امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

آیا فروختن مودم یا روتر قدیمی از نظر ایمنی خطرناک است؟


1401/07/27
کد خبر : 28482
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 55 نفر

اگر یک روتر قدیمی دارید که نیازی به آن ندارید، ممکن است این وسوسه در شما وجود داشته باشد که آن را به فروش رسانید. خوشبختانه روتر قدیمی شما با احتمال بسیار پایینی می‌تواند اطلاعات آشکار و شخصی شما را ارائه کند، اما همچنان بهتر است که قبل از ارسال و فروش آن، اقدام به پاک کردن اطلاعات به‌صورت کامل از آن کنید. این موضوع در مورد مودم ADSL هم صدق می‌کند. ما در ادامه مطالبی را برای شما مطرح خواهیم کرد که قبل از فروش یا عدم استفاده از یک روتر یا مودم بهتر است به آن‌ها توجه نشان دهید. این موارد را با وقت گذاشتن چند دقیقه‌ای انجام دهید تا مشکلی برای شما هنگام خرید مودم ADSL یا روتر ایجاد نمی‌شود.

روترها اطلاعات کمی را ذخیره می‌کنند

انواع مختلفی از روترها وجود دارد که از نظر پیچیدگی می‌توانند قابلیت‌های متفاوتی داشته باشند. این دستگاه‌ها از هاب‌های ساده همراه با مودم خارجی استفاده می‌کنند و روترهایی که با مودم ADSL یا کابل ترکیبی وصل می‌شوند، شامل این موارد هستند. روترهایی که شامل اتصال داخلی 4G یا 5G هستند نیز شامل این موارد هستند . در صورت قطع شدن اتصال اینترنت خانگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگرچه، روتر برای هدایت ترافیک اینترنت به دستگاه‌های شما طراحی شده است و این داده‌ها برای مدت طولانی نمی‌توانند روی روتر باقی بمانند.

این دستگاه‌ها فضای ذخیره‌سازی بسیار کمی دارند و وظیفه اصلی آن‌ها هم انتقال داده‌ها از نقطه آ به نقطه ب آن هم در کمترین زمان ممکن است. ترافیک اینترنت قابل ذخیره‌سازی یا بازیابی نیست و بیشتر آن به صورت رمزگذاری شده باقی می‌ماند. همین مسئله سبب می‌شود که کاربران اطمینان بیشتری به عدم فاش شدن اطلاعات خودشان داشته باشند. روتر فقط برای ذخیره‌سازی تنظیماتی طراحی شده است که می‌توانید ان‌ها را تغییر دهید. از جمله این موارد در خرید مودم ADSL می‌توانیم به اطلاعات ورود به سیستم ISP، نام‌ها و گذر واژه‌های شبکه بی‌سیم و قوانینی اشاره کنیم که شما تنظیم کرده‌اید.

روترها اطلاعات کمی را ذخیره می‌کنند

این موارد شامل اطلاعات سرور دی ان اس برای استفاده یا پورت‌هایی که باید باز شوند نیز می‌شوند. اگر روتر خود را بدون تنظیم مجدد به فروش برسانید، هنوز هم بعید است که هر یک از این اطلاعات به دست کسی افتاده یا اگر هم افتاد بتواند از آن سو استفاده کند. ممکن است برخی از اطلاعات شناسایی در تنظیمات وجود داشته باشد. این اطلاعات می‌توانند آدرس ایمیل، SSID شبکه بی‌سیم قبلی شما یا موارد مشابه دیگر باشند. از سرویس‌هایی مانند Wigle هم می‌تونید استفاده کنید تا خریدار بتواند با جستجو نام محل زندگی شما، فرض به منحصربه‌فرد بودن آن بروید.

شما می‌توانید برای خرید مودم ADSL اقدام به بازدید از سایت فروشگاهی مقداد آی تی کنید. مقداد آی تی قطعات جالب زیادی در زمینه ارتباط اینترنتی و شبکه‌ای ارائه می‌کند که در کنار مودم ADSL می‌توانید به سراغ‌شان بروید. گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانیم به خرید اسمارت واچ در اندازه‌های مختلف اشاره کنیم. برای خرید اسمارت واچ هنوز هم برندهای تولید کننده زیادی وجود دارند که شاخص‌ترین آن‌ها سامسونگ و اپل هستند. با خرید اپل واچ می‌توانید زندگی خود را بیشتر مدرنیته کرده و ورزش و سلامتی خود را در بهترین شرایط قرار دهید.

تنظیم مجدد مودم ADSL قبل از فروش

شما می‌توانید روتر یا مودم خود را قبل از فروش ریست کنید. دکمه‌ای برای این منظور هم معمولا در پشت مودم‌ها قرار دارد که می‌توانید آن را فشار داده و نگه دارید تا به تنظیمات کارخانه بازگردد. برخی از روترها و مودم ADSL تنظیمات پیش فرض کارخانه‌ای را در خود ذخیره کرده است و از جمله این موارد می‌توانیم به SSID و رمز عبوری اشاره کنیم که برای تنظیم آن نیاز دارید. یک فلش قرمز رنگ هم به دکمه تنظیم مجدد در روتر شبکه خانگی اشاره دارد. شما می‌توانید روتر را برداشته و آن را وصل کنید و سپس یک الی دو دقیقه صبر کنید تا راه‌اندازی شود.

در مرحله بعد، باید از یک شی کوچک و نازک مانند یک گیره هم استفاده کنید تا بتوانید به سوئیچ تنظیم مجدد ارائه کند. این گزینه‌ها در جایی از روتر قرار دارند که راحت‌تر بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. مراحل دقیق آن ممکن است که بسته به برند متفاوت باشند. نمونه‌های مختلف را در ادامه آورده‌ایم تا بتوانید در صورت داشتن چنین مودم‌هایی از آن‌ها استفاده کنید. مودم نت گیر این طور است که باید دکمه ریست را حدود ۷ ثانیه فشار داده و نگه دارید. مودم لینکسیس را هم داریم که باید دکمه ریست را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه فشار داده و نگه دارید تا چنین عملکردی روی آن‌ها صورت گیرد.

شما می‌توانید در مودم دی لینک هم دکمه ریست را به مدت ۱۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید. مودم‌های تیپ لینک را هم داریم که می‌توانید دکمه WPS/Reset را نگه دارید تا LED به سرعت چشمک بزند. برای این منظور هم باید آن را حدود ده ثانیه نگه دارید.

خرید پلی‌استیشن ۵

شما می‌توانید آخرین قیمت پلی استیشن 5 را از فروشگاه مقداد آی تی بررسی کرده و اقدام به خرید کنید. در کنار آن، می‌توانید اقلام دیگر مورد نیاز در کنار کنسول را نیز از سایت خریداری کنید. فراموش نکنید که قیمت پلی استیشن 5 در طول ماه‌های اخیر روند کاهشی داشته است و هنوز هم می‌توانید به عنوان یک گزینه خرید عالی به آن نگاه کنید. همراه با آن می‌توانید بازی‌های شاخص این کنسول را نیز خریداری کرده و از آن‌ها بهره ببرید.

خرید از مقداد آی تی

شما می‌توانید اقدام مورد نیاز زندگی خود را از سایت فروشگاهی مقداد آی تی خریداری کنید. با خرید اسمارت واچ می‌توانید تناسب اندام خود را بهتر مدیریت کرده و در باشگاه‌های ورزشی، اطلاعات مورد نیاز خود را به بهترین شیوه ممکن ذخیره‌سازی کنید. با مودم ADSL هم می‌توانید اتصال اینترنت را در خانه و محل کار خود تامین کرده و سرعت بالایی را از آن دریافت کنید. می‌توانید با خرید و بررسی قیمت پلی استیشن 5 هم یک ابزار سرگرمی عالی برای اعضای خانواده تامین کرده و سال‌ها با آن بازی کنید. این کنسول نسل جدید صنعت بازی‌های ویدیویی را به خانه شما خواهد آورد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28482
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید