امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آسایش و امنیت خواسته‌ی همیشگی انسان


1401/07/27
کد خبر : 27941
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

همین دلواپسی و نگرانی باعث شد تا کم کم راه چاره ای برای جلوگیری از نفوذ سارقان به خانه ها و مغازه ها پیدا شود و انسان ها به فکر ساخت کرکره هایی برای محافظت از املاک خود باشند.
از زمان پیدایش و ساخت اولین کرکره ها تغییرات زیادی در ظاهر و نوع عملکرد آن ها ایجاد شده است. اگر یادتان باشد تا چندین سال پیش کرکره ی مغازه ها به صورت دستی باز و بسته می شدند و نیاز به صرف نیروی بسیار بود اما امروزه کرکره ها به صورت برقی و با استفاده از ریموت باز و بسته می شوند.
کرکره های برقی با توجه به نحوه عملکردشان موجب سهولت استفاده و افزایش امنیت شده اند. علاوه بر این کرکره های برقی را می توان طبق نیازهای فردی و محیط اطراف طراحی کرد به همین دلیل این کرکره ها محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده اند.
ما در این مقاله قصد داریم شما را با کرکره برقی و انواع آن و برخی از موتورهایی که در این نوع کرکره به کار برده می شوند آشنا کنیم.

کرکره برقی

هر آنچه که باید درباره کرکره برقی بدانید!

کرکره برقی در واقع نوعی از درب ها هستند که با استفاده از نیروی الکتریکی به صورت عمودی بالا و پایین می روند. کرکره ها در بیشتر موارد به عنوان یک محافظ بر روی درب اصلی قرار می گیرند اما اگر از آن ها در پارکینگ ها استفاده شود، نقش درب اصلی را خواهند داشت. کرکره برقی توسط یک موتور که به وسیله برق و یا در بعضی موارد به کمک انرژی خورشیدی کار می کند، کنترل می شود.
از این نوع کرکره اکثرا برای مغازه ها و پارکینگ ها استفاده می شود، به خصوص در پارکینگ هایی که فضای کمی دارند و می خواهند از فضای پشت درب برای پارک کردن خودرو استفاده کنند که با نصب جک درب پارکینگ فضای آن ها محدود خواهد شد.
کرکره های برقی انواع گوناگونی دارند و قابل اجرا در مدل های مختلف هستند. در زیر برخی از این کرکره ها را با توضیح مختصری از هر کدام آورده ایم:
کرکره ی پارکینگ: این نوع کرکره همانطور که ار نامش پیداست برای درب پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد و جنس آن از فولاد است تا مقاومت لازم را در برابر ضربه داشته باشد. غالبا این نوع کرکره ها قابلیت کنترل از راه دور دارند.
کرکره برقی پنجره: از آن جایی که این کرکره عایق صدا، حرارت و گردوغبار است، در ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
کرکره برقی پلی کربنات: این کرکره ها را می توان در رنگبندی های متفاوت تهیه کرد. در زیر مجموعه این کرکره سه نوع کرکره برقی پلی کربنات با لوله استیل، کرکره برقی پلی کربنات با لوله آلومینیوم و کرکره برقی پلی کربنات با قطعات آلومینیومی به صورت شیاری قرار دارد.
کرکره برقی صوتی: به طور کلی از این کرکره در مکان هایی که احتیاج به عایق صدا دارند مانند ساختمان های اداری، کارخانه های صنعتی و غیره استفاده می شود. کرکره صوتی برای عایق صدا استفاده شده  و در محیط های مختلف مانع از پخش آلودگی های صوتی شده و آرامش بیشتری را فراهم می کند.

بررسی موتور کرکره برقی

یکی از مهم ترین اجزا کرکره برقی موتور آن است. تعیین نوع موتور با توجه به کاربرد و نوع کرکره صورت می گیرد. موتورهای کرکره برقی به دو دسته عمده، موتورهای ساید و موتورهای توبلار طبقه بندی می شوند. علاوه بر این موتور های برقی به دو شکل UPS  دار و معمولی تولید می شوند. در زمان قطع برق در موتورهای برقی معمولی از یک زنجیر برای بالا و پایین بردن کرکره برقی استفاده می‌شود. اما در موتورهای برقی UPS دار علاوه بر وجود زنجیر دستی در زمان قطعی برق می‌توان از برق اضطراری برای بالا و پایین بردن کرکره استفاده کرد.
از کاربردهای موتور زنجیری کرکره برقی می‌توان به استفاده از آن در کرکره‌های برقی با وزن زیاد نظیر کرکره برقی‌های با تیغه پلی کربنات شفاف و غضروف دار اشاره کرد. همچنین از این موتورها در مکان‌هایی با تردد بالا نظیر کرکره برقی پارکینگ استفاده می‌شود. البته توصیه می‌شود تا درمکان‌هایی با تردد بالا و کرکره‌های برقی خیلی سنگین از موتورهای برقی UPS دار استفاده شود. برای ساختمان‌های بازسازی شده که شرایط سیم کشی مجدد در آن‌ها ممکن نیست، این نوع موتور برقی مناسب است.


کرکره برقی

کرکره برقی


همان طور که در بالا اشاره کردیم یکی دیگر از انواع موتورهای کرکره برقی، موتور ساید است. موتور ساید کرکره برقی همان‌ گونه که از نامش پیدا است در گوشه سمت راست یا چپ محور کرکره قرار می‌گیرد. یکی از خصوصیات موتورهای ساید پرقدرت بودن آن هاست به همین دلیل برای درب‌های برقی سنگین و یا ورودی‌هایی با عرض و ارتفاع زیاد مناسب هستند. موتورهای ساید آن‌قدر قوی هستند که بتوان بدون نگرانی و محدودیت در وزن درب‌ها از آن ها استفاده کرد. اگر برای مکان‌های پرتردد مانند درب رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مغازه‌های بزرگ و پارکینگ آپارتمان‌های شلوغ، می‌خواهید درب کرکره‌ای نصب کنید باید از موتور ساید کرکره برقی استفاده کنید زیرا استفاده‌ نکردن از یک موتور قوی در ورودی‌های پررفت‌وآمد موجب استهلاک موتور و خراب‌شدن آن می‌شود.
 شرکت کاسپین پیشرو صنعت، تولیدکننده انواع کرکره‌برقی است که سال‌های متمادی است در این زمینه حضور و فعالیت مستمر داشته است و با کادر مجرب و متخصص خود و سابقه چندین‌ساله در زمینه تولید و نصب کرکره‌های برقی، قدم‌به‌قدم شما را برای انتخاب و نصب بهترین و مناسب‌ترین برند و مدل موتور ساید کرکره برقی، همراهی می‌کند.
با استفاده از خدمات این شرکت می‌توانید از بهترین انواع کرکره استفاده کنید.با مراجعه به وبسایت و بازدید از بخش مربوطه، اطلاعات مهم از انواع طرح کرکره برقی، نحوه انتخاب و خرید کرکره  مناسب را به دست بیاورید.





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27941
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید