امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آشنایی با سرورهای HP و نحوه استفاده از آن در شبکه


1401/07/27
کد خبر : 27882
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر
قلب تپنده هر شبکه کامپیوتری به نام سرور است که با بقیه کامپیوترهای موجود در شبکه، هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم به لحاظ نرم‌افزاری تفاوت‌هایی دارد. سرورهای مختلف با برندها و مشخصات گوناگونی در بازار ایران وجود دارند، اما یکی از مشهورترین برندها که تاکنون امتحان خود را به خوبی پس داده است، برند HP است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. شاید نام این برند را بیشتر بر لوازم دیجیتالی مانند لپ تاپ شنیده یا دیده باشید، اما بد نیست بدانید این برند تنها سازنده این دست لوازم نبوده و نیست. در ابتدا آگاهی اندک از این شرکت می‌تواند بر شناخت شما از خرید یک محصول با کیفیت اثرگذار باشد. برای آشنایی با سروهای HP و نحوه راه ‌اندازی یک شبکه، تا انتهای این نوشتار از جاده ابریشم رایانه همراه باشید.

آشنایی با سرورهای HP

آشنایی با شرکت HP

برند HP محصولی از شرکت Hewlett Packard Enterprise است که یک شرکت آمریکایی بوده و در بیش از 170 کشور در سراسر دنیا نمایندگی دارد. متاسفانه در کشورمان ایران، HP هیچ‌گونه نماینده رسمی ندارد. این شرکت در سال 2010، بیش از 300 هزار کارمند داشت و در آن سال‌ها توانسته بود درآمدی نزدیک به 130 میلیارد دلار کسب کرده و به عنوان یازدهمین شرکت بزرگ در بین 500 شرکت سودآور آمریکا خود را مطرح کند.
HP در سال 1939 با سرمایهای معادل 538 دلار توسط دو مهندس برق به نام‌های بیل هیولت و دیو پکارت در کالیفرنیا تاسیس شد. نخستین دستگاه تولید شده توسط این شرکت دستگاه نوسان‌ساز صوتی HP200A بود که برای شرکت والت دیسنی طراحی شد. سرورها تقریبا جزء نخستین تولیدات این شرکت محسوب می‌شدند، اما اولین گام در زمینه تولید سرور (سرور HP3000)  آن‌چنان موفقیت آمیز نبود و خیلی زود در فضای رقابتی بازار حذف شد.
البته این روند ادامه نیافت. HP با تلاش‌های متخصصان خود پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در سال‌های پس از آن داشت و اکنون به جایگاهی در زمینه تولید سرور رسیده است که وقتی نام سرور برده می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، سرورهای تولید شده توسط HP هستند. در حال حاضر درآمد سالیانه این شرکت تقریبا برابر با 90 میلیارد دلار است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در ایران HP با لپ‌تاپ‌ها و چاپگرهایی که تولید کرده است نیز شناخته می‌شود.
اگر قصد خرید سروهای HP را دارید، حتما باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. شرکت جاده ابریشم رایانه، یکی از شرکت‌های وارد کننده سرور اچ پی است که به راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید و خریدی با قیمت کمتر به واسطه حذف واسطه‌ها داشته باشید.
 آشنایی با سرورهای HP

وظیفه سرور دقیقا چیست؟

هر سرور در شبکه وظیفه انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیرهسازی و تخصیص منابع مختلف شبکه به کاربران را بر عهده دارد. بسته به نوع کاربرد شبکه، سرورها می‌توانند مشخصات مختلفی داشته باشند. نحوه کارکرد این کامپیوترهای بخصوص تقریبا تفاوت خاصی با کامپیوترهای معمولی ندارد، اما قطعاتی که برای سرورها استفاده می‌شوند، کاملا متفاوت هستند و به نوعی باید گفت اختصاصی سرورها تولید می‌شوند.
شرکت HP هم با دانستن این مورد، دست به تولید سرورهای مختلفی زده است. طبیعی است که هرقدر تعداد سرویس‌های ارائه شده به کاربران فعال در شبکه کمتر باشد، یا در کل تعداد کاربران کمی از شبکه استفاده کنند، سرور را با مشخصات کمتر و قیمت پایین‌تری می‌توان تهیه کرد. برای تشخیص اینکه چه نوع سروری با چه مشخصاتی برای شبکه شما مهم است، حتما با یک متخصص مطمئن در این زمینه مشورت کنید.
  آشنایی با سرورهای HP

راه‌اندازی شبکه با استفاده از سرور

راه‌اندازی شبکه یک کار کاملا تخصصی است و نمی‌توان بدون دانش کافی برای انجام این کار اقدام کرد. خرید سرور اچ پی و در کنار آن تجهیزات مورد نیاز مانند سوییچ، روتر، فایروال، کابل، مودم و مواردی از این قبیل نخستین قدمی است که باید برای راه‌اندازی شبکه برداشت.
گام دوم برقراری اتصالات است. شما باید بر اساس یک استراتژی درست که بر پایه نوع کاربرد شبکه پایه‌ریزی شده است، این کار را انجام دهید. خود این کار یک تخصص است و هرکسی از پس آن برنمی‌آید. پس از خرید تجهیزات لازم و برقراری اتصالات باید تجهیزات شبکه پیکربندی شوند. این بخش بیشتر تنظیمات نرم‌افزاری است. کار کردن با سرور به واسطه تفاوت‌هایی که با کامپیوتر معمولی دارد، تجربه خاصی می‌طلبد.
پیکربندی انواع تجهیزات مدیریتی مانند فایروال، سوییچ، روتر و نصب سرور اچ پی و پیکربندی آن قدم بعدی است که برای راه‌اندازی شبکه باید برداشته شود. این فاز از کار می‌تواند مدت زمان طولانی به خود اختصاص دهد. قدم بعدی که قدم آخر است تست تجهیزات است. باید مطمئن شد که کل تجهیزات شبکه و تنظیمات انجام شده به درستی کار می‌کنند.
هیچ یک از مراحلی که به آن‌ها اشاره شد کار یک فرد مبتدی نیست و تمامی مراحل باید توسط متخصص این کار انجام شود. در غیر این صورت نتیجه کار می‌تواند شما را کاملا ناامید کند و خسارت‌های زیادی به بار آورد. پس حتما قبل از اقدام برای خرید یا راه‌اندازی شبکه به سراغ یک شرکت تخصصی در این زمینه بروید.

آشنایی با شرکت جاده ابریشم رایانه

شرکت جاده ابریشم رایانه یک شرکت تخصصی و معتبر در زمینه شبکه‌های کامپیوتری است که خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت که از شرکت‌های وارد کننده سرور اچ پی است، واحدهای مختلفی تحت عنوان واحد امنیت، پشتیبانی، تعمیرات، بازیابی اطلاعات، مشاوره، طراحی و اجرا دارد.
توجه داشته باشید که این شرکت یک وارد کننده معتبر است و نه نماینده HP. شرکت HP در کشورمان ایران هیچ‌گونه نمایندگی رسمی ندارد. علت این امر نیز وجود مسائلی مانند تحریم‌ها است. برای راه‌اندازی شبکه، خرید ملزومات شبکه مثل سرور، تامین امنیت شبکه، پشتیبانی و هرگونه تعمیرات، می‌توانید با متخصصان این شرکت در تماس باشید و از مشاوره‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. جهت برقراری ارتباط، کافی است از طریق وبسایت شرکت به نشانی http://myhpe.ir/ اقدام کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27882
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید