امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

خورش هویج

1401/07/27
کد خبر : 13907
دسته بندی : غذای های ایرانی و سنتی
تعداد بازدید : 74 نفر

این خورش را معمولا با نام‌های خورش هویج ترکی و خورش هویج تبریزی نیز می‌شناسند. خورش هویج، انتخابی ایدئال برای افرادی است که به‌دنبال طعمی منحصربه‌فرد و متفاوت برای مهمانی خود هستند. طعم خورش هویج برخلاف تصور بسیاری از افراد شیرین نیست. در واقع، حضور آلو باعث می‌شود تا این خورش، طعمی ملس و خوشمزه داشته باشد.
مواد لازم برای چهار نفر

    گوشت: ۴۰۰ گرم
    هویج: ۴ عدد
    آلو بخارا: ۸ عدد
    پیاز: ۱ عدد
    آب: ۲ تا ۳ پیمانه
    رب: ۲ قاشق غ
    روغن: به مقدار لازم
    نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران: به مقدار لازم
    خلال پسته و زرشک: برای سرو

طرز تهیه

روغن سرخ‌کردنی را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیاز‌های خردشده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. پس از اینکه پیاز‌ها مقداری نرم شدند، به آن‌ها زردچوبه اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید تا کاملا یک‌دست شوند.

گوشت‌های خردشده را به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن‌ها عوض شود. سپس ۲ تا ۳ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت کاملا بپزد.

روغن سرخ‌کردنی را در یک ماهیتابه مناسب بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس هویج‌های خلالی‌شده یک‌دست را داخل روغن بریزید و تفت دهید. اجازه دهید تا هویج‌ها کمی سرخ شوند. آلو‌های خورشتی را پاک کنید و بشویید و پس از پخت کامل گوشت، آن‌ها را به‌همراه هویج‌های خلالی‌شده و رب گوجه‌فرنگی به گوشت و پیاز اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را برای مزه‌دار کردن خورش، طبق سلیقه خود به ترکیب مواد اضافه کنید.

شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا خورش هویج بپزد و کاملا جا بیفتد.

در ۲۰ دقیقه آخر آماده‌شدن خورش هویج، زعفران دم‌کرده را به آن اضافه کنید. اگر طرفدار غذای ترش هستید، در این مرحله مقداری آبلیموی تازه به خورش اضافه کنید و سپس اجازه دهید تا مقداری از آب خورش تبخیر شود و خورش روغن بیندازد. خلال پسته و زرشک را در روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

منبع: برترین ها

برچسب ها :
# خورش هویج

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/13907
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید