امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

آموزش نصب و دانلود درایو کارت گرافیک ایسوس


1401/07/27
کد خبر : 27735
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 59 نفر

به‌همین دلیل است که به‌دلیل بالا بردن قیمت کارت گرافیک در بازار، می‌توانید با آپدیت درایور کارت گرافیک فعلی، شانس خود را امتحان کرده و آن را بهبود دهید. کارت گرافیک ایسوس یکی از همین موارد است که نیاز به آپدیت دارد و حتما باید در دوره‌های زمانی مختلف به آن توجه کنید. برای این منظور، باید درایور مدل خاص کارت گرافیک ایسوس را از سایت مربوطه پیدا کرده و به سادگی آن را نصب کنید.

آپدیت‌ها معمولا براساس دو نوع کامپیوتر یعنی ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی عرضه می‌شوند و باید در نصب آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. اولین گامی که باید برای نصب درایور کارت گرافیک ایسوس یا کارت گرافیک ام اس آی و برندهای دیگر به آن توجه کنید، توجه به سری ان‌ها است. سری‌های متفاوتی فایل‌های خاصی را برای آپدیت می‌طلبند و با یک بررسی کوچک می‌توانید به آن دست پیدا کنید. شرکت‌های انویدیا و AMD سایت‌های مخصوصی دارند که درایور مربوط به کارت گرافیک را ارائه می‌کنند. شما برای این منظور می‌توانید به سایت پشتیبانی ایسوس هم مراجعه کرده و اقدام به دانلود این درایور کنید.

اگر یک یا چند بار این کار را برای آپدیت درایور کارت گرافیک ایسوس تکرار کنید، بعدها راحت‌تر این کار را انجام خواهید دید. برای این منظور ما روالی را تدارک دیده‌ایم که می‌توانید آن را روی کامپیوتر و لپ تاپ خود تکرار کرده و به سادگی درایور کارت گرافیک ایسوس خود را ارتقا دهید:

  • ابتدا باید وارد سایت رسمی پشتیبانی ایسوس شده و مدل کارت گرافیک خود را از آن پیدا کنید
  • بعد از اینکه مدل کارت گرافیک را پیدا کردید، می‌توانید روی دکمه Support کلیک کنید
  • در ادامه، وارد بخش Driver & Tools خواهید شد که برای همین منظور کاربرد دارد
  • سیستم عامل کامپیوتر خود را در لیست نمایش داده شده پیدا کنید

آخرین نسخه درایور کارت گرافیک در این بخش قرار داده شده است و می‌توانید با انتخاب، آن را دانلود کنید.

برخی از شرکت‌های سازنده دیگر هم برنامه‌های خاصی را ارائه کرده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کمپانی انویدیا که سازنده تراشه گرافیکی کارت گرافیک ایسوس است، ابزار Nvidia GeForce Experience را ارائه کرده است تا بتوانید از این طریق، آپدیت درایور کارت گرافیک خود را نصب و اجرا کنید. کمپانی رقیب یعنی AMD هم برنامه Gaming Evolved را ارائه کرده است و از طریق آن می‌توانید همیشه درایور کارت گرافیک خود را به‌روز نگهداری کنید. تنظیمات کارت گرافیک در این شرایط بهینه خواهد بود و بازی خود را می‌توانید بدون لگ و مشکل خاصی اجرا کنید. این مورد بسیار مهم است و مشکلات کامپیوتر شما را حل خواهد کرد.

نصب درایور کارت گرافیک از سایت انویدیا

اگر قصد دارید که درایور کارت گرافیک ایسوس خود را مستقیما از سایت سازنده تراشه گرافیکی یعنی انویدیا و ای ام دی دریافت کنید، می‌توانید با مراحلی که در ادامه عنوان خواهیم کرد همراه شوید. شما می‌توانید قیمت کارت گرافیک را از سایت مقداد آی تی بررسی کرده و گزینه‌های مناسب را برای سیتسم خود تهیه کنید. کارت گرافیک قطعه مهمی است که برای تجربه بازی به آن نیاز خواهید داشت. بعد از خرید، حتما به آپدیت درایور کارت گرافیک خود توجه کرده و با دریافت آن، بهینه سازی لازم را برای کارت گرافیک خود انجام دهید. هر سازنده‌ای، روش مشابهی برای دریافت آپدیت درایور دارد و حتی می‌توانید از ابزارهای سوم شخص برای این منظور استفاده کنید.

نصب درایور کارت گرافیک از سایت انویدیا

کارت گرافیک ایسوس که بر پایه تراشه انویدیا طراحی شده است، شامل مدل‌ها و سری‌های مختلفی است و برای آپدیت درایور آن می‌توانید ابتدا به سایت Nvidia.com/Download شوید. در ادامه به بخش Product Type رفته و اسم کارت گرافیک خود را انتخاب کنید. در بخش Poduct Series می‌توانید به سری کارت گرافیک خود پرداخته و آن را انتخاب کنید. کاملا مشخص است که برای وارد کردن صحیح این فیلدها، حتما باید با کارت گرافیک سیستم خود آشنا باشید و سری و مشخصات آن را یادداشت کنید. حال در بخش Product هم می‌توانید نام کارت گرافیک خود را انتخاب کنید.

در ادامه می‌توانید به بخش Operation System رفته و سیستم‌عامل کامپیوتر خود را انتخاب کنید. در انتها هم باید روی دکمه سبز رنگ Serach فشار دهید تا بتوانید به لینک دانلود دست پیدا کنید. لینک دانلود ظاهر شده را انتخاب کنید تا عملیات دانلود شروع شود. بعد از این کار هم کافی است که کارت گرافیک خود را نصب و اجرا کنید. حال اگر کارت گرافیک ایسوس شما از تراشه AMD استفاده می‌کند، باید شیوه متفاوتی را برای دانلود درایور کارت گرافیک خود انجام دهید. در ادامه در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

نصب درایور کارت گرافیک از سایت AMD

اگر کارت گرافیک شما از سری AMD است، می‌توانید وارد سایت ای ام دی شده و درایور کارت گرافیک ایسوس خود را دانلود کنید. برای این منظور، ابتدا به آدرس AMD.com/en/support بروید. به پایین اسکرول کرده و سپس از کادر جلوی گزینه Search for your product مدل کارت گرافیک خودتان را از فهرست موجود انتخاب کنید. روی دکمه submit کلیک کنید. در ادامه صفحه‌ای به روی شما باز خواهد شد که می‌توانید سیستم‌عامل نصب شده روی کامپیوتر خود را انتخاب کنید. فهرست جدیدی باز می‌شود و می‌توانید آخرین نسخه Radeon Software را دانلود کنید. شما می‌توانید از Auto-Detect and Install هم استفاده کرده و به‌صورت خودکار امکان شناسایی کارت گرافیک خود را به سایت بدهید.

نصب درایور کارت گرافیک ایسوس

نصب درایور کارت گرافیک ایسوس

بعد از اینکه دانلود درایور مورد نظر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما با موفقیت انجام شد، نوبت به نصب ان می‌شود. ابتدا باید فایل مربوطه را از حالت فشرده خارج کنید. یک آیکون با فرمت exe خواهید دید که باید روی آن دابل کلیک کنید. شما می‌توانید از Device Manager هم کمک گرفته و عملیات نصب و پیاده‌سازی آپدیت کارت گرافیک ایسوس را دنبال کنید. همین شیوه به‌صورت مشابه برای کارت گرافیک ام اس آی هم قابل انجام است. در Device Manager خود می‌توانید روی Display Adaptor کلیک راست کرده و سپس گزینه scan for hardware changes را انتخاب کنید. می‌توانید روی فلش سمت چپ و گزینه Display Adaptors نیز برای این منظور کلیک کنید.

از فهرست باز شده می‌توانید اسم کارت گرافیک ایسوس خود را انتخاب کرده و سپس Update Driver را انتخاب کنید. بدین ترتیب، می‌توانید بازی مدنظر خود را با درایور آپدیت شده کارت گرافیک اجرا کرده و تفاوت‌ها را دریابید. مسیر مشابهی برای کارت گرافیک ام اس آی و برندهای سازنده دیگر وجود دارد که در صورت علاقه می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید.

خرید آسان و به صرفه از مقداد آی تی

شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت کارت گرافیک و خرید آن به مقداد آی تی مراجعه کنید. تنوع بسیار بالایی از محصولات از برندهای مختلف در اختیار شما قرار گرفته است و با مقایسه و بررسی مشخصات می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. کارت‌های گرافیک مقداد آی تی تنوع خوبی از برندهای انویدیا و AMD را دارند و همگی با گارانتی معتبر ارائه شده‌اند. در مدت زمان کمی می‌توانید کارت گرافیک خود را دریافت کرده و آن را روی سیستم خود اسمبل کنید.

قیمت کارت گرافیک براساس حافظه GDDR و سری آن تعیین می‌شود و همیشه می‌توانید بهترین قیمت‌ها را از مقداد آی تی دریافت کنید. با توجه به بالا رفتن قیمت کارت گرافیک در طول چند سال اخیر، لزوم توجه به فاکتورهای مهم در انتخاب، اهمیت بالایی دارد و باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که نیازهای شما را با هزینه کمتر تامین می‌کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27735
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید