امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

بزرگترین کار خیر در تاریخ فوتبال ایران توسط داود محمودی رونالدو ی ایرانی!

1401/07/27
کد خبر : 28127
دسته بندی : ورزشی
تعداد بازدید : 42 نفر

اگر جزء آن دسته از افرادی باشید که علاقمند به حوزه ورزش به خصوص فوتبال هستید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید چون خبرهای بسیار خوبی برای کودکان در بخش فوتبال داریم

استعداد

"استعداد" در فرهنگ های لغوی به معناي "توانايي ويژه و طبيعي" تا رسیدن به "موفقیت"  تعريف شده است.
برخی از دانشمندان معتقداند استعداد در ورزش "فرآيند شناسايي ورزشکاران فعلي که توان بالقوه اي براي نخبه شدن دارند می باشد
استعداديابي يعني پيش بيني اجرا یا (عملکرد) از طريق سنجش ويژگي هاي جسماني ، رواني و اجتماعي و همچنين توانايي هاي تکنيکي.

بچه ها بايد تصميم بگيرند که يک ورزشکار نخبه شوند

گاها کودکان بايد بر خلاف ميل باطني والدین تصميم بگیرند تا در ورزش دلخواه خودشان شرکت کنند. اما متاسفانه میبینیم که والدین نقش اساسی را ایفا میکنند تا بتوانند ورزش مورد علاقه خودشان را به کودکان القا کنند اين موضوع مي تواند علاوه بر اتلاف وقت، سبب سرخوردگي و کناره گيري فرد از آن رشته ورزشي شود و چه بسا او را نسبت به محيط ورزش بد بين کند.
فرصت هاي ورزشکار نخبه شدن کاملا محدود است لذا بر اساس اين واقعيت نمي توان به طور خودخواهانه یا تصادفي کودک را به سمت يک ورزش خاص سوق داد، پس در نهایت نیاز است اجازه بدهیم تا کودکان خودشان ورزشی را که دوست دارند انجام دهند.

5 توصيه مفید براي والدين

1.    به خاطر داشته باشيد ورزش بايد جنبه سرگرمي داشته باشد. به صحبت هاي کودک خود گوش دهيد!
2.    مراقب توجه بيش از حد کودکان به تمرين ورزشي و آرزوهاي آنان باشيد.
3.    رقابت ها و بازي او را دنبال کنيد . از کودک تان بپرسيد به او خوش گذشته است؟ چيز جديدي در مورد ورزش آموخته است و چه مهارت هايي را توسعه داده يا جديدا ياد گرفته است؟
4.    هنگامي که مي خواهيد توقعات و انتظارات خود را از کودک تان تعيين کنيد، توانايي ها و قابليت هاي واقعي او را در نظر بگيريد.
5.    بعضي از نوجوانان ممکن است در ابتداي ورود به برنامه ورزش پيشرفت قابل توجهي داشته باشند به گونه اي که کودک ، والدين و مربيان مايل به تسريع رشد در آن رشته ورزشي باشند . لازم است والدين و مربيان مشکلات مربوط به جهش سريع در آن رشته ورزشي را بشناسند.


 داود محمودی

استعدادیابی کودکان به سبک رونالدوی ایرانی

در  این خصوص داود محمودی بدل رونالدو ایرانی میگویید:
قطعا در هر شهر کودکانی هستند که استعداد خوبی در عملکرد ورزش فوتبال دارند این را مطمنئا همه ما شنیده ایم که میگویند فلانی با اینکه سن خیلی پایینی دارد اما واقعا فوتبالیست خوبی است اما به دلیل تمام مشکلات در پیش رو نمیتواند خودش را در عرصه فوتبال رشد بدهد و این استعداد ناخوداگاه با بزرگ تر شدن این کودک از بین میرود و چیزی که تا اخرعمر در ذهنش نقش میبندد این است که " چه میشد من هم به خواسته ای که دارم برسم تا بتوانم نقش آفرینی کنم برای کشورم" دریغ از این که کسی توجه کند به این خواسته و این ضربه بسیار بدی به روحیه این فرد خواهد زد.
خبر خوشحال کننده این است که رونالدوی ایرانی با برنامه ریزی هایی که انجام داده است یک برنامه استعدادیابی جهت حمایت از این کودکان راه اندازی کرده است تا در کل کشور بتواند آرزویی که همیشه مد نظر داشته است را براورده سازد.
این برنامه از این قرار خواهد بود که اولویت بر مبنای مناطق محروم باشد و از هر شهر و یا هر محله این استعداد را کشف کند.


 داود محمودی

نتایج مهم جهت کشف استعداد توسط رونالدوی ایرانی

1.    حمایت مالی کودک
2.    معرفی به باشگاه و پیگیری تا حصول نتیجه
3.    حمایت استعداد
4.    برنامه ریزی برای رشد فردی
بی شک با این اتفاق شاهد این هستیم که در آینده نچنان ستاره های بسیار خوبی را در اکوسیستم فوتبال ایران داریم. به امید فردایی بهتر در تاریخ فوتبال ایران...!
https://davoudmahmoudi.com




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28127
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید