امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آشنایی با سرورهای Hewlett-Packard (HP)


1401/07/27
کد خبر : 27611
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

تفاوت بین سرور HP و سرور سازنده دیگر چیست؟

در ایالات متحده، سرور hp شرکت Hewlett Packard Enterprise یا نام کامل HPE Servers ، یک محصول است. سرور به عنوان قلب شبکه وظیفه ارسال، پردازش، ذخیره و تخصیص منابع شبکه بر اساس اطلاعات را بر عهده دارد. HPE نام تجاری کالاهای این شرکت است. کالاهایی که تحت پوشش قرار می گیرند این سرورها هستند. در این پست، سعی می کنیم با سرور HP آشنا شویم و تعریف کنیم که چیست و چرا متخصصان شبکه از آن حمایت می کنند.

معرفی سرور اچ پی

هنگامی که کلمه HP server صحبت می شود، به طور غریزی سرورها و مراکز داده عظیم را به کاربران یادآوری می کنند. اگرچه این یک تصویر است، HPE طیف گسترده ای از سرورها و اجزای سرور را تولید می کند که به سختی می توان در این پست به تفصیل درباره آنها صحبت کرد، و ما سعی خواهیم کرد فقط یک نمای کلی ارائه دهیم. در زیر تصویری از سرورها و نام تعدادی از آنها را مشاهده می کنید. سایر تجهیزات مرکز داده برای آشنایی با سرور HP آورده شده است. همه این موارد در وب سایت HPE ارائه شده است. با این حال، ما تعدادی از آنها را در اینجا برجسته کرده ایم.

معرفی پیکربندی های مختلف سرور HP

آپولو  HPE یا HPE Apollo

معرفی سرور اچ پی


این سرورها برای محاسبات با کارایی بالا (HPC) و تجزیه و تحلیل جریان های داده پیچیده طراحی شده اند.

HPE Superdome Flex

 معرفی سرور اچ پی


این سرورهای ماژولار مبتنی بر X86 پایه ای پایدار برای اکثر نرم افزارها و برنامه های کاربردی حیاتی فراهم می کنند.

HPE Synergy

یک زیرساخت ابری ترکیبی متشکل از سرورهای تیغه ای ترکیبی.

HPE Synergy

یک پلت فرم بسیار همگرا در سطح سازمانی که قادر به کمک به عملکرد نرم افزار و بهینه سازی اتصال، عملکرد، پشتیبان گیری و بازیابی ماشین مجازی است.

HPE ProLiant DL

معرفی سرور اچ پی


یک سرور با کارایی بالا از شرکت HP است

سرورهایی که برای رک بهینه سازی شده اند، به الزامات امنیتی سرور صنعتی (معروف ترین نوع سرور) پایبند هستند.

HPE Edgeline

HPE Edgeline تمام ساختارهای فناوری عملیاتی (OT) و فناوری اطلاعات (IT) را در سطح شرکت یکپارچه می کند. این دستگاه با قابلیت های شگفت انگیز خود قادر به انجام پیچیده ترین محاسبات است.

HPE Cloudline

یک زیرساخت مرکز داده ابری که ممکن است ایجاد و منتشر شود

HPE ProLiant ML

سرورها در پیکربندی ایستگاه (برج) برای سازمان های متوسط و کوچک ایده آل هستند. آنها به خوبی با زیرساخت های ابری ترکیبی یا خصوصی ادغام می شوند.

HPE Composable Rack

یک پلتفرم ابری-هیبریدی باز و قابل قبول، قادر به پاسخگویی به ریسک رک و قادر به ارائه محاسبات ابری در شبکه های محلی است.

آشنایی و معرفی  HPE

مروری سریع بر HPE

HPE یا Hewlett Packard یک شرکت چند ملیتی متخصص در سرورها و سایر تجهیزات الکترونیکی است که در بیش از 170 کشور فعالیت می کند. این شرکت سالانه 90 میلیارد دلار درآمد دارد.
این شرکت با بیش از 300000 نفر در سراسر جهان، در سال 2010 حدود 130 میلیارد دلار فروش داشت و در فهرست  500  شرکت از سودآورترین شرکت های ایالات متحده در رتبه یازدهم قرار گرفت. در پالو آلتو، کالیفرنیا، بیل هیولت و دیو پاکارد این شرکت را در سال 1939 با سرمایه گذاری مالی 538 دلاری راه اندازی کردند. مهندسان برق هر دو موسس این شرکت ها بودند.
برای کسب و کار والت دیزنی، این شرکت نوسانگر صوتی HP200A را ایجاد کرد. پس از آن به سراغ وسایل و تجهیزات الکتریکی مختلف رفت.
اولین سرور جهان، HP3000 را در دهه 1970 معرفی کرد. با این حال، نقدهای ضعیفی به دست آورد و به سرعت از بازار خارج شد.
پس از گذشت بیش از یک دهه و نیم، در سال 1984، این شرکت چاپگر خود را معرفی کرد که بلافاصله با موفقیت روبرو شد.
در سال 1987، این شرکت به دره سیلیکون نقل مکان کرد و پس از تصاحب کامپک در سال 2002، یک سنگر در صنعت الکترونیک ایجاد کرد.
این شرکت انواع تجهیزات الکترونیکی از جمله ماشین های اداری، تجهیزات صوتی و تصویری، سرورها و چند قطعه تخصصی را معرفی کرده است.

کدام سرور اچ پی را پیشنهاد می کنید؟

سروری که در ارائه سرور اچ پی به آن اشاره شده چیست؟ سرورهای اچ پی انواع مختلفی دارند که هر کدام مجموعه ای از قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند.
این سرورهای HPE هر کدام دارای مجموعه ای از مزایای منحصر به فرد خود هستند که در ادامه با جزئیات بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:
سرورهای HP از نظر فناوری پیشرفته هستند و در نتیجه تخصص گسترده HPE، از نظر طراحی بسیار توسعه یافته اند و ممکن است برای پاسخگویی به نیازهای شبکه های فنی شما سفارشی شوند. هر سال، HPE نسل های جدیدی از پیش سرورها را معرفی می کند که از نظر کارایی و پیچیدگی رشد کرده اند.
سرورهای HP واقعاً خوب طراحی شده اند. این سرورها به خوبی با یکدیگر و همچنین با سایر سخت افزارها و برنامه های شبکه ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه، رشد سریع شبکه را امکان پذیر می کند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان از این سرورها به عنوان بخشی از زیرساخت شبکه خود استفاده می کنند.
پشتیبانی از سرور اچ پی و سرورهای HP در خود این شرکت پشتیبانی می شوند. از دید شما چه از نظر آموزشی و چه از نظر اطلاعات فنی در مورد این سرورها. هر یک از شما میتوانید مطالب منتشر شده در این موارد رو ببینید.
طیف وسیعی از مواد آموزشی، وب سایت های اطلاعاتی، وب سایت های آموزشی، نرم افزارها و نشریات و همچنین منابع آموزشی را ارائه می دهد.
سرورهای HP همگام با صنعت مرکز داده به تکامل خود ادامه می دهند. با این حال، هر سال، این شرکت فناوری فعلی را به بازار می آورد. با این وجود، از تمام فناوری‌های پیشرو بازار، از جمله مجازی‌سازی، کانتینرها، محاسبات ابری، هوش مصنوعی و APIهای شبکه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، سازگاری بالایی بین این سرورها و سخت افزار سایر مشاغل وجود دارد. به صورت 24 ساعته این تجارت را اداره می کند. (به استثنای احتمالا ایران که با تحریم مواجه است) در سایر نقاط جهان، می توانید به سرعت با مرکز پشتیبانی محلی HPE تماس بگیرید و هر مشکلی را حل کنید.

هر ساله، HPE نسل ها و فناوری های جدیدی را برای سرورها و سایر تجهیزات خود به بازار می آورد. از آنجایی که در حال حاضر نمی توانیم به همه آنها پاسخ دهیم، سعی کرده ایم برخی از سرورهای شرکت موجود در این سایت را در قسمت زیر با توضیح مختصری در مورد کالاها ارائه دهیم. با مراجعه به هر حوزه، ممکن است درک کاملی از آن داشته باشید.

سرورهای HP با بیشترین شهرت

سرورهای رکمونت

سرورهای HP رکمونت یکی از محبوب ترین سرورهای HP هستند و تقریباً در تمام مراکز داده بزرگ استفاده می شوند. این سرورها بسیار مقیاس پذیر هستند و با تمام فناوری ها و برنامه های HP و شخص ثالث سازگار هستند. این سرورها ممکن است با هر سخت افزار HPE مورد استفاده قرار گیرند و طیف وسیعی از فناوری های شبکه و مرکز داده را پشتیبانی می کنند. این کالاها در زیر لیست شده اند.

سرورهای HP برای محیط های کوچک - ایستاده

سرورهای ایستاده HP سرورهای کوچک و قابل حملی هستند که عملکردی مشابه یک رایانه شخصی دارند. این سرور مانند سرورهای رکمونت عمل می کند، اما با ظرفیت و قابلیت های کمتر. این سرورها قادر به اجرای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی خاص سرور هستند. از نظر فنی، این سرورها از رایانه های خانگی بهتر عمل می کنند، اما از رکمونت یا سایر سرورهای قدرتمندتر کوتاهی می کنند. با این حال، این سرورها برای شرکت های کوچک و استارت آپ ها مناسب هستند.

سرور HPE Synergy

سرورهای HP مجموعه ای از دستگاه های HPE هستند که به عنوان قلب شبکه عمل می کنند. در این پست، انواع مختلف سرورهای HP را مورد بحث قرار داده ایم.

سرور HP ProLiant - چیست؟

اچ پی یک رهبر شناخته شده جهانی در صنعت سرور است (سایر محصولات این شرکت در رقابت تنگاتنگ با سایر شرکت ها هستند). اچ پی برند HPE ProLiant را برای تعدادی از سرورهای خود معرفی می کند. ابتدا سرورهای خود را به عنوان ProLiant تبلیغ کرد، اما HP در نهایت شرکت را خریداری کرد و شروع به بازاریابی سرورهای خود به عنوان ProLiant کرد. حجم عظیم این سرورها تعهد HP را به ارائه زیرساختی پایدار به صاحبان شرکت نشان می دهد، زیرا از هر سه سروری که در سطح جهانی فروخته می شود، یکی از اعضای خانواده HPE ProLiant است.
سرورهای HP ProLiant نقطه عطفی در استراتژی HP هستند. این سرورها می توانند از هر مکان و در هر زمان قابل دسترسی باشند و برای یکپارچه سازی و همپوشانی محیط های ابری و نرم افزاری طراحی شده اند. سرورهای ProLiant نسل 9 و 10 HP راه حل های مقرون به صرفه ای برای برنامه های مختلف هستند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27611
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید