امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

چند نکته طلایی برای از بین بردن بوی نم فرش


1401/07/27
کد خبر : 27169
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 206 نفر

فرش های منزل با گذشت زمان، بوی بدی می گیرند و همه ی این ها می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. در این مطلب که توسط تیم تولید محتوای قالیشویی نیاوران نوشته شده است، قصد داریم با بیان روش هایی نوین، شما عزیزان را از شر بوی بد نم فرش  خلاص کنیم.

مهم ترین دلایل ایجاد بوی نم

بوی نم فرش

برای حل مشکل بوی نم فرش هم دقیقا مانند هر مشکل دیگری، ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید.
عوامل مختلفی در به وجود آمدن بوی نم فرش دخیل هستند، از مشکلات ساختمانی گرفته تا شرایط آب و هوایی، این عوامل در آغاز باعث نفوذ رطوبت به داخل فرش می شوند، سپس در صورتی که به آن ها توجهی نشود و مدتی بگذرد باعث ایجاد بویی نامطبوع در فرش می شوند. وجود رطوبت زیاد در فرش ناشی از شرایط آب و هوایی یا درست خشک نشدن پس از شستشو، می تواند باعث رشد کپک در فرش شما شود.

چند روش ساده برای از بین بردن کپک فرش

برای از بین بردن کپک می توانید به راحتی از لوازم موجود در خانه استفاده کنید:
1.    روش اول: تمام در و پنجره های موجود در خانه را باز کنید تا به طور کامل هوا جریان پیدا کند. اگر مجبور به استفاده از مواد شوینده شیمیایی هستید، گردش هوا باعث می شود، میزان تحریک شدن ریه و چشم هایتان به حداقل برسد. اگر اتاق پنجره ندارد از پنکه استفاده کنید.
2.    روش دوم: اگر برایتان مقدور است فرش را 24 الی 48 ساعت در معرض  تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. این کار رطوبت موجود در فرش و اسپور های قارچ را از بین می برد.
3.    روی منطقه ی دارای کپک جوش شیرین بریزید زیرا جوش شیرین باعث می شود رطوبت فرش گرفته شود.

 

روش های از بین بردن بوی نم فرش

برای از بین بردن بوی بد فرش روش های متعددی وجود دارد، اما به پیشنهاد قالیشویی ابریشم اصل  که متخصص در این زمینه است، مراحل زیر را طی کنید:
1.    اولین ومهم ترین اقدامی که باید انجام دهید، خشک کردن فوری قسمت های خیس و مرطوب است.
2.    اگر پس ازگذشت مدتی، فرش خشک شد، آن نقطه از فرش را که بوی نامطلوبی می دهد را تا جایی که امکان دارد جارو بکشید تا ذرات گرد و غبار از تار و پود فرش خارج شوند.
3.    در گام بعدی می توانید از سرکه سفید استفاده کنید، به این صورت که مقداری سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید و روی قسمتی که هنوز بو می دهد اسپری کنید.(دقت کنید که مقدار سرکه ای که استفاده می کنید بیش از حد نباشد تا خانه بوی سرکه نگیرد.)
4.    اگر همچنان فرش شما بوی نم می داد، از معجزه ای به نام جوش شیرین استفاده کنید، مقداری جوش شیرین روی محل مورد نظر بریزید سپس با استفاده از اسفنج یا یک دستمال  آن قسمت را محکم مالش دهید.
استفاده از رایحه اسطوخودوس برای از بین بردن بوی نم
پس از انجام مراحلی که در پاراگراف قبلی ذکر شد، برای خوشبو کردن فرش می توانید از گیاه معطر و خوشبوی اسطوخودوس استفاده کنید. در این روش این گیاه خوشبو، مانند یک خوشبو کننده ی حرفه ای عمل می کند. در مرحله ی اول نصف پیمانه از گل های تازه اسطوخودوس را  داخل هاون دستی یا برقی ریخته و به طور کامل میکس کنید. سپس با قسمت پشت قاشق، آنقدر گل ها را فشار دهید تا عطر آن ها آزاد شود، بعد از آزاد شدن عطر گل ها، یک پیمانه جوش شیرین به گل های خرد شده اضافه کنید سپس روی قسمت مورد نظر اسپری کنید  و اجازه دهید 30 دقیقه بماند بعد از گذشت 30 دقیقه فرش را جارو برقی بکشید.

استفاده از بوراکس

بوی نم فرش

بوره یا بوراکس از نمک های قلیایی هستند که در مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین کاربردهای بوراکس، از بین بردن بوهای نامطبوع است. مقداری از بوراکس را روی قسمت مورد نظر بپاشید و سپس بعد از گذشت 30 دقیقه آن محل را جارو برقی بکشید.

استفاده از پراکسید هیدروژن

اگر بوی نم فرش شما آنقدر قوی است که با طی کردن مراحل قبلی از بین نرفت، استفاده از ماده ای به نام پراکسید هیدروژن3 درصد، می تواند به کمک شما بیاید.
مانند مراحل قبلی مقداری از پراکسید هیدروژن را با آب مخلوط کنید اما دقت داشته باشید که مقدار پراکسید هیدروژن مورد استفاده یک پنجم آب باشد. همچنین می توانید این محلول را با مواد شوینده هم مخلوط کنید و مورد استفاده قرار دهید. حتما دقت داشته باشید از نوع 3 درصد این محلول استفاده کنید زیرا استفاده ی غیر اصولی و بیش از حد این محلول، سبب از بین رفتن رنگ فرش شما می شود.
اگر از استفاده ی این محلول می ترسید یا احساس می کنید تجربه ی کافی برای این کار ندارید می توانید از قالیشویی الهیه کمک بگیرید.

شستشوی حرفه ای فرش در قالیشویی ابریشم اصل

پس از انجام دادن تمامی مراحل بالا، آخرین گزینه ای که جلوی پای شما می تواند باشد، استفاده از خدمات قالیشویی ابریشم اصل است.
قالیشویی ابریشم اصل، با هدف ارائه انواع خدمات قالیشویی به تمام نقاط تهران در سال 1389 تاسیس شد. این مجموعه با استفاده از مجرب ترین پرسنل، آماده ارائه انواع خدمات قالیشویی می باشد.
 

در قالیشویی ابریشم اصل خدمات به چه صورت ارائه می شود؟

 قالیشویی ابریشم اصل با  تجربه ای 10 ساله در شستشوی فرش و قالی  و داشتن  کادری متخصص و وقت شناس آماده دریافت انواع سفارشات قالیشویی نظیر شستشوی فرش، قالی، مبل و موکت با استفاده از بهترین مواد شوینده می باشد.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27169
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید