امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آسان ترین روش برای مهاجرت به ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 26182
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 26 نفر

امروزه، افراد زیادی به دلایل مختلف، قصد مهاجرت به ترکیه را دارند. همین امر موجب شد تا ما این مقاله را برای شما عزیزان تهیه کنیم تا با مطالعه آن با آسان ترین راه های مهاجرت آشنا شوید.

مهاجرت به ترکیه

راه های زیادی برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه وجود دارد که متقاضیان با آگاهی از این روش ها می توانند کم هزینه ترین و آسان ترین روش را برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه انتخاب نمایند. به طور کلی، روش های مهاجرت به ترکیه را می توان در 6 دسته کلی قرار داد که در ادامه به بررسی این روش ها و شرح آسان ترین راه های مهاجرت به ترکیه می پردازیم.

مهاجرت کاری به ترکیه

  • مهاجرت کاری به ترکیه

یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق کار است. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می توانند با پیدا کردن شغل مناسبی در ترکیه، ویزا کاری دریافت کنند و به این کشور مهاجرت نمایند. مهاجرت از طریق کار به ترکیه یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت این کشور نیز می باشد.

متقاضیان باید بدانند که برای پیدا کردن شغل در ترکیه، باید به زبان آن کشور تسلط داشته باشند. متقاضیان جهت اخذ ویزا کاری، باید شغل مناسبی را در ترکیه پیدا کنند و با کارفرمای ترکیه ای به توافق برسند. پس از آن باید از کارفرمای ترکیه ای مجوز کاری ریافت کنند تا بتوانند با ارائه آن مجوز به سفارت درخواست ویزا کاری بدهند. همچنین کارفرمای ترکیه ای نیز باید مدارک لازم را به اداره کار تحویل دهد.

در صورتی که تمامی مدارک مورد تایید اداره کار ترکیه باشد، به متقاضی اقامت موقت 1 ساله اعطا می شود و تا زمانی که متقاضی با کارفرمای ترکیه ای کار کند، اقامت وی تمدید خواهد شد. لازم به ذکر است که بگوییم، دانشجویان خارجی که از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل می شوند، می توانند با تسلط بر زبان ترکیه ای و پیدا کردن شغل مناسبی، ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری انتقال دهند و پس از گذشت چند سال می  توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

یکی ار  مهم ترین مواردی که قبل از  اخذ ویزا باید آن را مورد بررسی قرار دهید، شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری در ترکیه است. نرخ بیکاری در ترکیه نزدیک به 14 درصد می باشد که نشان دهنده کمبود فرصت های شغلی در این کشور است.

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه، از طریق تحصیل است. متقاضیان می توانند در مدارس و دانشگاه های ترکیه تحصیلات خود را ادامه دهند. ترکیه دانشگاه های معتبری را در سطح جهان در خود جای داده است و همین امر موجب شده متقاضیان زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. به طور کلی، متقاضیان برای تحصیل در ترکیه، باید پذیرش دانشگاه های ترکیه را اخذ نمایند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه، متقاضیان باید در آزمون های ورودی YOS و SAT شرکت نمایند. در صورت قبولی در این آموزن ها متقاضیان می توانند پذیرش دانشگاه های ترکیه را اخذ نمایند.

  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از راحت ترین روش های اخذ اقامت دائم در ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری، انواع گوناگونی دارد مانند خرید ملک، خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی، ثبت شرکت و... . متقاضیان می توانند با یکی از روش های سرمایه گذاری به راحتی به ترکیه مهاجرت کنند و اقامت دائم آن را اخذ نمایند. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک یکی از راحت ترین روش ها جهت اخذ تابعیت نیز می باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان برای خرید آپارتمان در ترکیه، باید نزدیک به 250 هزار دلار سرمایه داشته باشند. متقاضی پس از خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار می تواند طی 70 روز پاسپورت ترکیه ای خود را دریافت نماید. لازم به ذکر است که بگوییم، ملک خریداری شده نباید تا 3 سال فروخته شود.

  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

از دیگر روش های اخذ اقامت و مهاجرت به ترکیه، ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. متقاضیان می توانند با سفر به این کشور با یکی از شهروندان آن ازدواج کنند و در ابتدا اقامت موقت دریافت نمایند. چنانچه پس از گذشت چند سال، متقاضی از همسر خود جدا نشده بود، می تواند درخواست تابعیت این کشور را به سفارت بدهد.

انواع راه های مهاجرت به ترکیه

  • مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از سخت ترین و خطرناک ترین روش های مهاجرتی، پناهندگی است. در این روش متقاضی باید اثبات کند که به دلایل سیاسی، مذهبی، عقیدتی و... در کشور خود امنیت ندارد و مورد شکنجه و آزار قرار می گیرد. پس از آن باید به شیوه هایی مثل قاچاق وارد کشور ترکیه شود و خود را به ماموران ترکیه تحویل بدهد. اگر متقاضیان بتوانند مامور سفارت را قانع کنند، در آن صورت مورد حمایت کشور ترکیه در می آیند. در غیر این صورت باید به کشور خود باز گردند.

  • مهاجرت از طریق تولد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد فرزند در این کشور است. ترکیه کشوری است که از سیستم خون تبعیت می کند و تنها به کودکان تازه متولد شده ای که یکی از والدین آنها تابعیت ترکیه را دارد، تابعیت اعطا می کند.

به طور کلی، آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است؛ اما اگر شما عزیزان سرمایه اولیه را برای سرمایه گذاری در این کشور ندارید، می توانید با وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت نمایید تا آنها با توجه به  شرایطی که دارا هستید، آسان ترین راه را پیش روی شما عزیزان قرار دهند. علاوه بر این، شما را با قوانین و مقررات این کشور آشنا کنند تا مشکلی برای شما عزیزان به وجود نیاید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26182
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید