امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

موج هفتم کرونا؟ شاید اردیبهشت

1401/07/27
کد خبر : 11779
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 88 نفر

ایسنا: حمید سوری درباره شیوع سویه ترکیبی امیکرون و دلتا تحت عنوان دلتاکرون نیز بیان کرد: در ابتدا گفتند دلتاکرون یک آلودگی آزمایشگاهی هست و سپس مجددا بحث آن داغ شد ولی به نظر نمی‌رسد خیلی مسئله جدی باشد و تاکنون هم مجامع بین‌المللی چندان بر این موضوع تاکید نکردند و اگر هم جایی مشاهده شده است به شکل پراکنده بوده و چندان تاثیر جدی بر روند اپیدمی نداشته است.

احتمال وقوع  موج هفتم کرونا؛ اواسط اردیبهشت


این اپیدمیولوژیست درباره زمان احتمالی وقوع موج هفتم بیماری، اظهار کرد: با توجه به تعطیلات،‌ سفرها،‌ افزایش تماس‌ها، دید و بازدیدها و... احتمالا وقوع موج هفتم بین دو تا شش هفته طول بکشد و احتمال می‌دهیم در اواسط اردیبهشت موج بعدی رخ دهد.

او درباره نحوه شکل‌گیری موج هفتم بیماری در کشور، گفت: هرکجا که تراکم تماس‌ها بیشتر بوده است احتمال اینکه شاهد طغیان بیماری باشیم نیز بیشتر است، ولی کانون‌های اصلی آلودگی مهم هستند. درحال حاضر به نظر می‌رسد ترکیبی از واریانت‌های (امیکرون و دلتا) در کشور وجود داشته باشد. احتمالا چرخش ویروس درون کشور رخ دهد و شانس گسترش موج از نقاط پر تردد و پر تماس بیشتر است. با توجه به جابجایی عظیم جمعیت امسال نوروز احتمال دارد که سرعت گسترش موج را بیشتر از شرایط عادی شاهد باشیم.

برچسب ها :
# کرونا

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/11779
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید