام دهیم.
البته گوگل به یک مرجع تبدیل شده است و سایر موتورهای جستجو با آن سازگار شده اند.

برخی از ویژگی های مهم در مراحل سئو و بهینه سازی سایت


سایت واکنشگرا یا سایت سازگار با موبایل

امروزه با گسترش و بهبود سخت افزار موبایل، ترافیک سایت زیادی را از طریق کاربران موبایل دریافت می کنیم و این یوزرها به طور پیوسته در حال افزایش هستند. اگرچه تعداد کاربران دسکتاپ زیاد است، اما سازگاری سایت با موبایل و کاربرپسند بودن آن برای این مخاطبان بسیار مهم است.

تولید محتوای سئو شده

جذابیت ها و ویژگی های ارائه شده به کاربران تلفن همراه، قدرت و سلیقه انتخاب آنها را روز به روز تغییر می دهد. تنها چیزی که آنها می خوانند، می بینند و می شنوند همان چیزی است که پادشاه می گوید. بنابراین، تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطب، اولویت اول در هر برنامه سئو است. محتوای مناسبی که سایت کاربر را جذب و حفظ کند. محتوایی که نامربوط و بهینه شده است رتبه بندی یا ترافیک مهمی نیست. واقعا هیچ دلیلی برای رفتن به یک ساختمان متروک وجود ندارد.
 

سئوی داخلی(آن پیج)

هر چیزی که سایت دارد بهینه می شود و به کسب رتبه های بالاتر در برنامه سئو کلی کمک می کند. سرعت بارگذاری سایت، ساختار آن، کیفیت محتوا و چیدمان و لینک سازی داخلی در محتوای تولید شده همگی در پکیج سئو داخلی مد نظر قرار می گیرند.

سئو فنی (تکنیکال سئو)

همانطور که گفتم، سئو فنی یا سئو تکنیکال یک چارچوب محکم است که موارد دیگر سئو سایت به این مورد وصلند. به عبارت ساده سئو بهینه سازی کد سایت است. به همین دلیل داشتن دانش طراحی سایت برای یادگیری سئو نیاز است.

سئوی خارجی (آف پیج)

سئو خارجی چیست؟ کیفیت حضور سایت در سایر سایت ها در سئو خارجی مد نظر است. سایت ها به چه سایتی لینک می دهند و از چه سایت هایی لینک می گیرند، حضور در سایت های خبری و اطلاع رسانی، شبکه های اجتماعی و .... لینک دادن به سایت یکی از مهم ترین عوامل در کسب رتبه بالا در گوگل است.

منابع زیادی برای جذب ترافیک به سایت وجود دارد. علیرغم گسترش شبکه های اجتماعی و تاثیر سوشیال سیگنال، نتایج گوگل همچنان نقش کلیدی ایفا می کند. از قدیم الایام توصیه شده که مراقب سرمایه خود باشید و اقلام مهم را در مکانی امن پنهان کنید. همچنین باید از اطلاعات، محصولات و خدمات ارزشمند خود در مکانی امن محافظت کنید و صفحه اول سرپ گوگل، بهترین مکان برای مراقبت از آنها است.
برای اطلاعات بیشتر از آموزش سئو و بهینه سازی سایت و همچنین دریافت مشاوره سئو به سایت الهام کشاورز مراجعه نمائید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28436
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید