امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

شرایط و سختی های کار بعنوان یک تکنسین آمبولانس

1401/07/27
کد خبر : 27324
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 107 نفر

در این مطلب سختی های کار تکنسین آمبولانس را بررسی می کنیم و به طور کلی نگاهی می اندازیم به مسیری که برای به دست آوردن شغل تکنسین آمبولانس باید طی کنید.

به چه کسانی تکنسین آمبولانس می گویند؟

تکنسین های آمبولانس که به آن ها تکنسین فوریت های پزشکی هم می گویند، در واقع افرادی آموزش دیده و حرفه ای در ارائه خدمات پزشکی هستند. حیطه تخصصی کار این افراد، رسیدگی به موقعیت های اورژانسی و نجات جان افراد در شرایط بحرانی است.

شرایط کار تکنسین آمبولانس به گونه ای است که این افراد معمولا خارج از محیط بیمارستان در حال ارائه کمک های فوری پزشکی هستند. مثلا ممکن است در منزل فرد بیمار، در محل کار، در کوچه و خیابان و یا در محل یک تصادف مشغول رسیدگی به حال یک مصدوم باشند.

کسانی که در مراکز شمراه آمبولانس مانند persianemdad.com بعنوان تکنسین فعالیت می کنند در اکثر موارد با موقعیت هایی اضطراری سر و کار دارند که پای جان بیمار در میان است و وظیفه اصلی تکنسین، جلوگیری از مرگ بیمار و یا گسترش آسیب به نواحی حیاتی است.

محل کار تکنسین اورژانس

تکنسین های آمبولانس می توانند برای مراکز درمانی مثل بیمارستان ها، سرویس های امداد و نجات، آتش نشانی ها و یا شرکت های آمبولانس خصوصی مثل ستایش امداد کار کنند. شرایط کار تکنسین آمبولانس می تواند به شکل شیفت های متناوب در طول بیست و چهار ساعت باشد.

همچنین تکنسین های آمبولانس باید در تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی نیز مشغول به کار باشند چرا که جزو مشاغل ضروری محسوب می شوند و سرویس هایی که خدمات فوریت های پزشکی را ارائه می دهند، هرگز تعطیل نخواهند بود.

همچنین تکنسین های آمبولانس باید رانندگی با آمبولانس را نیز به شکل تخصصی یاد بگیریند تا بتوانند در شرایط اضطراری، ضمن حفظ امنیت با حداکثر سرعت ممکن به سمت محل حادثه و یا بیمارستان حرکت کنند.

وظایف تکنسین آمبولانس

از آن جایی که موقعیت های اورژانسی که در آن ها نیاز به آمبولانس است بسیار متنوع و گسترده هستند، تکنسین های آمبولانس نیز باید به وظایف متنوعی رسیدگی کنند و خود را برای مواجه شدن با انواع شرایط اضطراری آماده نگه دارند.

به طور کلی، شرایط کار تکنسین آمبولانس ایجاب می کند تا افراد شاغل در این حرفه بتوانند کار های زیر را انجام دهند:

  • معاینه اولیه برای ارزیابی شدت جراحت و یا دلیل بروز بیماری
  • ارائه کمک های اولیه پزشکی
  • مدیریت زمان به شکل موثر به وسیله اولویت بندی کارهایی که باید در یک موقعیت اورژانسی انجام شود
  • انتقال مصدومین و بیماران به شکل سریع و البته ایمن
  • درمان بیماران همراه با نشان دادن حس همدلی و احترام
  • ثبت و ضبط گزارشی دقیق و شفاف از تمامی اقدامات درمانی که انجام می دهند
  • تلاش برای بهبود وضعیت بیمار قبل از رسیدن به بیمارستان
  • شرکت در دوره های تمرینی برای حفظ سطح مهارت و توانایی ها
  • احترام به حریم شخصی مصدومین و پایبند بودن به مسائل اخلاقی پزشکی
  • پایبند بودن به فرایند های پزشکی و رعایت پروتکل های استاندارد پزشکی
  • حفظ و نگهداری لوازم و تجهیزات آمبولانس

سختی های کار تکنسین آمبولانس و مهارت های لازم برای مواجهه با آن ها

همانطور که می دانید، شرایط کار تکنسین آمبولانس سرشار از چالش ها و موقعیت هایی است که نیاز به تصمیم گیری سریع و تحت فشار دارد. به همین دلیل برای کار در این حرفه، باید مهارت های کلیدی را در خود پرورش دهید تا بتوانید در موقعیت های اورژانسی بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

مهارت های لازم برای کار به عنوان تکنسین آمبولانس شامل این موارد می شوند:

  • همدلی:

    به عنوان کسی که در لحظات بحرانی برای نجات جان بیماران تلاش می کنند، تکنسین های آمبولانس باید بتوانند از لحاظ عاطفی به افراد حاضر در صحنه کمک کنند و به آن ها آرامش دهند. توانایی ابراز همدلی به خصوص برای افرادی که از نظر ذهنی به شدت تحت فشار هستند و یا مصدومانی که خطری جدی جان آن ها را تهدید می کند ضروری است.
  • توانایی گوش دادن:

    یکی از سختی های کار تکنسین آمبولانس این است که شما باید با افرادی صحبت کنید که در حال سپری کردن سخت ترین دقایق زندگی خود هستند و نمی توانند با آرامش صحبت کنند. در نتیجه باید بتوانید با دقت تمام به حرف های آن ها گوش کنید تا بتوانید نکات کلیدی را درک کرده و از آن ها برای ارزیابی شرایط استفاده کنید.
  • هوشیاری و تمرکز بالا:

    یک تصمیم اشتباه از سمت تکنسین آمبولانس، ممکن است به قیمت مرگ مصدوم تمام شود. در نتیجه هوشیاری و تمرکز از توانایی های کلیدی این شغل هستند.
  • مهارت های کار گروهی:

    شرایط کار تکنسین آمبولانس معمولا به شکل گروهی و همکاری با یک یا چند تکنسین دیگر است. بنابراین توانایی هماهنگ شدن با اعضای تیم و کار گروهی اهمیت پیدا می کند.
  • قدرت بدنی:

    یکی دیگر از سختی های کار تکنسین آمبولانس این است که در بسیاری از موارد، باید از قدرت و انعطاف بدنی خود برای نجات جان مصدوم استفاده کنند. در نتیجه آمادگی فیزیکی و تناسب اندام از لازمه های این شغل هستند.
  • مهارت های حل مساله:

    ماموریت های مختلف برای تکنسین های آمبولانس دارای شرایط منحصر به فردی هستند و برای رسیدگی به مصدومان،‌ فرمول ثابتی وجود ندارد. در نتیجه در بسیاری از موارد تکنسین باید بتواند با استفاده از ابتکار و خلاقیت خود بهترین راهکار ممکن برای رسیدگی به مصدومان را پیدا کند.
  • مهارت های ارتباطی:

    به عنوان یک تکنسین آمبولانس، خیلی پیش می آید که شما باید به افراد حاضر در صحنه که احتمالا دانش پزشکی هم ندارند، دستورالعمل هایی را ارائه دهید تا جان بیمار را نجات دهند. مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند تا بتوانید هم تیمی های خود و یا افراد حاضر در صحنه را به شکل مطلوب رهبری کنید و از کمک آن ها نهایت استفاده را ببرید.

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27324
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید