امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

دسر شکلاتی یخچالی

1401/07/27
کد خبر : 14113
دسته بندی : انواع سالاد و دسر وسس
تعداد بازدید : 88 نفر

مواد لازم:

    شکلات تخته: 200 گرم
    خامه صورتی: 200 گرم
    بیسکوییت پتی بور: یک بسته

طرز تهیه:

1. ابتدا خامه را داخل قابلمه ریخته و روی شعله بگذارید تا داغ شود. بعد از روی شعله بردارید. سپس شکلات های خردشده را د اخل خامه بریزید تا شکلات ها ذوب و با خامه یکدست شوند. سپس بیسکویت ها را داخل شکلات خرد کنید و هم بزنید.

2. سپس داخل قالب را خیس کنید. یک نایلون فریزر بگذارید و به دیواره قالب بچسبانید و مواد را داخل آن بریزید. سپس یک شب در یخچال بگذارید تاخودش را بگیرد. پس از آن یخچال خارج کرده و با شکلات سفید تزیین کنید.

نکته:

1- خامه باید داغ شود و نجوشد.

2- بعد از اضافه کردن بیسکویت به آرامی هم بزنید تا بیسکویت ها له نشوند.

خواص شکلات سیاه:


1- تاثیر شکلات بر پوسیدگی دندان ها:


هم بیشتر از دیگر خوراکی های شیرین نیست. البته مسلم است که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند سلامت انسان را مختل کند. برخی از خواص شکلات عبارت اند از:

2- خشکی پوست را درمان می کند:


شکلات تیره یک منبع غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های C، B1، A، D و E است که با هم به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست هستند. با نوشیدن هر روز یک فنجان شکلات نرمی و طراوت پوست شما تضمین می شود.

3- از پوست در برابر اشعه ماوارء بنفش محافظت می کند:


شکلات تیره شامل فلاونول است که از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نشانه های دیگری از آسیب های اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

4- پوست را جوان می کند:


چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست به دلیل کاهش کلاژن است که با توجه به انتشار هورمون های استرس اتفاق می افتد. شکلات تیره «کاکائو» استرس را کاهش می دهد و در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را از بین می برد.

5- علائم آکنه را درمان می کند:


شکلات تیره به روشن کردن لکه های پوست و علائم آکنه نیز کمک می کند. برای این کار بهتر است به عنوان یک اسکراب صورت بر روی پوست زده شود.

در مرحله اول، باید صورت خود را تمیز کنید. سپس شکر قهوه ای و دانه های کاکائو را خرد یا آسیاب کنید و مخلوط کرده و بعد از ده دقیقه هم زدن این مخلوط به شکل خمیر شکلات در می آید. صورت تان را با این کرم حدود 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشویید.

منبع: برترین ها

برچسب ها :
# دسر
# آشپزی

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/14113
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید