امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

۱۰ راه مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۲۴

1403/03/06
کد خبر : 2408451
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 133 نفر

فرانسه، جزو کشور‌های توسعه یافته و ثروتمند اروپایی محسوب می‌شود. از مزایای کشور فرانسه می‌توان به استاندارد بالای زندگی، اقتصاد پایدار، سیستم آموزشی با کیفیت و جاذبه‌های دیدنی متعدد اشاره کرد. این مزایا، هر ساله تعداد زیادی از مهاجرین را به France جذب می‌کنند. متقاضیان می‌توانند از طریق روش‌های مختلف، جهت مهاجرت و اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. لازم به ذکر است که دولت فرانسه برای مهاجرت به این کشور، قوانینی را مشخص کرده است. در این مطلب به بررسی راه‌های مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۲۴ براساس قوانین جدید می‌پردازیم.

انواع روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه

اخذ اقامت فرانسه از طریق روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. اما شما باید با در نظر گرفتن شرایط خود و قوانین جدید دولت در سال ۲۰۲۴ برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی و دریافت اقامت این کشور اقدام کنید. در این بخش، انواع روش‌های مهاجرتی را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. مهاجرت تحصیلی به فرانسه

یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۲۴، از طریق ویزای تحصیلی است. متقاضیان دریافت این نوع روادید باید دارای تمکن مالی، مدرک زبان، نامه پذیرش دانشگاه و.... باشند. اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل در ۲۰۲۴ را دارید، به خاطر داشته باشید که مهاجرینی که قصد اقامت از طریق تحصیل را دارند، باید هزینه‌ای را به عنوان ودیعه پرداخت کنند. در واقع، فرد باید برای تضمین هزینه‌های احتمالی بازگشت به وطن، مبلغی را برای دولت واریز کند. پس از اتمام دوره آموزشی، وجه برگردانده می‌شود. در صورتی که فرد جزو خانواده‌های کم درآمد ولی با نمرات عالی باشد، دولت در این زمینه برای وی استثنا قائل می‌شود. در کل، اگر رویای تحصیل در دانشگاه‌های مجهز و پیشرفته و تضمین آینده شغلی‌تان را دارید، مهاجرت تحصیلی راهکار مناسبی برای شما است. اما باید قوانین جدید مهاجرت تحصیلی را نیز در نظر داشته باشید.

  1. مهاجرت از طریق ازدواج

اگر قصد اخذ اقامت فرانسه در سال ۲۰۲۴ را دارید، می‌توانید برای مهاجرت از طریق ازدواج اقدام کنید. از شروط اصلی مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج در سال ۲۰۲۴ می‌توان به واقعی بودن رابطه دو طرف اشاره کرد. در این روش به متقاضی در ابتدا، اقامت ۱ ساله و قابل تمدید تا ۴ سال اعطاء می‌شود. بعد از گذشت ۴ سال، فرد می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام کند. دولت France برای سال ۲۰۲۴ قوانین جدیدی را اِعمال کرده و شرط سنی دریافت اقامت از طریق ازدواج را تغییر داده است. یکی از قوانین مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج در سال ۲۰۲۴، شرط داشتن حداقل ۲۱ سال سن است. در قوانین قبل، شرط سنی برای مهاجرت از طریق ازدواج ۱۸ سال بوده است.

  1. مهاجرت از طریق تولد

برخی از افراد برای اینکه فرزندشان تابعیت فرانسه را داشته باشند، مهاجرت از طریق تولد را انتخاب می‌کردند. اما در سال ۲۰۲۴، قانون جدیدی توسط دولت تعیین شده است. یکی از قوانینی که دولت برای مهاجرت در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته است، عدم اعطای تابعیت از طریق تولد است. کودکانی که در فرانسه از والدین خارجی متولد می‌شوند، قادر به دریافت تابعیت این کشور نیستند. در واقع، این کودکان باید برای شهروندی از ۱۶ الی ۱۸ سالگی درخواست دهند. بنابراین، اگر برای دریافت تابعیت فرزندتان در سال ۲۰۲۴ تصمیم به مهاجرت از طریق تولد را گرفته‌اید، باید روش دیگری را انتخاب کنید.

  1. مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۲۴ برای کسانی که دارای تمکن مالی هستند، روش سرمایه‌گذاری است. در این کشور، بازار املاک دارای شرایط پایداری است و نوسان کمتری دارد. به همین خاطر، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در France می‌تواند روشی برای اخذ ویزای این کشور باشد. از شروط اقامت از طریق خرید ملک می‌توان به داشتن سن ۱۸ سال به بالا، تمکن مالی و داشتن سند ملک اشاره کرد. مزایای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری عبارتست از:

 

مزایای مهاجرت به France از راه سرمایه گذاری

  • عدم نیاز به مدرک زبان

  • امکان کار کردن در کشور

  • برخورداری از حقوق شهروندی

  • امکان همراهی اعضای خانواده

  1. مهاجرت از طریق ثبت شرکت

برای اقامت در فرانسه، انتخاب روش ثبت شرکت بهترین گزینه است. به دلیل پایین بودن ریسک سرمایه‌گذاری در فرانسه، مهاجرت از این طریق گزینه مناسبی برای اتباع خارجی محسوب میشود. ویزای ثبت شرکت در ابتدا به مدت یکسال به متقاضی اعطاء می‌شود و تا ۵ الی ۱۰ سال نیز قابل تمدید است.

  1. مهاجرت از طریق کار

اگر در کشور خودتان دارای تخصص و مهارت در زمینه یک حرفه خاص هستید، می‌توانید برای اخذ اقامت کاری فرانسه اقدام کنید. اقامت کاری، بهترین گزینه برای افرادی است که از کارفرمای مقیم فرانسه، جاب آفر دریافت کرده‌اند. در سال ۲۰۲۳ متقاضیان می‌توانستند که همراه با خانواده به فرانسه مهاجرت کنند. اما در سال ۲۰۲۴، دولت قانون و لایحه جدیدی را مشخص کرده است. دولت، قانونی را به تازگی تعیین کرده است که مهاجرین باید به مدت حداقل ۲۴ ماه در فرانسه مقیم باشند تا بتوانند برای اقامت اعضای خانواده خود درخواست دهند. در واقع، مهاجرین در حداقل ۲۴ ماه اقامت در کشور باید از بیمه درمانی و درآمد ثابت برخوردار باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خانواده خود را نیز پرداخت کنند.

  1. مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ

آیا دارای بیزینس پلن و طرح تجاری برای راه‌اندازی کسب و کار و استارتاپ خودتان هستید؟ شما می‌توانید طرح تجاری خود را در فرانسه اجرایی کنید. دولت از کارآفرینان و مدیران استارتاپ‌ها برای پیشرفت شرایط اقتصادی کشور استقبال زیادی می‌کند. در واقع، با تأسیس استارتاپ، شما می‌توانید فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد ساکن فرانسه ایجاد کنید. به همین خاطر، این طرح از مهاجرت هر سال مورد توجه دولت قرار می‌گیرد. از شروط اصلی اقامت از طریق راه‌اندازی استارتاپ می‌توان به داشتن سرمایه‌ای به میزان ۱۰ میلیون یورو اشاره کرد.

  1. مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی

افرادی که به دنبال تجربه زندگی آرامش و در رفاه بیشتر در سنین بالا هستند، می‌توانند مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی را انتخاب کنند. از شروط مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی به فرانسه می‌توان به داشتن بیمه درمانی و سرمایه کافی اشاره کرد. فرد بازنشسته، حق کار کردن در کشور را ندارد و باید بدون داشتن شغل قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی باشد. اگر بالای ۵۵ سال سن دارید و قصد مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۲۴ را گرفته‌اید، اخذ ویزای بازنشستگی بهترین گزینه برای شما است.

  1. مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای توریستی

یکی از راه‌های اخذ اقامت کوتاه مدت فرانسه، مهاجرت از راه ویزای توریستی است. متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشند. اگر هدف شما دریافت اقامت بلند مدت است، باید سراغ روش‌های مهاجرتی دیگر بروید.

  1. مهاجرت به فرانسه از طریق خودحمایتی

از روش‌های متداول برای مهاجرت به فرانسه می‌توان به اخذ ویزای خود حمایتی اشاره کرد. این ویزا برای کسانی مناسب است که قصد اخذ اقامت طولانی مدت را دارند. اگر در کشور خودتان دارای سرمایه و بودجه کافی هستید، می‌توانید برای مهاجرت از راه خودحمایتی اقدام کنید. در ابتدای ورود به کشور، ویزای یک ساله به متقاضیان اعطاء می‌شود. این روادید را می‌توان تا چند سال تمدید کرد و سپس باید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

قوانین جدید مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، دولت قوانین و لایحه‌های جدیدی را وضع کرده است. در جدول زیر، لیستی از این قوانین جدید را برای شما آماده کرده‌ایم که عبارتند از:

قوانین جدید مهاجرت به France در سال ۲۰۲۴

  • پرداخت ودیعه دانشجویی

  • شرط عدم همراهی اعضای خانواده تا مدت ۲۴ ماه و داشتن تمکن مالی

  • عدم اعطاء تابعیت به فرزند متولد شده در این کشور

  • شرط سنی ۲۱ سال برای اقامت از طریق ازدواج

 

تمامی خدمات مربوط به اخذ اقامت فرانسه توسط النورا ارائه می‌شوند. چنانچه قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارید، کافیست با کارشناسان elenoora تماس و مشاوره رایگان داشته باشید و از خدمات تخصصی ما برای اخذ اقامت فرانسه استفاده کنید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2408451
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید