امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

9 راه برای انجام تبلیغات محلی بدون پرداخت هزینه

1401/07/27
کد خبر : 27285
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 91 نفر

کسب و کارها در ابتدای مسیر خود هزینه‌های زیادی دارند که باید بپردازند؛ به همین دلیل همواره به دنبال راهی هستند که این هزینه‌ها را برای خود کاهش داده و به حداقل برسانند.

اما از سوی دیگر نمی‌توان اهمیت تبلیغات را در موفقیت یک کسب و کار نادیده گرفت. تبلیغات معمولا کار بسیار پرهزینه‌ای است و بسیاری از صاحبان کسب و کار بابت این قضیه نگران هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم راه‌هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هزینه تبلیغات محلی خود را به صفر برسانید. اما در عین حال می‌توانید بازده خوبی را به دست آورده و کسب و کار خود را به خوبی معرفی کنید.

1- ثبت آگهی در پلتفرم‌های موجود

نخستین کاری که باید برای رسیدن به موفقیت با استفاده از تبلیغات و جذب مشتری از این طریق انجام دهید؛ ثبت آگهی است. امروزه دیگر کسب و کارها از طریق روزنامه‌های نیازمندی خود را معرفی نمی‌کنند؛ زیرا پلتفرم‌های آنلاین بسیار قوی جایگزین آن‌ها شده‌اند که بازدیدهای بیشتری دارند و ثبت آگهی در آن‌ها رایگان است.

برای مثال اگر شما در زمینه امور مربوط به ساختمان فعالیت دارید؛ می‌توانید خیلی ساده و تنها با مراجعه به این پلتفرم‌های آنلاین، آگهی کسب و کار ساختمانی خود را ثبت کنید. در نتیجه هر کسی که به خدمات شما نیاز داشته باشد؛ می‌تواند به راحتی به آگهی شما دسترسی پیدا کرده و با شما تماس بگیرد یا از وب‌سایتتان بازدید کند.

از مهم‌ترین مزیت‌های ثبت آگهی در پلتفرم‌های آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نداشتن محدودیت در محتوای منتشرشده

بزرگ‌ترین مزیت ثبت آگهی در پلتفرم‌های آنلاین این است که محدودیتی برای متنی که می‌خواهید منتشر کنید وجود ندارد؛ در نتیجه می‌توانید همه توضیحات مورد نیاز را در این آگهی وارد کرده و با جزئیات توضیح دهید.

دسترسی به مشتریان با استفاده از تبلیغات محلی

علاوه بر این شما می‌توانید با وارد کردن شهر مورد نظر خود، به راحتی از این شیوه به عنوان راهی برای تبلیغات محلی هم استفاده کنید. به عبارت بهتر همه افرادی که در شهر مورد نظر شما زندگی می‌کنند؛ تنها می‌توانند با اعمال این فیلتر بر روی آگهی‌ها، تبلیغ شما را مشاهده کرده و به این ترتیب از خدماتتان استفاده کنند.

امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان

یکی دیگر از مزیت‌های ثبت آگهی در پلتفرم‌های آنلاین، فراهم شدن امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان است. از این طریق همه مشتریان می‌توانند به سادگی به راه‌های ارتباط با شما دسترسی پیدا کرده و بدون هیچ واسطه‌ای مشکل خود را با شما در میان بگذارند.

امکان معرفی برند

زمانی که یک آگهی را در پلتفرم‌های آنلاین ثبت می‌کنید؛ می‌توانید تصاویری را به همراه آن منتشر کنید. این تصاویر معمولا در کنار آگهی شما نمایش داده می‌شوند. از این طریق نه تنها می‌توانید برند و لوگوی خود را معرفی کنید؛ بلکه می‌توانید با انتشار شماره تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی، مسیر مخاطب را برای دسترسی به خدماتتان هموارتر کنید.

2- شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های تبلیغات محلی، شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کسب و کار خودتان است. معمولا افرادی که در این همایش‌ها شرکت می‌کنند؛ علاقه زیادی به حوزه کاری شما داشته و یا به طور مستقیم و غیرمستقیم به آن نیاز دارند. به همین دلیل احتمال اینکه از این طریق بتوانید مشتری‌های وفاداری را جلب کرده و درآمد خود را بالا ببرید؛ بسیار بیشتر از زمانی است که بخش زیادی از بودجه خود را صرف تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها یا پل‌های هوایی کنید.

با شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی و عمومی، خودتان را به عنوان یک برند متخصص و ویژه به مشتریان می‌شناسانید. از این طریق به صورت چهره به چهره با مخاطبان برخورد خواهید داشت و می‌توانید ایده‌های خود را به صورت مستقیم با آن‌ها در میان گذاشته و یا راه‌حل‌های مناسبی را برای برطرف کردن مشکلات ارائه دهید. این کار می‌تواند نام شما را برای همیشه در ذهن مشتری ثبت کرده و حتی او را تشویق کند که برند شما را به دیگران هم معرفی نماید.

3- تولید پادکست

اگر می‌خواهید تبلیغات موثری داشته باشید؛ هرگز نباید خودتان را به یک شیوه و ابزار تبلیغاتی محدود کنید. تولید پادکست یکی از راه‌های بسیار کم‌هزینه برای تبلیغات است که می‌تواند ضمن سرگرم کردن مخاطب شما، برندتان را به او معرفی کند.

امروزه بیشتر افراد در زمان‌های پرت خود در مترو، زمان رانندگی، مطب دکتر یا صف انجام کارهای اداری، به پادکست گوش می‌کنند. اگر بتوانید پادکستی تولید کنید که سطح آگاهی مخاطب را بالا می‌برد و در او برای استفاده از خدمات شما ایجاد انگیزه می‌کند؛ در این صورت می‌توان گفت که گام موثری را در راستای رسیدن به موفقیت در تبلیغات محلی رایگان برداشته‌اید.

دقت کنید که پادکست‌ها هرگز نباید صرفا با هدف تبلیغات نوشته شوند؛ بلکه تبلیغات و معرفی برند تنها باید بخش کوچکی از آن‌ها باشد. از طریق این پادکست شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره حوزه تخصصی خود به مخاطب بدهید. به علاوه می‌توانید کمپین‌هایی ایجاد کرده و مخاطبان را تشویق به شرکت در آن‌ها یا اشتراک در شبکه‌های اجتماعی نمایید؛ به این ترتیب دایره مخاطبان شما روزبه‌روز گسترده‌تر خواهد شد.

4- ترتیب دادن مصاحبه

اگر خودتان نمی‌خواهید پادکست تولید کنید یا به نظرتان در این حوزه تخصصی ندارید؛ می‌توانید از افرادی که پادکست می‌سازند بخواهید که یک مصاحبه را با شما ترتیب دهند. برای این کار باید به سراغ پادکست‌هایی بروید که با حوزه کاری شما مرتبط هستند. بدون شک اگر شما بتوانید محتوای ارزشمندی را در پادکست ارائه کنید؛ تولیدکنندگان آن‌ها از شما هیچ مبلغی را برای مصاحبه دریافت نخواهید کرد.

تنها کافی است که تعدادی از پادکست‌های تخصصی در حوزه کسب و کار خود را انتخاب کرده و به آن‌ها پیشنهاد دهید که قسمتی را به زمینه کاری شما اختصاص دهند. به این ترتیب فرصتی خواهید داشت تا ضمن معرفی برند خود، اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب ارائه دهید. این کار می‌تواند به خوبی نام تجاری شما را در ذهن مخاطب ماندگار کرده و او را به دنبال شما بکشاند.

5- اهدا محصولات به دیگران

همه ما دوست داریم که پیش از خرید هر محصولی، نمونه کوچکی از آن را امتحان کرده و سپس برای خرید آن تصمیم بگیریم. طراحی اشانتیون‌های خاص و اهدا آن‌ها به مشتریان می‌تواند تاثیر بسیار خوبی را بر روی مشتری به جای بگذارد.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به موفقیت در تبلیغات محلی این است که از خودتان مایه گذاشته و محصول رایگانی را به مشتریان اهدا کنید. شاید با خودتان فکر کنید که این شیوه تبلیغات برای کسانی که محصول فیزیکی را ارائه نمی‌دهند؛ کاربرد ندارد. اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید!

همه افراد در هر حوزه کاری می‌توانند از این شیوه برای تبلیغات محلی خود استفاده کنند. البته که اگر بتوانید نمونه‌ای از خدمات خود را به صورت رایگان به مشتریان بدهید؛ موفق‌تر خواهید بود. اما حتی اهدا یک خودکار یا کاور تبلیغاتی یا کیسه‌های پارچه‌ای هم می‌تواند برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند.

حتی اگر خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهید؛ می‌توانید در زمان ثبت آگهی در پلتفرم‌های مختلف، بخشی از ویدئوهای آموزشی یا اسلایدهایی را که در کلاس‌های خود به اشتراک می‌گذارید، درون تبلیغ قرار دهید. در هر صورت این شما هستید که باید مناسب‌ترین هدیه را برای جذب مخاطب انتخاب کنید.

6- ایجاد مسابقه

یکی از راه‌های جذب مخاطب در روش‌های تبلیغاتی، القای حس رقابت و هیجان در او است. شما می‌توانید با ترتیب دادن یک مسابقه یا قرعه‌کشی‌های منظم، مخاطبان را به سمت خود جلب کنید. برای مثال می‌توانید به هر کسی که برای خرید به شما مراجعه می‌کنید؛ یک برگه قرعه‌کشی بدهید یا نام او را در داخل صندوق قرعه‌کشی بیندازید. به این ترتیب فرد به امید برنده شدن جایزه ترغیب می‌شود که بارها و بارها از خدمات شما استفاده کند.

7- استفاده از گوگل بیزنس

یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات محلی رایگان، استفاده از گوگل بیزینس یا Google Business است. احتمالا با خودتان فکر کرده‌اید که این پلتفرم آنلاین چگونه می‌تواند برای رسیدن به موفقیت در تبلیغات آنلاین به شما کمک کند؟

باید بدانید که امروزه تبلیغات محلی شکل متفاوتی به خود گرفته‌اند و لزوما نیازمند استفاده از المان‌های فیزیکی نیستند. با این کار شما در واقع محل کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کرده‌اید. در نتیجه هر کسی در محدوده جغرافیایی شما، عبارت مربوط به خدمات یا کالاهای شما را جستجو کند؛ می‌تواند به این محل دسترسی پیدا کند.

استفاده از گوگل بیزنس به شما این فرصت را می‌دهد تا خود را در میان نتایج جستجوهای محلی جای داده و به این ترتیب شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. زیرا امروزه گوگل به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیدا کردن بهترین ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل شده و بیشتر افراد برای یافتن بهترین مکان ارائه خدمت یا محصول مورد نظر خود، از راهنماهای گوگل استفاده می‌کنند.

8- مشارکت با دیگر همکاران

یکی از بهترین راه‌ها برای اجرای تبلیغات محلی با کمترین هزینه‌این است که یک شبکه با همکاران خود بسازید. با این کار شما می‌توانید دیگران را به مشتریان خود معرفی کرده و از آن‌ها بخواهید که شما را به مشتریانشان معرفی کنند.

بدون شک افراد ترجیح می‌دهند به جایی مراجعه کنند که یک فرد قابل اعتماد آن را معرفی کرده است؛ به همین دلیل این شیوه تبلیغاتی بازده بسیار بالایی را برای شما و دیگران خواهد داشت. علاوه بر این، استفاده از روش تبلیغات محلی همکاری با دیگران به شما کمک می‌کند که بتوانید دایره ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید.

در نتیجه هر مخاطبی که برای نیازهای مختلف به شما مراجعه می‌کند؛ دست خالی برنمی‌گردد. همین موضوع باعث می‌شود که رفته‌رفته مشتریان بیشتری برای برطرف کردن مشکل خود به شما مراجعه کنند. حتی اگر این افراد از خدمات شما استفاده نکنند؛ تعامل آن‌ها با شما می‌تواند در موفقیت کسب و کار و ایجاد آگاهی از برند بسیار تاثیرگذار باشد.

9- افزایش کیفیت خدمات

بهترین و موثرترین راه برای داشتن تبلیغات محلی موفق، این است که تمرکزتان را بر روی بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات قرار دهید. این کار برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما می‌تواند به طور موثری مشتریان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اینکه بتوانید راه‌های خوبی را برای ارتقا کیفی محصولات و خدمات خود پیدا کنید؛ باید بازخوردهای مشتریان را به طور جدی پیگیری کنید. بنابراین اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید؛ از مشتریان بخواهید که تجربه‌های خود را در قالب کامنت یا پیام با شما و دیگران در میان بگذارند.

اگر بتوانید سرعت پاسخگویی خود را افزایش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز مشتری را به او ارائه دهید؛ گام بسیار بزرگی را در راستای جلب نظر او برداشته‌اید. این کار باعث می‌شود که هر یک از مشتریان شما تبدیل به یک بازاریاب برای برند شما شوند. مطمئن باشید که استفاده از این شیوه بازاریابی یعنی بازاریابی دهان‌به‌دهان، بهترین راه برای جذب مشتری و بزرگ‌تر کردن دایره ارائه خدمات است.

بنابراین به جای اینکه هزینه و زمان خود را صرف تبلیغات بسیار گران و پرزرق و برقی کنید که معمولا بازده چندانی ندارند؛ می‌توانید با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، رفته‌رفته خود را جا انداخته و خود را به نخستین انتخاب هر فرد برای برطرف کردن نیاز تبدیل کنید.

سخن پایانی

تبلیغات محلی بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد؛ چندان کار پرهزینه و دشواری نیست. برای رسیدن به موفقیت در این حوزه نیازی نیست که بخش زیادی از بودجه خود را صرف تبلیغ در تلویزیون، رادیو یا بنرهای شهری کنید؛ بلکه می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده که در این مقاله به شما معرفی کردیم، به طور مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

امروزه پلتفرم‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید با ثبت آگهی رایگان در آن‌ها، به راحتی خود را به مخاطبان معرفی کنید. با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانید بنرهای تبلیغاتی خود را منتشر کرده و یا راه‌های ارتباطی را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید. استفاده از خدمات این پلتفرم‌ها بهترین راه برای کاهش هزینه تبلیغات محلی و افزایش بازدهی آن است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27285
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید