امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

کافه پروژه، معرفی رشته مهندسی صنایع و نرم افزارهای کاربردی آن

1401/07/27
کد خبر : 27239
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 74 نفر
در این مقاله قصد داریم در رابطه با انجام پروژه های مهندسی صنایع و اطلاعاتی در زمینه کاربرد های رشته مهندسی صنایع و نرم افزارهای کاربردی آن را به علاقه مندان این رشته معرفی نماییم، همچنین در رابطه با کافه پروژه مرکز پروژه های مهندسی صنایع که مهندسان این رشته آن ها را مورد استفاده قرار می دهند عنوان می کنیم. در انتها نیز معرفی رشته مهندسی صنایع به عنوان یکی از رشته های برتر را بیان خواهیم کرد.

مقدمه رشته صنایع :

مهندسی صنایع به عنوان یکی از رشته های پر مخاطب و کاربردی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که امروزه در دانشگاه های برتر ایران و خارج از ایران در این زمینه و در این رشته تحصیل نموده اند به دلیل پرمخاطب بودن آن و کاربردی بودن این رشته به سرعت جذب بازار کار خواهند شد. در ایران شهر های صنعتی تولید کننده بسیاری موجود می باشد، از انواع این شهر ها می توانیم به اصفهان، اراک، تبریز و ... اشاره نماییم، به همین منظور افرادی که در این شهر ها زندگی میکنند اغلب در این رشته تحصیل می نمایند.

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی رشته مهندسی صنایع اطلاعاتی را در این خصوص به علاقه مندان انتقال دهیم. همچنین به موضوعات متنوعی مانند نرم افزار های مهندسی صنایع، کاربرد های رشته مهندسی صنایع و پروژه های مهندسی صنایع نیز خواهیم پرداخت.

پروژه مهندسی صنایع

 تعریف و معرفی رشته مهندسی صنایع

مهندسی صنایع یکی از معدود رشته های محبوب و پر داوطلب علوم فنی و مهندسی است که دانشجویان می توانند در آن به کسب علم در زمینه صنعت پرداخته و به دلیل آن که این رشته دارای بازار کار فوق العاده گسترده و بزرگی نسبت به دیگر رشته ها علوم فنی و مهندسی می باشد میتوانیم آن را یکی از کارآمد ترین رشته ها در بین علوم فنی در دانشگاه ها و مراکز علمی و کاربردی معرفی نماییم. در این علم شما می توانید بهبود دهنده روند و تکمیل کننده مشکلات موجود در هر صنعتی باشید، به همین دلیل می توانیم عنوان کنیم که یکی از پروژه های مهم برای صنعت پروژه های مهندسی صنایع می باشند.

خالق مهندسی صنایع رشته ای کاربردی

مهندسی صنایع تقریبا یکی از رشته های نوظهور و جدید علوم فنی می باشد در گذشته این رشته یکی از زیر شاخه های مهندسی مکانیک تلقی می گردد، اما در سال ۱۹۰۹ با تلاش های یکی از کارآفرینان و محقق های معروف و برجسته در قرن ۲۰ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا این رشته ابداع گردید و آن شخص کسی نبود غیر از فردریک وینسلو تیلور که بعد ها به پدر مدیریت علمی نیز شهرت یافت. هدف اصلی او از ابداع این رشته و ابداع پروژه صنایع موجود این بود که بتوانیم مدیریت را در صنایع تخصصی تر کنیم و از روش های کهنه مانند آزمون و خطا به سمت علمی شدن مدیریت صنایع قدم برداریم.

کاربرد های رشته مهندسی صنایع در صنعت چیست؟

مهندسی صنایع را می توان قطعه ای از امر تولید دانست که وظیفه مهم طراحی یک سیستم پویا و کاربردی را در یک کارخانه ، کارگاه و ... برای داشتن تولیدات و خدمات بهتر و مقرون به صرفه تر بر عهده دارد. این طراحی ها تمامی مراحل تولید اعم از مرحله خرید اجناس و مواد اولیه یک کارگاه تولیدی، خرید ماشین آلات نو و برنامه ریزی برای تولید، پرسنل و ساعات کاری و تعداد شیفت های مطلب برای بازدهی بیشتر، نوع و شکل بسته بندی محصولات را در بر می گیرد. ولی موضوع به اینجا ختم نمی گردد و کارایی مهندسی صنایع بیشتر از محیط کارگاهی کارخانه جات خواهد بود، این رشته بر مدیریت منابع (نیروی کار و متریال) در تمامی بیزینس ها تاکید می کند. این علم بیشتر بر نوع مدیریت منابع انسانی و نیروی کار و عمر سازماندهی بهتر و اصولی تر آن استوار است تا بتوان در کار تولید چه خدماتی باشد و چه غیر خدماتی باشد موفق تر عمل نماید و کاربردی بیشتر را دارا باشد.

نرم افزار های مهندسی صنایع

گرایش های رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ها

این رشته در مقطع کارشناسی دارای چهار گرایش متفاوت می باشد، که دروس عمومی با یکدیگر مشترک ولی در دروس تخصصی باهم تفاوت هایی دارند. انتخاب بین گرایش های موجود کاملا آزاد و بر عهده خود دانشجو مهندسی صنایع است تا نسبت به علاقه خود یکی را برگزیند و در راستای موفقیت در این زمینه تلاش نماید. نام این چهار گرایش به قرار زیر است:

  • تولید صنعتی
  • تکنولوژی صنعتی
  • ایمنی
  • برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها

نرم افزار های مهندسی صنایع مواردی بسیار کاربردی

امروزه با پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی انسان ها در موارد متعدد از سیستم های الکترونیکی استفاده می کنند و محاسبات دستی و کاغذی جای خود را به نرم افزار ها داده اند، که این موضوع کار را برای ما فوق العاده آسان تر کرده است ولی این در حالی موثر است که علم و توانایی لازم را علاوه بر آشنایی در زمینه رشته مورد نظر نسبت به نرم افزار های آن رشته نیز دارا باشیم. به بیانی دیگر نداشتن دانش در زمینه استفاده از برنامه های روز موجود برای هر رشته مانند نداشتن اطلاعات در زمینه نرم افزار های مهندسی صنایع همانند نداشتن ابزار مناسب برای کوهنوردی است. نرم افزار های مهندسی صنایع با توجه به این موضوع که این رشته بسیار گسترده و جامع است بسیار متنوع اند و بنا بر محل و نوع کار قابل انجام با یکدیگر متفاوت هستند. در این قسمت می توانیم به چند نمونه پر کاربرد آن اشاره نماییم.

  1. نرم افزار مهم spss
  2. نرم افزار matlab
  3. نرم افزار شبیه سازی vensim
  4. نرم افزار microsoft excel
  5. نرم افزار comfar expert
  6. نرم افزار winqsb
  7. نرم افزار lindo
  8. نرم افزار مایکروسافت پروجکت ms project
  9. نرم افزار lingo
  10. نرم افزار گمز (Gams)
  11. نرم افزار لینگو (Lingo)

با توجه به پروژه صنایع مد نظر می توانید از انواع این نرم افزار ها استفاده نمایید.

در زیر دو نرم افزار گمز و msp را به دلیل حجم بیشتر پروژه در این دو نرم افزار شرح می دهیم:

انجام پروژه مهندسی صنایع با گمز (Gams)

نرم افزار گمز به عنوان یک نرم افزار قوی و بسیار کاربردی برای حل روش های ریاضی خصوصا در اندازه بزرگ استفاده فراوانی در رشته های مهندسی دارد، وقتی که نیاز به تصمیم گیری بهینه حدود زمان معین، قیمت و منابع داشته باشیم باید از مدل سازی ریاضی استفاده شود که gams از نرم افزارهای بسیار عالی انجام این نوع روش ها است.

انجام پروژه گمز در کارهای دانشجویی و صنعتی یک عمل پرطرفدار در رشته مهندسی صنایع است که این نشان از محبوبیت این نرم افزار قدرتمند دارد.

انجام پروژه مهندسی صنایع با نرم افزار MSP

نرم افزار  ms project یا msp برای مدیران پروژه و اشخاصی است که برنامه ریزی و رسیدن به اهداف در زمان تعیین شده برایشان بسیار اهمیت دارد. این نرم افزار برای مدیریت صدها کار و پیاده سازی اهداف مختلف با برنامه ریزی دقیق می باشد.

پروژه های مهندسی صنایع به دلیل ارتباط مستقیم با صنعت نیاز به برنامه ریزی های دقیق دارند.به  همین دلیل وجود یک نرم افزار کارآمد در این حوزه ضروری است.

انجام پروژه msp از جمله پروژه هایی است که بعنوان یک مهندس رشته صنایع باید آن را فراگیرید تا بتوانید کارهای خود را مدیریت کنید.

انجام پروژه مهندسی صنایع در کافه پروژه

 پروژه مهندسی صنایع

مهم ترین و اساسی ترین مورد در زمینه رشته مهندسی صنایع بخش مهم و آزمون نهایی آن است که اگر زمان زیادی و دقت فراوانی برای آن خرج نکرده باشید با مشکل روبرو خواهید شد. پروژه پایانی یا همان پروژه تخصصی و پروژه کارآموزی که در بین تمامی رشته های فنی و مهندسی مشترک است می تواند دانش آموخته این رشته را برای ورود به بازار کار آماده نموده و این مورد می تواند قدم محکمی برای ساخت آینده حرفه ای در این رشته برای آنان باشد، پس باید بسیار به این پروژه دقت نمایید و نهایت تلاش خود را برای انجام صحیح آن به کار گیرید. کارآموزی ارائه شده در دانشگاه تک واحدی بوده و به 240 ساعت زمان نیاز دارد. این در حالی است که پروژه تخصصی این رشته جالب تر است و سه واحد عملی را به خود اختصاص خواهد داد. در هر دو این موارد وجود استاد راهنما می تواند به شما در دریافت نتیجه مطلوب کمک نماید. شما می توانید در زمان انتخاب رشته دانشگاهی خود با توجه به علاقه شخصی رشته مهندسی صنایع که بسیار پرکاربرد است را انتخاب نمایید.

کافه پروژه ، مرکز انجام پروژه های مهندسی صنایع

سایت کافه پروژه با تجربه ای چندین ساله در حوزه انجام پروژه مهندسی صنایع و داشتن صدها مجری متخصص در این رشته آماده پذیرش و انجام پروژه صنعتی ، تجاری و دانشجویی شما عزیزان است.کافه پروژه به دلیل داشتن سیستم پرداخت امن ، سیستم گفتگوی آنلاین و بدون واسطه مجری و کارفرما ، قابلیت قیمت دهی رقابتی و صدها مزیت دیگر شما را بابت انجام پروژه صنایع تان آسوده میکند.

سایت فریلنسینگ کافه پروژه با ثبت هزاران پروژه موفق در حوزه انجام پروژه های مهندسی صنایع ، گمز ، msp و سایر نرم افزارهای این رشته توانسته رزومه ای قابل توجه در میان دیگر پلتفرم های موجود کسب نماید.

"کافه پروژه" را در گوگل جستجو نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27239
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید