امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آشنایی با انواع مدل های دستگاه DVR در دوربین مداربسته


1401/07/27
کد خبر : 26252
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

بهترین مدل های DVR

یکی از اجزای تشکیل دهنده سیستم های مداربسته با سیم یا آنالوگ دستگاه DVR می باشد که در سیستم های بی سیم و تحت شبکه وظیفه DVR بر عهده دستگاه دیگری با نام NVR است. این دستگاه ها تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را ذخیره و نگهداری می کنند و از طریق نمایشگر یا مانیتور به نمایش می گذارند.
علاوه بر این در دستگاه DVR هارد دیسک وجود دارد که با استفاده از آن می توان تصاویر ضبط شده را مجددا مشاهده کرد. همچنین می توان نوع ضبط را به صورت دلخواه تنظیم و زمان بندی کرده و یا دوربین هایی که به صورت گردان هستند و یا دارای حالت زوم هستند را نیز کنترل نمود. اطلاعات نمایندگی هایک ویژن تهران در لینک قبل میباشد.
انواع مدل های دستگاه DVR در دوربین مداربسته بر اساس تعداد کانال هایی که در آن وجود دارد تعیین می شود. در واقع تعداد کانال ها مشخص می کند که چه تعداد دوربین را می توان به دستگاه متصل کرد.
پرکاربردترین مدل های دستگاه DVR عبارت هستند از؛
-    دستگاه های DVR با قابلیت نصب 4 دوربین به آنها که با عنوان دستگاه DVR 04CH شناخته می شوند.
-    دستگاه هایی که می توان به آنها 8 دوربین را متصل کرد و به صورت دستگاه DVR 08CH در بازار عرضه می شوند.
-    دستگاه DVR 16CH که می توان با استفاده از آنها، 16 دوربین در سیستم را به کار برد.
علاوه بر این مدل ها، می توان از دستگاه هایی که قابلیت اتصال 32 و 64 دوربین مداربسته به خود را دارند نیز نام برد که از این نوع دستگاه ها می توان در مکان های بزرگ امنیتی و نظارتی استفاده کرد.


دوربین مداربسته               
دوربین مداربسته


همچنین دستگاه های DVR از نظر نوع ضبط تصاویر دارای دو نوع هستند؛ دستگاه Standalone DVR که تصاویر را ضبط کرده و به وسیله نمایشگر پخش می کند. دستگاه PC-Based DVR که ضبط و پخش تصاویر با استفاده از سیستم عامل که بر روی کامپیوتر نصب است، می باشد و تصاویر روی هارد دیسک ذخیره می شوند. اطلاعات قیمت دوربین هایک ویژن در لینک قبل میباشد.
دوربین مداربسته را در چه قسمت هایی نصب کنیم؟
یکی از مهمترین نکاتی که در مورد سیستم های مداربسته بایستی مورد توجه قرار گیرد، محل نصب دوربین های آن است. نصب دوربین ها بایستی به صورتی انجام شود که بتوان از آنها را بهترین استفاده را کرد و به راحتی از آن استفاده نظارتی و امنیتی نمود. در واقع نصب درست این نوع دوربین ها باعث می شود تا مهمترین وظیفه آنها که تامین امنیت جانی و مالی مکان مورد نظر است، به خوبی انجام شود.
قبل از نصب دوربین مداربسته بایستی اطلاعات مناسبی از مکان مورد نظر به دست آورد. این موضوع باعث می شود تا دوربین ها بتوانند تصاویر خوب و مفیدی را از محل نصب به کاربر ارائه دهند. درب ورودی ساختمان، پنجره ها، پارکینگ و حیاط هر کدام بایستی دوربین هایی متناسب با نوع محیط داشته باشند.
برای مثال در حیاط ساختمان باید از دوربین هایی استفاده کرد که دارای استانداردهای IP باشند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بدنه مقاوم و مستحکمی داشته باشند.
یکی از موارد بسیار مهمی که در نصب این محصول اهمیت بالایی دارد، زاویه دید دوربین است. دوربین های مداربسته بایستی به گونه ای نصب شوند که همه زوایای یک مکان را تحت پوشش خود قرار دهند. قرارگیری دوربین در مکانی که زاویه دید مناسبی داشته باشد می تواند در مشاهده جزئیات و بزرگنمایی آنها موثر باشد. برای اطلاعات دستگاه DVR هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/product-category/dvr به لینک قبل مراجعه کنید.


دوربین مداربسته   
 دوربین مداربسته


علاوه بر این دوربین ها بایستی در ارتفاع مناسبی نصب شوند. نصب دوربین در ارتفاع مناسب باعث می شود تا دوربین از آسیب های احتمالی و ضربه به آن در امان باشد و تصاویر را به خوبی ثبت و ضبط نماید. در واقع نصب دوربین مداربسته در ارتفاع مناسب باعث می شود تا مجرمین نتوانند به راحتی به آن صدمه وارد کنند و یا آن را خراب کنند. بنابراین بهتر است دوربین را روی یا در نزدیکی زمین نصب نکرد.
یکی از نکات مورد توجه در نصب دوربین، محکم کردن پایه آن است. چرا که با نصب نادرست، دوربین نمی تواند در شرایط مختلف مانند شرایط طوفانی و بادی، تصاویر خوب و با کیفیتی را ارائه دهد. بنابراین بایستی از محکم بودن پایه های دوربین اطمینان کامل داشت.
بهترین نمایندگی های هایک ویژن
یکی از بهترین تولید کنندگان دوربین مداربسته که در 2001 در چین فعالیت خود را آغاز کرد، برند هایک ویژن است. این برند با تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب توانسته در بازارهای جهانی جایگاه ویژه ای به دست آورد.
برند هایک ویژن توانست در سال 1393 به بازار ایران وارد شود و طرفداران بسیاری در این کشور به دست آورد. انواع محصولات تولیدی هایک ویژن مانند انواع دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه، دستگاه های DVR و NVR، کابل های شبکه، دوربین های اسپید دام و... در ایران فروش مناسبی دارند.
برند هایک ویژن در شهرهای مختلف ایران دارای نمایندگی های معتبر و مجازی می باشد که علاوه بر فروش محصولات متنوع این شرکت، خدمات پس از فروش و تعمیر این محصولات را نیز ارائه می دهند. علاوه بر ایران، هایک ویژن دارای نمایندگی های بسیاری در بیش از صد کشور دنیا می باشد و این نمایندگی ها محصولات را در انواع مختلف و با تعداد بالا عرضه می کنند.


دوربین مداربسته        
 دوربین مداربسته


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26252
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید