امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

چگونه با انتخاب یک پسورد ضعیف پروفایل شما در اینستاگرام هک می شود

1401/07/27
کد خبر : 27266
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 66 نفر
به گزارش آفتاب آنلاین، انتخاب ضعیف پسورد اکانت اینستاگرام، یکی از رایج ترین دلایلی است که امنیت پیج اینستاگرام شما را پایین می آورد و کار هکرها را برای وارد شدن به پیج شما را آسان تر می کند اما علت این امر چیست و چگونه می توان از شر هکرها راحت شد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

علت هک اکانت اینستاگرام چیست

علت هک اکانت اینستاگرام چیست

هکرهای اینستاگرام در ابتدا رمزهای بسیار ساده و رایج را برای ورود به پیج شما امتحان می کنند و اگر رمز پیج اینستاگرام شما اتفاقا جزء همین پسوردهای ساده باشد، در مدت زمانی کوتاهی می توانند شما را هک کنند.

در زیر به برخی دیگر از دلایل هک اینستاگرام اشاره می کنیم:

 

1- استفاده از پسوردهای کوتاه

پسوردهای ضعیف، علاوه بر عددهای ساده مانند ۱۲۳۴۵۶، شامل پسوردهای کوتاه هم می شوند و انتخاب پسوردهای کوتاه نیز جزء پسوردهای ضعیف به شمار می رود. همیشه سعی کنید از پسوردهای بلند، حداقل ۱۶ کاراکتر استفده کنید.

هر رمزی که کمتر از ۱۰ کاراکتر باشد به راحتی شکسته می شود. برخی از هکرهای چنین رمزهایی را می توانند حتی در مدت زمان ۰.۱۶ ثانیه بشکنند! انتخاب پسوردهای کوتاه بدترین کاری است که می توانید در حق خودتان و پیجتان انجام دهید.

 

2- عدم استفاده از کد امنیتی

کدامنیتی یا همان Captcha، کدی است که به منظور شناسایی ربات ها برای جلوگیری از ورود آن ها به پیج شما در شبکه های اجتماعی یا سایت ها در نظر گرفته شده است.

این کدهای امنیتی معمولا به صورت عددی هستند و البته رایج ترین نوع کدهای امنیتی هستند اما ممکن است به صورت تصویری نیز به کاربران نمایش داده شود. مثلا ممکن است تصاویری برای شما نشان داده شود و از شما خواسته شود آن هایی که دارای تابلو هستند را انتخاب کنید.

متاسفانه اپلیکیشن اینستاگرام از Captcha پشتیبانی نمی کند و همین امر موجب شده است تا کار هکرها یک مرحله جلوتر بیوفتد و دسترسی راحت تری به اکانت اینستاگرام شما داشته باشند.

بدترین پسورد برای اکانت اینستاگرام

پسورد اکانت های شبکه های مجازی شما مانند اینستاگرام به منزله رمز قفل گاو صندوق شما عمل می کند که هر کس آن را داشته باشد به راحتی به درون آن و اطلاعات این گاو صندوق راه پیدا می کند.

بیایید با هم بدترین پسوردهایی که برای اکانت اینستاگرام ممکن است انتخاب شوند را با هم بررسی کنیم:

1- رمزهایی که توسط بسیاری از مردم استفاده می شود

پسوردهایی ماندد ۱۲۳۴، I Love You، Password، 666666، 111111، Welcome و ... بدترین انتخاب های ممکن برای اکانت اینستاگرام شما است. چرا که هکرها در ابتدا از ساده ترین پسوردهای ممکن برای ورود به پیج شما استفاده می کنند و اگر رمز شما جزء همین رمزهای ساده باشد، هکر در کوتاه ترین زمان ممکن وارد پیج شما می شود.

2- پسوردی که نام یکی از ابرقهرمانان باشد

از دیگر پسوردهای ضعیفی که کار هکرها را برای ورود به پیج شما آسان می کند، می توان به نام ابرقهرمانان به همراه یک شماره اشاره کرد. پسوردهایی مانند Superman1 ، جزء پسوردهایی است که به شدت یک انتخاب غلط برای افراد به شمار می رود.

3- انتخاب تاریخ تولد برای رمز عبور

یکی دیگر از بدترین پسوردهای ممکن که باید به شدت از انتخاب آن برای پیج اینستاگرام خود دوری کنید، انتخاب تاریخ تولدتان است. هنگام ورود به اینستاگرام و ثبت نام در این اپلیکیشن، از شما در خصوص تاریخ تولدتان سوال می شود به همین دلیل این اطلاعات به راحتی توسط هکرها به دست می آید و اگر رمز شما همان تاریخ تولدتان باشد بدون هیچ زحمتی به پیج شما نفوذ می کنند.

4- انتخاب رمزهای معکوس

اگر چه بسیاری از کاربران با انتخاب اینجور پسوردها احساس خرسندی می کنند و فکر می کنند از دست امان ها در امان خواهند بود اما انتخاب چنین رمزهایی به همان اندازه ای اشتباه است که انتخاب پسوردهایی مانند ۱۲۳۴ اشتباه است.

به عنوان مثال انتخاب پسوردهایی مانند drowssap که برعکس شده کلمه Password است به شدت اشتباه است چرا که پسوردها در هنگام امتحان کردن و پیدا کردن رمز شما همیشه یک بار هم از معکوس کلمات استفاده می کنند.

5- پیروی از الگوی صفحه کلید

از دیگر برترین پسوردهای ممکن برای انتخاب پیج اینستاگرامی خود می توان به رمزهایی اشاره کرد که از کلمات یا حروف کنار هم در کیبورد تشکیل شده است.

بهترین پسورد برای اینستاگرام

نکات مهم در انتخاب یک پسورد خوب برای اینستاگرام

برای اینکه امنیت پیج خود را در اینستاگرام بالا ببرید و کار هکرها را سخت یا غیر ممکن کنید، لازم است نکاتی را در این خصوص رعایت کنید که در زیر به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

1- از یک پسورد سخت برای پیج اینستاگرام خود استفاده کنید

پسورد اینستاگرام شما باید به گونه ای غیر قابل دسترس و غیر قابل حدس باشد که هکرها نتوانند آن را پیدا کنند. هر چه پسورد سخت تری برای پیج خود انتخاب کنید، امنیت پیج شما نیز بالاتر می رود. توجه داشته باشید پسوردی که انتخاب می کنید را خودتان فراموش نکنید.

 

2- از تائیدیه دو مرحله ای اینستاگرام استفاده کنید

یکی دیگر از دلایلی که به شدت در انتخاب پسورد اینستاگرام موثر است، تائيد اطلاعات هویتی شما یا همان Two Factor Authentication است. اگر هکری بخواهد به پیج شما وارد شود، حتی اگر بتواند از مرحله رمز اینستاگرام شما عبور کند، با سوالات هویتی شما مواجه می شود و ورود به پیج شما را برایش به شدت امنیتی و سخت می کند.

3- استفاده از نسخه اصلی اینستاگرام

جالب است بدانید حتی اگر پسورد اینستاگرام شما قوی باشد اما شما از نسخه اصلی اینستاگرام استفاده نکنید، هکرها به راحتی از طریق همین نسخه های غیر رسمی اینستاگرام می توانند به پیج شما دست پیدا کنند. بنابراین حتما از اپلیکیشن اصلی خود اینستاگرام استفاده کنید تا مشکلی در این خصوص برای شما به وجود نیاید.

4- پسورد خود را چند وقت یک بار عوض کنید

از دیگر نکات مهمی که در انتخاب یک پسورد خوب برای اینستاگرام باید در نظر بگیرید این است که پسورد خود را زود به زود عوض کنید تا امکان دستیابی به آن کمتر شود. این کار باعث می شود اگر پسورد شما توسط هکری لو رفت، بتوانید آن را عوض کرده و با پسورد دیگری جایگزین کنید. بهتر است پسورد شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، هد ۹۰ روز یک بار عوض شود.

نمونه پسورد قوی اینستاگرام

قطعا پسوردی که قابل حدس زدن نباشد یک پسورد قوی به شمار می رود و هر چه این پسورد بیشتر دور از ذهن باشد، احتمال بالا رفتن امنیت پیج شما نیز بیشتر می شود.

به این پسورد توجه کنید: Mina 2* BlueSky$$

همانطور که مشاهده می کنید در این پسورد هم از هم استفاده شده است، هم عدد، هم از یک واژه انگلیسی به معنای آسمان آبی که یک کلمه کاملا بی ربط است و حدس زدن آن غیر ممکن و هم ازعلامت دلار که دوبار تکرار شده است.

انتخاب چنین پسوردهایی که شامل همه نوع حرف و عددی است، باعث می شود امنیت پیج شما بالاتر برود. در نظر داشته باشید که برای انتخاب پسورد خود از بیش از ۸ کاراکتر استفاده کنید و از این رمز برای همه اکانت های خود استفاده نکنید. هر اکانت باید یک پسورد جداگانه مخصوص خود داشته باشد.

خرید فالوور اینستاگرام فالوجت

آیا با خرید فالوور امنیت پیج به خطر می افتد؟

خرید فالوور اگر منطبق با الگوریتم های اینستاگرام باشد نه تنها به پیج شما اسیبی وارد نمی کند بلکه به مرور زمان منجر به افزایش فالوور حقیقی پیج شما و اعتبار آن خواهد شد.

برای این منظور توصیه می کنیم حتما فالوورهای خود را از سایت های معتبری که قدمت و اینماد دارند تهیه نمایید.

توجه داشته باشید در خرید فالوور تنها به قیمت خریداری شده توجه نکنید چرا که فالوور بی کیفیت منجر به بسته شدن پیج شما و بر باد رفتن تمام زحماتتان خواهد شد.

از جمله سایت هایی که در این زمینه سابقه درخشانی داشته اند و توانسته اند رضایت مشتریان را به خود جلب کنند سایت فالوجت بوده که در زمینه ارایه خدمات خرید لایک نیز پیشگام است و توانسته رضایت مشتریان را برای مدت زمانی طولانی جلب نماید.

اما اکنون مسئله دیگری که پیش می آید این موضوع است که آیا سایر خدمات شبکه های اجتماعی همچون کامنت سفارشی نیز خطر و ریسگی برای اکانت شما دارد یا نه؟

در اینجا باید گفت  افزایش کامنت در حقیقت یکی از راه های ورود شما به اکسپلور اینستاگرام و افزایش اعتبار پیج است بنابر این برای پیج هایی که در شروع کار هستند بهترین راهکار خرید آن است.

خرید کامنت از فالوجت به شما کمک می کند تا به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ دهید و اطلاعات بیشتری در مورد خدمات و محصولاتتان در اختیار انها قرار دهید همچنین زیاد بودن کامنت های یک پست سایرین را ترغیب به گذاشتن کامنت و تعامل با شما می کند.

در نهایت تمام فرایند گفته شده منجر به افزایش بازدید و فروش اکانت اینستاگرامی شما خواهد شد.

سخن پایانی

یکی از دغدغه های اصلی کاربران در فضای مجازی مانند اینستاگرام، نگرانی در خصوص حفظ حریم خصوصی آن ها است. کاربران به دلایل مختلفی ممکن است به دلیل نگرانی در خصوص لو رفتن اطلاعات خصوصی شان قید اینستاگرام را بزنند اما این نگرانی ها با انتخاب یک پسورد قوی می تواند بی مورد باشد.

مطالعه دقیق مقالا بالا و عمل به نکات گفته شده، می تواند امنیت پیج شما را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. امیدواریم مطالب بالا برای شما عزیزان موثر واقع شده باشد. شما نیز اگر اطلاعاتی در این خصوص دارید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1- چرا چند وقت یک بار باید رمز اکانت اینستاگرام خود را عوض کنم؟

ممکن است رمزی که در هنگام ساخت اکانت اینستاگرام استفاده کرده ای از امنیت کافی برخوردار نبوده است و چون تا کنون هک صورت نگرفته است به معنای قوی بودن رمز اینستاگرام نیست. شما باید هر چند وقت یک بار رمز اینستاگرام خود را با رعایت نکات ذکر شده عوض کنید تا از لو رفتن اطلاعات شما جلوگیری شود.

2- چرا هک می شویم؟

هک در اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. ممکن است افراد به صورت تصادفی اکانت شما را هک کنند و از دسترس تان خارج کنند، ممکن است فالوورهای بالایی داشته باشید و بخواهند پیج تان را از شما بگیرند یا ممکن است فردی با شما خصومت شخصی داشته باشد.

3- آیا رمزی که باری اینستاگرام انتخاب می کنم باید معنی دار باشد؟

خیر. اتفاقا هر چقدر رمز شما فاقد معنا و همراه با عدد و حروف مختلف کوچک و بزرگ باشد، احتمال حدس زدن و هک کردن‌آن کمتر است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27266
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید