امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

چند وقت یکبار باید جارو برقی بکشیم؟


1401/07/27
کد خبر : 26073
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 65 نفر

به طور کلی اولین قدم برای گردگیری و نظافت منزل، استفاده از جاروبرقی است. جاروبرقی کشیدن یکی از روش های اولیه برای تمیز کردن فرش ها و موکت های خانه است. با جاروبرقی کشیدن منظم می توانید اطمینان حاصل کنید که خانه ای تمیز و پاکیزه دارید. با جاروبرقی کشیدن، می توانید مقدار زیادی آلرژی و گرد و غبار را از محل زندگی خود دور نگه دارید و در عین حال فرش ها و موکت های خود را  برای مدت زمان قابل توجهی تمیز نگه دارید.
با این حال ممکن است از خود بپرسید که هر چند وقت یکبار باید جاروبرقی بکشم؟
بنابراین ما در این مقاله که به کمک تکنسین های حرفه ای قالیشویی توحید گردآوری شده، چندین ملاحظه که شما باید قبل از پاسخ به این پرسش بدانید را برای شما جمع آوری نموده ایم.

قالیشویی
 

اهمیت جاروبرقی کشیدن منظم

برای افزایش طول عمر فرش و موکت، جاروبرقی کشیدن منظم یک روش اساسی است. همچنین برای اطمینان از تمیز بودن خانه و عدم وجود شوره، گرد و غبار، مو، پوست های مرده بدن و ... نیز جاروبرقی کشیدن منظم مفید است.
بدیهی است که هرچه بقایای گرد و خاک، سنگریزه و ... روی فرش ها و قالیچه های شما بیشتر باقی بماند، بیشتر در الیاف فرش فرو می رود  و بنابراین تمیز کردن فرش نیز سخت تر خواهد شد. در حقیقت اگر جاروبرقی کشیدن منظم را به تعویض بیندازید، ناچارید تا فاصله بین استفاده از خدمات قالیشویی را کمتر کنید. چرا که با وجود گرد و خاک فرو رفته در الیاف، مجبور به تمیزکاری عمیق فرش ها خواهید شد.
از این بدتر، اگر آلودگی هایی مانند سنگریزه ها یا سایر لوازم ریز و تیز فرو رفته در الیاف فرش را هر چه زودتر تمیز نکنید، احتمال پاره شدن الیاف بر اثر راه رفتن بر روی آن ها وجود دارد. در چنین شرایطی در بهترین حالت نیاز به تعمیر فرش خواهید داشت و در بدترین حالت، باید فرش ها را تعویض کنید که بسیار گران تمام خواهد شد.
بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که فرصت جاروبرقی کشیدن به طور منظم را ندارید و فرش شما بسیار آلوده شده، با استفاده از سفارش آنلاین قالیشویی توحید از خدمات شستشوی عمیق فرش استفاده کنید تا فرش های گران قیمت شما آسیب نبیند.

جاروبرقی کشیدن منظم باعث کاهش مواد آلرژی زا خواهد شد

علاوه بر تمام مزایای گفته شده برای جاروبرقی منظم، کاهش مواد آلرژی زای محیط خانه نیز یکی دیگر از دلایلی است که جاروبرقی کشیدن را باید در لیست اولویت های خود قرار دهید. از آن جایی که فرش ها محل مناسبی برای رشد باکتری ها و یا وجود گرد و خاک موجود در هوا هستند، بنابراین با جاروبرقی کشیدن می توانید تا حد زیادی از رشد مواد حساسیت زا در فرش جلوگیری کنید.
این مورد به خصوص برای خانواده هایی که یکی از افراد مشکل تنفسی شامل آسم، آلرژی یا سرماخوردگی دارد، از اهمیت بالاتری برخوردار است. فرش های آلوده یکی از دلایل اصلی تنفس سخت تر این افراد در خانه هستند که با جاروبرقی کشیدن و شستشوی منظم، می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

قالیشویی
 

چه موقع باید جارو برقی بکشید؟

اگر در خانه کودکان خردسال یا نوزاد دارید، باید مرتباً مناطق پر رفت و آمد مانند آشپزخانه و راهرو ها را با جاروبرقی تمیز کنید. این کار را می توانید حداقل هر 2 روز یکبار انجام دهید.
مناطق کم رفت و آمد مانند اتاق خواب را نیز می توانید حداقل 1 بار در هفته جارو برقی بکشید. همچنین بهتر است اتاق خواب کودکان را نیز هفته ای 2 بار به دقت جاروبرقی بکشید. در هنگام جاروبرقی کشیدن نیز توجه داشته باشید که در صورت وجود خرده ریز های اسباب بازی های کودکان، بهتر است ابتدا آن ها را به صورت دستی برداشته و سپس جاروبرقی کشیدن را ادامه دهید.
عامل تعیین کننده دیگر برای تعداد دفعات جاروبرقی کشیدن، تعداد ساکنین خانه است. خانه ها و خانواده هایی که تنها یک نفر یا دو نفر جمعیت دارند، بایستی به صورت هفتگی جاروبرقی شوند، اما در صورت وجود کودکان و یا زندگی در کنار پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، بهتر است دفعات جاروبرقی کشیدن را افزایش دهید.
همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر جاروبرقی کشیدن منظم فرش ها و موکت ها، فرش های خانه های پرجمعیت بایستی حداقل هر 6 ماه یکبار به صورت عمیق به کمک خدمات قالیشویی های معتبر همچون قالیشویی توحید شسته شوند.

قالیشویی
 

از قالیشویی های حرفه ای برای تمیز کردن فرش خود کمک بگیرید

بدون شک جاروبرقی کشیدن مزایای بی شماری برای فرش ها و موکت های شما دارد. خانه هایی که کودکان زیادی دارند و یا به طور مکرر میهمانی می دهند و رفت و آمد زیادی دارند، به جاروبرقی کشیدن بیشتری نیاز دارند. با این وجود گاهی اوقات دغدغه های روزمره زندگی ممکن است شما را از جاروبرقی کشیدن منظم منزل منصرف کند.
در چنین شرایطی، بهترین راهکار برای حفظ زیبایی و طول عمر فرش، استفاده از خدمات قالیشویی است. قالیشویی های حرفه ای می توانند با تمیز کردن عمیق فرش شما، باعث تمیز شدن هوای خانه و محیط زندگی شما شوند. همچنین شستشوی عمیق فرش توسط قالیشویی ها می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات متنوع شستشوی موکت و فرش و همچنین مبل شویی را در مناطق مختلف تهران، کرج و ... ارائه می دهد. ما علاوه بر ثبت سفارش تلفنی، با ایجاد امکان ثبت سفارش آنلاین قالیشویی تلاش کرده ایم تا امکان استفاده از خدمات خود را برای عموم همشهریان عزیز قابل دسترسی نماییم. شما می توانید از شمال و جنوب و شرق و غرب تهران با ورود به پرتال ما به راحتی خدمات مورد نظر خود را ثبت کنید. پس از آن همکاران ما با شما تماس گرفته و در اسرع وقت درب منزل شما حاضر خواهند شد. فرش ها پس از تحویل، ظرف مدت 48 تا 72 ساعت شسته شده به شما تحویل می شوند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/26073
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید