امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

در اولین سفر با قطار این نکات را فراموش نکنید!

1403/03/06
کد خبر : 2408454
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 232 نفر

سفر با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که برای یک مرتبه شده باید آن را امتحان کنید. مطمئن باشید این سفر آن‌قدر برایتان جذاب خواهد بود که دوباره و دوباره سفر با قطار را انتخاب نمایید. این سفر شیرین و دلپذیر به خصوص برای کسانی که اولین مرتبه است می‌خواهند سفر با قطار را امتحان کنند تجربه‌ای فراموش نشدنی است به شرط آن که نکات لازم را درباره اولین سفر با قطار را بدانید. دانستن این نکات به راحتی هر چه بیشتر شما در سفر کمک می‌کند پس در این مطلب همراه سفر مارکت باشید تا با نکاتی که در اولین سفر با قطار باید به آن‌ها داشته باشید آشنا شوید. این نکات همه و همه برای آسودگی و تجربه سفری راحت‌تر است.

۱. تهیه و خرید بلیط قطار

اولین مرحله‌ای که در سفر با قطار باید در نظر داشته باشید، تهیه و خرید بلیط قطار است. این روزها به سادگی می‌توانید با مراجعه به صفحه رزرو آنلاین بلیط قطار به مقصد مورد نظرتان بلیط را خریداری کرده و برای یک سفر خوب آماده شوید.

امکان رزرو آنلاین بلیط قطار مزایای بی‌شماری دارد که از جمله آن می‌توان انتخاب نوع قطار و کوپه، خدمات مورد نیاز، امکانات کوپه‌ها و دیدن عکس‌های آن نام برد. با کمک این مزایا می‌توانید برای خرید قطار به مقصدی که می‌خواهید اقدام کرده و به راحتی بلیط مورد نظرتان را انتخاب کنید.

با امکان خرید بلیط اینترنتی از آدرس https://safarmarket.com/trains و فیلترهای مختلفی که دارد می‌توانید حتی برای سفری که برای ماه‌های آینده در نظر دارید برنامه‌ریزی کرده و از جدول زمانی و تقویم بدانید کدام کوپه‌ها برای تاریخ موردنظرتان خالی هستند.

پس از انتخاب و پرداخت هزینه حتماً رسید خرید بلیط را نیز ذخیره کرده و در صورت امکان پرینت بگیرد و در کنار مدارک شناسایی قرار دهید تا به راحتی هنگام رسیدن به ایستگاه آن‌ها را به متصدی تحویل دهید.

۲. در نظر گرفتن مدارک شناسایی

برای سفر با وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس، هواپیما و قطار نیاز به ارائه مدارک شناسایی و هویتی معتبر است. این مدارک شامل کارت ملی، شناسنامه یا در مواردی گذرنامه و رسید تهیه بلیط هستند. دقت داشته باشید اگر خانوادگی سفر می‌کنید به هر کس پیش از زمان ورود به ایستگاه مدارک او را تحویل دهید تا خودش بلیطش را به متصدی بدهد.

این کار به شما کمک می‌کند زمان بیشتری تا رسیدن به وقت حرکت داشته باشید و نیازی به عجله کردن نباشد.

۳. حضور در ایستگاه پیش از زمان

حتماً یک تا دو ساعت پیش از حرکت قطار در ایستگاه حاضر باشید تا برای ورود به قطار و گرفتن کوپه دچار مشکل نشوید. در این مدت زمان وقت کافی برای چک کردن چمدان‌ها، تحویل مدارک و رسید خرید بلیط و کمی استراحت تا زمان حرکت خواهید داشت.

۴. در نظر گرفتن اندازه چمدان

دقت داشته باشید چمدان و وسایل شما قرار است در کوپه‌ای که هستید قرار بگیرند، پس به وسایلی که هنگام سفر با قطار باید به همراه ببرید نیز توجه کنید. یک چمدان با سایز متوسط، کوله پشتی یا کیف همراه که وسایل شخصی و مورد نیاز اولیه به صورتی مرتب در آن چیده شده‌اند بهترین انتخاب‌ها برای یک سفر خوب هستند.

می‌توانید در این کیف یا کوله پشتی شارژر، کتاب، کیت بهداشتی، تنقلات و خوراکی‌هایی سبک (در سفر بهتر است غذاهای سبک میل کنید تا دچار مشکلاتی مانند نفخ هنگام سفر نشوید.)، مدارک شناسایی، فلاسک کوچک، قهوه فوری و چای کیسه‌ای قرار دهید. هر چند تمام این امکانات در قطارها برای شما وجود دارند؛ اما بهتر است این وسایل نیز با خود ببرید.

۵. انتخاب لباس و کفش مناسب سفر

برای سفر حتماً لباس و کفشی راحتی انتخاب کنید. سفر با قطار مدت زمانی طولانی‌تر دارد پس باید لباس‌های مناسبی برای این سفر به همراه داشته باشید. کفش راحتی و خوب نیز می‌تواند مانع از خستگی پاها شود. حتماً اگر کتانی می‌پوشید از جوراب‌های تمیز نیز استفاده کنید تا اگر در طول سفر قصد داشتید کفشتان را عوض کنید و کوپه دربست نداشتید، همراهان شما اذیت نشوند.

احترام به همراهان یکی از نکاتی است که حتماً به عنوان یک سفر اولی با قطار باید به آن اهمیت دهید. در ضمن همیشه آب و هوای مقصد در زمان رسیدن را نیز بررسی کنید. گاهی هوا گرم‌تر است و نیاز به لباس‌های سبک دارید و گاهی با هوای سرد روبه‌رو می‌شوید. برای این که تا رسیدن به محل اقامت دچار مشکل نشوید یک دست لباس مناسب هوای مقصد در کیف همراه یا کوله پشتی داشته باشید.

۶. اولین سفر قطار با کودکان

در زمان خرید بلیط به سن کودکان توجه کنید برخی شامل هزینه رایگان و برخی دیگر تنها نیاز به پرداخت نیمی از هزینه بلیط را دارند. کارت شناسایی آن‌ها را نیز به همراه داشته باشید حتی اگر با نوزادان سفر می‌کنید. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین نکاتی که در اولین سفر قطاری با کودکان باید در نظر بگیرید آماده کردن کیف مخصوص آن‌ها است.

در این کیف فلاسک آب گرم، شیر خشک، پتوی مناسب، ۳ تا ۴ دست لباس ساده و راحت، وسایل سرگرمی، کیت بهداشتی و دارویی، غذای مخصوص کودک، پوشک بهداشتی به اندازه کافی و وسایل دیگری که فکر می‌کنید در این سفر طولانی نیاز دارید قرار دهید.

۷. خوش برخوردی با همراهان

اگر کوپه شما دربست نیست و همراهان دیگری دارید حتماً در طول سفر به آن‌ها احترام بگذارید و خوش برخورد باشید. شما قرار است ساعت‌ها در یک کوپه با افراد دیگر سفر کنید پس آشنایی با آن‌ها شروع بدی برای یک دوستی نیست. حریم شخصی هر فرد را رعایت کنید و با صحبت در طول سفر گذر زمان را متوجه نشوید. این کار به شما کمک می‌کند یک مسافر خوش برخورد و خوب باشید که هم از حقوق دیگران در کوپه مطلع است و هم به آن‌ها احترام می‌گذارد و در عین حال فردی خوش‌رو و خوش صحبت است.

۸. احتیاط شرط اول سفر

همیشه و همه جا به خصوص در سفر احتیاط و توجه به مسائل امنیتی مانند در نظر گرفتن قفل چمدان یا به همراه نبردن وسایل با ارزش بسیار اهمیت دارد. یک کیف کمری کوچک برای مدارکتان در نظر بگیرید و کوله پشتی و کیف همراهتان را همیشه پیش خود نگه دارید و اگر خواستید کوپه را ترک کنید آن را در قسمت مشخصی از جای خود قرار داده و از کسی که به شما نزدیک‌تر است بخواهید تا برگشتتان مراقب وسایل باشد.

همچنین هنگام صحبت کردن سعی کنید از اطلاعات شخصی و محرمانه حرف نزنید. درست است که باید خوش برخورد و خوش صحبت باشید؛ اما این کار به معنای گفتن رازها و اطلاعات که فقط باید خودتان بدانید نیست. پس تمام جوانب را رعایت کنید.

۹. خواب در قطار

قطارهای امروزی همگی مجهز به وسایل خواب هستند. دقت کنید که تخت طبقه بالا چطور باز می‌شود و اگر آن را انتخاب کرده‌اید و نمی‌دانید چطور تخت را باز کنید از مهماندار کمک بخواهید. وسایل خواب نیز در تمام قطارها از پتو تا ملحفه و بالشت و روبالشتی وجود دارد. اگر دوست دارید راحت باشید می‌توانید ملحفه را به صورت پرده جلوی تخت خود ببندید.

همچنین در صورتی که حساس هستید می‌توانید روبالشتی و لوازم خوابی که کوچک هستند و در کیفتان جا می‌شوند را به همراه خود ببرید. روکش‌ها و شیت‌های یک‌بارمصرف هم انتخاب خوبی برای افرادی است که به تمیزی جای خواب حساس هستند.

۱۰. دانستن مقاصد بین راهی

اگر قرار است در یکی از مسیرهایی که قطار توقف می‌کند پیاده شوید حتماً پیش از سفر مسیر را بررسی کنید و روی نقشه قطار ایستگاه موردنظرتان را پیدا کنید. در صورت نیاز از مهماندار کمک بخواهید و زمان رسیدن به آن مقصد را بپرسید.

مهماندارها برای کمک به شما حضور دارند. پس می‌توانید به راحتی همه چیز را از آن‌ها سؤال کنید و حتی اگر مشکلی در جای شما مانند عدم کار کردن پریز شارژر، مانیتور و بد بودن تخت داشتید را به آن‌ها بگویید تا در همان ابتدای سفر کوپه شما را عوض کنند. این کار تأثیری فوق‌العاده برای سفر اول با قطار دارد.

کلام آخر

سفر اول با قطار واقعاً هیجان‌انگیز است. امکانات موجود در کوپه‌ها و راحتی آن‌ها، قدم زدن به راحتی در راهرو و دیدن منظره‌های زیبای مسیر، آشنایی با آدم‌های جدید، وجود کافه و رستوران در قطار، دستشویی و امکانات بهداشتی مورد نیاز همه و همه کاری می‌کنند که گاهی حتی سفر با قطار هم انتخاب محبوب‌تری از هواپیما باشد. اولین سفر با قطار قطعا از همان لحظه خرید بلیط و دیدن امکاناتی که در صفحه رزرو آنلاین می‌توانید ببینید تا زمانی که پا به کوپه زیبای خودتان بگذارید و از خدمات بی‌نظیرش بهره‌مند شوید سفری فوق‌العاده جذاب است. سفری که فرصت لذت بردن از مسیر رسیدن به مقصد را به شما هدیه می‌دهد.

 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2408454
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید