امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

تجربه شیرین طراحی ویلا در باغ و محوطه سازی ویلا با شرکت آرین پاراکس

1401/07/27
کد خبر : 28785
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 57 نفر

محوطه سازی ویلا یکی از دغدغه های صاحبان ویلا است. امروزه بسیاری از افراد در شمال کشور ویلاها را با متراژ بالا می سازند اما توجه زیادی به طراحی محوطه نمی کنند. از اینرو باید بین ساختمان مسکونی ویلا و فضای سبز یک ارتباط و هماهنگی ایجاد شود. برای ایجاد فضای سبز در ویلا باید یکسری اصول و استاندارد را رعایت کرد. طراحی فضای سبز ویلا در شمال باید توسط طراح حرفه ای و با تجربه انجام شود. شرکت طراحی فضای سبز آرین پاراکس با بهره گیری از طراحان حرفه ای و مجرب از سابقه طولانی در زمینه طراحی ویلا در باغ برخوردار است. 

اصول محوطه سازی ویلا در شمال 

شما برای طراحی فضای سبز ویلا باید از اصول و استانداردهای آن مطلع باشید. در اینصورت می توانید یک فضای سبز چشمگیری را داشته باشید. در طراحی شما باید وحدت و هارمونی وجود داشته باشد. شما با تکرار عناصری از قبیل گیاهان و وسایل تزئینی می توانید فضای دل انگیزی داشته باشید. همچنین در طراحی فضای سبز باید تعادل را رعایت کنید. تعادل می تواند متقارن یا نامتقارن باشد. با یکسان سازی دو طرف چشم انداز فضای سبز تعادل متقارن ایجاد می شود. در صورتیکه قصد طراحی محوطه به سبک مدرن را دارید نیازی به قرینه سازی نیست و با استفاده از اشیا و عناصر مختلف می توان فضا را متعادل کرد. 
شما می توانید با رعایت اصل کنتراست و هارمونی عناصر طراحی خود را برجسته تر نشان دهید. برای مثال با کنار هم قرار دادن عناصر متضاد در کنار یکدیگر می توانید فضایی متفاوت را ایجاد کنید. یک اصل دیگر توجه به نوع و ارتفاه گیاهان است. از دیگر اصول بسیار مهم در طراحی ویلا در باغ تغییرات تدریجی است. معمولا تغییرات تدریجی محوطه سازی ویلا در شمال با تغییر اندازه گیاه یا شدت رنگ نمایش داده می شوند. شما می توانید تغییرات تدریجی را در بافت، اندازه عناصر مختلف و شکل شاخ و برگ گیاهان پیاده کنید. 

 طراحی فضای سبز ویلا
 

مراحل طراحی فضای سبز و محوطه سازی ویلا

طراحی فضای سبز ویلا در شمال مراحل خاص خود را دارد. شما باید قبل از هر کاری به یکسری موارد توجه ویژه داشته باشید. از موارد مهم می توان به در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، بررسی زمین ویلا از جوانب مختلف، دقت به عناصر موجود در زمین و توجه به سلیقه کاربر اشاره کرد. برای محوطه سازی ویلا ابعاد و شکل آن باید مورد بررسی قرار گیرد. برای این کار باید اطلاعاتی در خصوص پستی و بلندی های زمین جمع آوری شود. همچنین میزان و جهت تابش نور خورشید باید مورد بررسی قرار گیرد.
از دیگر موارد بسیار مهم تغییرات دمایی منطقه، میزان و جهت باد است. بنابراین برای طراحی ویلا در باغ باید تمامی جوانب مورد بررسی قرار گیرد.  برای مثال پنجره ها در طراحی ویلا به چه قسمتی از فضای سبز باز شوند تا حداکثر دید را داشته باشند.
پس از بررسی دقیق نقشه زمین باید یک طرح اولیه از محوطه سازی ویلا طراحی شود که معمولا طرح اولیه بصورت دو بعدی ارائه می شود. در طراحی اولیه باید نوع چینش گل و گیاهان مشخص شود. همچنین توجه به راه های دسترسی و کفسازی اهمیت بسیار زیادی دارد. گل و گیاهان ویلا باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه تعیین شوند. در طراحی فضای سبز ویلا در شمال باید به نوع چینش گیاهان سایه دار دقت کرد. زیرا در برخی موارد گیاهان سایه دار سبب اختلال در رشد سایر گیاهان می شوند. 

هزینه طراحی فضای سبز ویلا 

هزینه محوطه سازی ویلا باتوجه به نوع گیاهان و متریال مصرفی متفاوت است. هزینه طراحی با توجه به طراحی اولیه باید محاسبه شود. در برآورد هزینه طراحی فضای سبز باید تمامی مصالح و گیاهان مورد استفاده در لیست هزینه ها وارد شوند. میزان بودجه کاربر در طراحی فضای سبز تاثیر بسزایی دارد. کاربر باید با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارد تغییراتی در فضای سبز ایجاد کند. طراح با بهره گیری از ایده های جالب و مقرون به صرفه می تواند محوطه سازی ویلا را با کمترین هزینه انجام دهد. 

 طراحی ویلا در باغ

 
ایده های طراحی فضای سبز ویلا در شمال

شما می توانید با بهره گیری از ایده های مختلف در طراحی باغ ویلای خود فضای سبز بسیار زیبایی را به وجود آورید. در ادامه شما را با ایده های مختلف جهت محوطه سازی ویلا آشنا خواهیم کرد. یک ایده بسیار جالب و چشمگیر استفاده از آلاچیق است. با نصب آلاچیق می توانید فضایی امن در برابر نور شدید آفتاب، برف، باد و باران ایجاد کنید. یک ایده بسیار جالب دیگر در طراحی فضای سبز ویلا در شمال استفاده از نهرهای مصنوعی ، حوضچه آب و برکه است. 
برکه علاوه بر افزایش زیبایی فضا به عنوان منبعی جهت ذخیره آب مورد نیاز گیاهان اهمیت دارد. همچنین حوضچه جهت پرورش گیاهان آبزی کاربرد دارد. این ایده کار هزینه بری نیست. با ایجاد نهرهای مصنوعی می توان فضای آرامش بخشی را به وجود آورد. یکی از سرگرمی های جالب شنا است. با ایجاد استخر در فضای باز ویلا می توانید فضایی سرگرم کننده و جذاب را ایجاد کنید. همچنین برای پخت کباب در فضای باز ویلا می توان از باربیکیو با مدل و طرح های خاص استفاده کرد. 
یک ایده بسیار جالب دیگر در محوطه سازی ویلا استفاده از پل در فضای سبز است. با ایجاد پل می توانید زیبایی فضای سبز خود را دوچندان کنید. استفاده از پل هر چند کوچک جلوه فوق العاده زیبایی را به محیط شما خواهد بخشید. همچنین با ایجاد مسیرهای متنوع تردد و کفسازی های مختلف می توان فضای بسیار زیبایی را به وجود آورد. برای مثال از مصالح مختلف از قبیل سنگ، چوب و ... برای مسیرهای تردد استفاده کرد. همچنین ایجاد پیچ و خم هایی متعادل به مسیر تردد فضای سبز شما را خاص و متفاوت جلوه می دهد. 

 طراحی فضای سبز ویلا چیست؟

طراحی فضای سبز ویلا یک حرفه تخصصی است. که موقع طراحی ویلا توجه به آن اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. امروزه طراحی فضای سبز ( landscape designing ) مورد توجه اکثر طراحان قرار گرفته است. طراحان با ترکیب زیبایی های طبیعت، هنر و فرهنگ یک اثر بسیار زیبا را خلق می کنند. محوطه سازی ویلا نیازمند مهارت و تخصص است. افراد برای کاهش استرس به دنبال جایی دنج و آرام هستند. البته  طبیعت و سر سبزی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی روحیه افراد خواهد داشت. 
طراحی فضای سبز کار دشواری است. انتخاب طرح مناسب و نقشه مناسب در فضای باز برای ایجاد فضایی با نشاط و بی نظیر بسیار اهمیت دارد. برای ایجاد فضایی خاص و زیبا باید اصول طراحی فضای سبز ویلا را در نظر گرفت.
با طراحی ویلا در باغ می توان اقلیمی مناسب و هم سو با فضای داخلی ویلا ایجاد کرد. در واقع طراحی فضای سبز ویلا مکمل طراحی داخلی ویلا به حساب می آید. می توان گفت محوطه سازی ویلا از مسائل اساسی و مهم طراحی ویلا در باغ است. طراحی فضای سبز باید به گونه ای باشد که فضای دنج و آرامی را ایجاد کند. آرین پاراکس با بهره گیری از طراحان حرفه ای قادر است محوطه سازی ویلا را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد. 

 
محوطه سازی مناسب کجاست؟

محوطه سازی محدود به جای خاصی نیست. در واقع هر فضای دارای چشم انداز برای محوطه سازی مناسب است. در معماری محوطه سازی طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد. طراحان برای یک باغچه کوچک تا زمین با ابعاد بزرگ با هر نوع کاربری محوطه سازی انجام می دهند. معمولا طراحان برای زمین های با ابعاد بزرگ وقت و انرژی بیشتری صرف می کنند. می توان گفت هزینه طراحی محوطه سازی برای زمین های با ابعاد بزرگ بیشتر است.
تیم محوطه سازی آرین پاراکس می توانند برای هر نوع زمین با هر ابعادی طراحی فضای سبز انجام دهند. طراحان با طراحی حرفه ای فضایی فوق العاده زیبا را برای شما ایجاد می کنند. 
در کشور ما ایران ایجاد فضای سبز به دلیل متفاوت بودن شرایط آب و هوایی و میزان زیاد مصرف انرژی جهت سرمایش و گرمایش بسیار اهمیت دارد. ایجاد فضای سبز و استفاده از گیاهان و درختان در کاهش میزان مصرف انرژی تاثیر بسزایی دارند. همچنین فضای سبز راه موثری در کاهش آلودگی هوا است. با محوطه سازی ویلا می توان ارتباط انسان را با طبیعت گسترش داد. این ارتباط سبب القای زندگی و آرامش به روح آدمی می شود. 

 فضای سبز

 
نکات مهم طراحی فضای سبز

یکی از کارهای مهم قبل از محوطه سازی ویلا بررسی محل اجرای محوطه است. این مرحله برای دست یابی به پروژه موفق اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مرحله باید راجع به مواردی از قبیل وضعیت خاک، آب، جهت وزش باد و وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاعاتی جمع آوری کرد. 
عامل اصلی در محوطه سازی ویلا گیاهان هستند. گیاهان با توجه به شکل و حجمی که دارند در ایجاد یک فضا نقش بسیار موثری ایفا می کنند. در طراحی فضای سبز از گیاهان به عنوان دیوار و حتی کفسازی استفاده می شود. برای مثال در صورت کاشت گیاهان به صورت انبوه و ردیفی می توان از آن به عنوان دیوار استفاده کرد. همچنین شاخه های پهن و متراکم به عنوان سقف کاربرد دارند. 
گیاهان یک عنصر بسیار مناسب جهت تفکیک فضا به حساب می آیند. طراح پس از پیاده سازی یک طرح کلی در صورت نیاز در سایر بخش ها ممکن است تغییراتی ایجاد کند. یکی از نکات بسیار مهم در طراحی فضای سبز ویلا در شمال این است که پس از ایجاد تغییرات محیط انسجام خود را حفظ کند. 
از دیگر نکات مهم در طراحی ویلا در باغ پهنه بندی و تقسیم بندی درست گیاهان و درختان است. طراح باید با توجه به ویژگی های اقلیمی و رفتاری گیاهان برای رشد آنها فضاهای مناسبی در نظر بگیرد. می توان گفت آینده نگری از نکات مهم در طراحی فضای سبز به حساب می آید. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28785
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید