امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

ایمپلنت دندان چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 27175
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 223 نفر

 ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان در دنیای پزشکی امروز، جایگزینی برای ریشه های دندان ها محسوب می شود. ایمپلنت ها ساختاری منحصر به فرد دارند که از یک پایه قوی و محکم، برای دندان های ثابت و یا دندان هایی که متحرک و قابلیت جا به جا شدن دارند، ساخته شده اند. یعنی اینکه ایمپلنت دندان به شکلی طراحی شده است که با دیگر دندان های طبیعی خودتان سازگاری کاملی را دارند.
از مهم‌ ترین‌ نکاتی که باید برای ایمپلنت دندان به آن ها توجه شود، جنس این ایمپلنت ها می باشد که آن ها را از تیتانیوم می سازند. تیتانیوم های خالص قبلا روی بدن ‌انسان ‌مورد آزمایش قرار گرفته اند و هیچگونه ضرری برای بدن نداشته و کاملا سازگار هستند. شکل ایمپلنت ها به گونه میله ای می باشد. میله ای باریک، که در استخوان فک ها جایگزاری می شوند و قرار می گیرند. اگر بعد از کاشت ایمپلنت ها بر روی استخوان فک، از آن ها به شیوه درست نگهداری شود و به نحوی صحیح مراقبت هایی انجام پذیرد، ایمپلنت ها عمری با دوام و طولانی خواهند داشت.
توجه داشته باشید که برای انجام کاشت و ایمپلنت دندان به کلینیک های معتبر و پزشکان متخصص و کار بلد مراجعه بفرمایید. با مراجعه کردن به کلینیک Dancer و همراهی با دو پزشک، آقای دکتر شاهرخ بزرگ و خانم دکتر پریا محمدی نژاد، شما می توانید با خیالی آسوده و مطمئن، زیبایی و سلامت دندان هایتان را تضمین کنید.

 

ایمپلنت دندان چیست

 
ایمپلنت دندان

 

مزایای ایمپلنت دندان:

مانند هر کار و انجام هر عمل، ایمپلنت دندان هم دارای معایب و مزایایی می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
•    از مهمترین مزایا و ویژگی های ایمپلنت دندان، می توان به ظاهری زیبا و شیک آن ها اشاره داشت. این نوع از دندان ها ظاهری طبیعی مانند خود دندان طبیعی دارند و چون ایمپلنت ها در استخوان فک کار می شوند و قرار می گیرند، عمری طولانی خواهند داشت.
•    می دانیم که ایمپلنت ها محکم‌ و ثابت هستند، پس در گفتار صحیح بیمار تاثیر بسیار ویژه و مثبتی دارند. چرا که دندان هایی که لق هستند از کیفیت صحبت کم می کنند و نمی گذارند کلمات به شیوه درستی تلفظ شوند. ایمپلنت ها لبخند های طبیعی و زیبا را به شما هدیه می دهند و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی بالا می برند.
•    به غیر از ایمپلنت دندان، امروزه از پروتز هایی هم ‌استفاده می شود که ممکن است این پروتز ها شما را دچار مشکلات و اذیت هایی کنند. زیرا پروتز ها حالتی متحرک دارند و باید توجه داشت که پروتز ها با چسب استفاده می شوند. پس ممکن است هنگام غذا خوردن و زمانی که دمای داخل دهان با توجه به خوردن غذای گرم‌ و سرد تغییر می کند، این امکان را به وجود آورد که پروتز های شما لق شوند. اما در ایمپلنت ها چون که در استخوان فک به شکل ثابت و غیرقابل حرکت قرار داده شده اند، مشکلات گفته شده اصلا به وجود نمی آید.


ایمپلنت دندان چیست
ایمپلنت دندان

معایب و عوارض ایمپلنت دندان:

از تنها معایبی که می توان برای ایمپلنت دندان به آن اشاره کرد، هزینه آن ها می باشد. اما باید در نظر داشت که با توجه به کارکرد و مزایای آن ها هزینه بالای ایمپلنت ها دور از انتظار نیست.
چرا که شما با پرداخت هزینه مورد توجه برای مدت زمانی طولانی، دندان هایی دارید که مانند دندان های طبیعی هستند. تمام هزینه ها، مثل موادی که برای ساخت دندان مصنوعی ثابت استفاده می شود و کیفیت تیتانیومی که در فک ها قرار می گیرند، کاملا متغیر هستند و با توجه به نیاز بیمار و تشخیص پزشک این هزینه ها کم و یا زیاد می شوند.


ایمپلنت دندان چیست
ایمپلنت دندان

هنگام ایمپلنت دندان، این سوال پیش می آید که عارضه های ایمپلنت چه می تواند باشد؟!

ایمپلنت در واقع یک نوع جراحی مخصوص و مرتبط با دهان و دندان می باشد. پس طبیعی است که بعد از انجام آن عارضه هایی به دنبال داشته باشد. اما این عارضه ها موقتی می باشند و نیاز به نگرانی ندارند. از این عوارض می توان به دردی که ممکن است بعد از جراحی برای بیمار به وجود بیایند اشاره کرد.
همچنین ممکن است شخص بیمار برای مدت کاملا کوتاه و موقتی دچار تب و یا سر درد شود که این بخاطر سر کنندگی موضعی دندان است و با مراقبت کردن بعد از نهایتا سه روز و استفاده مرتب از دارو هایی که تجویز می شوند، عوارض گفته شده کاملا از بین می روند و حالت نرمال و طبیعی برای شخص به وجود می آید.


ایمپلنت دندان چیست 
ایمپلنت دندان

نکات پایانی مختص به ایمپلنت دندان:

شما با مراجعه به پزشک و متخصص مربوطه برای انجام ایمپلنت، باید پرونده تشکیل دهید. پزشک مربوطه مواردی مانند سلامت لثه ها، نبودن عفونت در لثه ها، پوسیده نبودن دندان های مجاورِ دندانی که عمل ایمپلنت می خواهد بر روی آن انجام شود، مورد بررسی قرار می گیرند. در صورت بروز و مشاهده هر یک از مشکل های گفته شده، حتما باید آن ها رفع شود و سپس ایمپلنت انجام‌ گیرد. همچنین هنگام تشکیل پرونده سلامت کامل شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ایمپلنت دندان بر روی افرادی که دخانیات مصرف می کنند موفق نخواهد بود. همچنین افرادی که پوکی استخوان دارند و یا حداقل از این بیماری مطمئن نیستند، از عمل ایمپلنت جواب قطعی نخواهند گرفت.
اگر شما از دارو هایی مثل بیس فسفات استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم که از این عمل برای درمان دندان های خود استفاده نکنید، چون که تداخل دارند و ممکن است جوابگوی نیاز شما نباشند.
اگر شما بخواهید که تمام دندان های خود را، چه در فک بالا و چه در فک پایین از کاشت و ایمپلنت استفاده کنید، توصیه می شود که در فک بالا از هشت یا شش ایمپلنت و در فک پایین از چهار و یا شش ایمپلنت استفاده کنید.
باید بدانید که ایمپلنت در دو مرحله انجام می گیرد. مرحله اول آن بعد از مطمئن بودن از سلامت لثه ها و استخوان های فک، قرار دادن میله های تیتانیوم در استخوان فک است. که باید مدتی درون لثه ها قرار بگیرند تا لثه ها محکم شوند و همچنین اطمینان حاصل کنیم که بدن، تیتانیوم و پودر استخوانی که در فک قرار می دهیم را پس نزند. بعد از مرحله اول، قالب گیری و در نهایت گذاشتن و قرار دادن دندان ها بر روی میله های تیتانیوم می باشد.
باید توجه داشته باشید که برای انجام این جراحی از بیهوشی کامل استفاده نمی شود و فقط محل مورد نظر را بی حس می کنند.
منابع: dencareclinic.com
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27175
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید