امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

چطور محتوای جذاب تولید کنیم؟ ترفند عالی Codoseo برای ایجاد محتوا کم هزینه ولی جذاب چیست؟

1401/07/27
کد خبر : 27445
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 216 نفر

جالب است که بدانیم کلمه محتوا یک اصطلاح کاملا مبهم بوده که این ابهام به دلیل وجود انواع تولید محتوا است. گاه یک پست وبلاگی، گاه یک کلیپ و گاه تنها یک عکس؛ ایجاد تولید محتوا می کند. به هر حال در دنیای دیجیتال امروز، افراد و شرکت هایی موفق هستند که بتوانند محتوای جذاب تولید کنند. البته گاهی اوقات این تولید محتوای جذاب را به افراد یا شرکت هایی که کارشان در زمینه سئو و تولید محتوا است سپرده می شود.

9 نکته برای اینکه بدانیم چگونه محتوای جذاب تولید کنیم

وب سایت هایی را که بیشترین زمان خود را در آنها صرف می کنید در نظر داشته باشید. چه چیزی موجب می شود که بارها و بارها به آنها برگردید؟ گرافیک خیره کننده؟ زمان بارگذاری چشمگیر؟ یا رابط های کاربر پسند؟ همه اینها جزیی از تولید محتوای جذاب هستند؛ اما مطمئن باشید واقعیت اصلی چیز دیگری است! پاسخ اصلی سؤال این است که محتوای جذاب تولید شده در این سایت ها موجب بازگشت شما و افراد دیگر به این سایت ها می شود. البته به یاد داشته باشید برای بازاریابی دیجیتال از توصیف «محتوای قانع کننده» استفاده می شود که موجب برطرف شدن نیاز کاربر می شود و افراد و شرکت ها را در قیف فروش قرار می دهد.

1. یاد بگیرید برای انسان های باید بنویسید، نه ماشین ها

شاید در سال های گذشته، برای اینکه تولید محتوای شما بالا بیاید و در صفحه اول گوگل قرار بگیرد باید تمامی نکات سئو را بی کم و کاست رعایت می کردید؛ البته الان هم همین طور است فقط با یک تفاوت بزرگ! با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت رو به روز گوگل، تولید محتوا و نوشته هایی جذابیت دارند که تعامل برقرار کنند، به زبان ساده علاوه بر اینکه برای ماشین ها یا همان ربات های گوگل با کیفیت باشند، برای کاربران نیز جذاب باشند.

رهنمودهایی ارزیابی کننده جستجوی گوگل، بینشی در مورد آنچه محتوای معمولی را به یک محتوای با کیفیت تبدیل می کند، ارائه می دهد. محتوای جذاب تولید شده باید جواب چرایی که کاربر به دنبال آن است را برآروده کند. به عنوان مثال کاربری که به دنبال یک وکیل برای تصادف محلی است، علاقه ای به علت تصادفات ندارد زیرا وی قبلا در یکی از آنها حضور داشته است. آنها بیشتر علاقه مند هستند که ببینند وکیل چه کاری می تواند پس از تصادف برای آنها انجام دهد و اطلاعاتی در مورد کارهای بعدی که باید انجام دهند، به دست آورند.

2. برآورده کننده سریع خواسته کاربر باشد

مشتری روی یکی از صفحات شما قرار می گیرد و ساعت شروع به تیک تاک می کند. آنها به سرعت تصمیم خواهند گرفت که آیا سایت شما آنچه را که مورد نیاز آنها است، دارد یا خیر، اما این زمان چقدر است؟ می تواند به کوتاهی 15 ثانیه باشد.

شما زمان زیادی برای جلب توجه کاربر ندارید. چگونه می توان یک کاربر را در صفحه خود نگه داشت؟ محتوای شما باید با نوع اطلاعاتی که به کاربر نشان می دهد، عنوان کننده این مطلب باشد که خدمات مورد نیاز او را دارید، بارگذاری شود. اگر کاربر مجبور باشد برای یافتن اطلاعاتی که برای درخواستش مهم است بیشتر از یک حدی کند و کاو کند، ممکن است دست از کار بکشد و به نتایج موتور جستجو بازگردد تا به صفحه دیگری که سرعت دانلود بیشتری دارد، نگاه کند. به همین دلیل است که برای توسعه وب سایت شما مهم است که بر سرعت بارگذاری صفحه تمرکز کنید. اگر محتوای شما به اندازه کافی سریع بارگیری نمی شود، اهمیتی ندارد که چقدر خوب است!

3. متن خود را به درستی قالب بندی کنید

در حالی که بارگذاری اولیه با اطلاعات ارزشمند مهم است، کاربران باید بتوانند محتوای شما را مرور کنند و به سرعت درک کنند که صفحه شما چه چیزی ارائه می دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران بهترین پاسخ را زمانی به محتوا می‌دهند که:

  • مختصر باشد
  • به راحتی قابل فهم باشد
  • واقعی باشد

همچنین باید مطمئن شوید که محتوای جذاب تولید شده توسط شما به صورت منطقی مرتب شده و دارای سر تیترهای واضحی است که موضوعات مختلف را تقسیم می کند؛ و اینکه فاصله بین سر تیترها و پاراگراف های موجود باعث می شود مطالب به راحتی خوانده شوند.

4. سؤال بعدی کاربر خود را پیش بینی کنید

سؤال بعدی کاربر خود را پیش بینی کنید

بخشی از ارضای نیت کاربر ناشی از درک نیازهای آنها فراتر از دلیل اولیه بازدید از صفحه شما است. اگر فقط سطح جستجوی کاربر را خراش می دهید، در واقع به خوانندگان خود آسیب می رسانید. با خود بگویید شخصی به دنبال وکیل تصادفات اتومبیل محلی است. فراتر از یافتن وب‌سایت وکیل تصادفی که SERP ایجاد می‌کند، ممکن است از خود بپرسند:

  • آیا وکیل گرفتن ارزشش را دارد؟
  • اگر تصادف منجر به آسیب یک گلگیر کوچک بود، باز هم باید با یک وکیل صحبت کنم؟
  • هزینه استخدام وکیل برای کار روی پرونده من چقدر است؟
  • آیا می توانم به صورت رایگان با یک وکیل صحبت کنم؟

به یاد داشته باشید جنگل را برای یک درخت از دست ندهید. اگر محتوای جذاب تولید شده شما خوب باشد، مطمئن باشید کاربر بهتر مطلع است و سوالات بعدی خواهد داشت که باید به آنها پاسخ دهید. اگر نگران تقطیع شدن مطلب خود هستید، پیوند بین صفحات با پاسخ‌های قوی‌تر به سؤالات خاص می‌تواند به کاربران کنجکاوتر کمک کند بدون اینکه حواس خود را از نقطه اصلی صفحه پرت کنند.

5. تنها تبلیغ نکنید بلکه نشان دهید

مطمئنا یک آگهی تبلیغاتی اواخر شب را تماشا کرده اید و با این جمله آشنا هستید: «اما صبر کنید: چیزهای بیشتری وجود دارد که به شما نشان دهیم!» اما آیا برای محتوای جذاب این گونه تبلیغات کار می کند؟

جواب خیر است! بهترین تبلیغ برای تولید محتوای خوب و جذاب، انجام آن و به اشتراک گذاشتن آن است. اطلاعاتی را که در اختیار دارید را به اشتراک بگذارید تا خواننده در مورد اینکه آیا شما منبع مناسبی برای نیازهای کاربر هستید، تصمیم بگیرد. البته در حال حاضر شرکت هایی هستند که برای دیگر کسب و کارها با قیمت و تعرفه تولید محتوا متنی سایت محتوای جذاب تولید می کنند.

6. یک علامت برای رفتن به جلو، به جای عقب گرد

«پلاک‌های راهنمایی» کلمات یا عباراتی هستند که به خوانندگان نشان می‌دهند که در کجای نوشته قرار دارند تا گم نشوند! تابلوی راهنما ابزاری مؤثر برای بهبود درک خواننده از محتوای شماست؛ زیرا تابلوهای راهنما به کاربر اجازه می‌دهند تا بدانند چه چیزی می خواهند در مقاله بخوانند. نشان دهید که در حال ایجاد یک زنجیره منطقی از اطلاعات برای محتوای جذاب تولید شده، هستید.

در اینجا ذکر یک هشدار را ضروری می دانیم: خودتان را تکرار نکنید! شاید خیلی از افراد فکر کنند منظور تکرار برخی کلمات یا جملات است که این گونه نیست. به عنوان مثال، به جای اضافه کردن چیزی مانند «همانطور که ذکر کردیم» بهتر است نکته قبلی خود را مجددا با بیان متفاوتی بیاورید و نکات بعدی خود را بر روی آن بسازید. در حالی که متأسفانه برخی از شرکت های تولید محتوا معتقد هستند، بهتر است از جمله «قبلا ذکر کردیم» استفاده شود تا اینکه مجددا نکته قبلی را بیان کرد و به نکته بعدی اتصال داد.

7. از افراد به عنوان ابزار سخنوری استفاده نکنید

اگر می‌خواهید محصول یا خدماتی را بفروشید، به یاد داشته باشید که مردم به برندها اعتماد دارند. مردم می دانند که شما یک کسب و کار هستید و سعی می کنید پول در بیاورید. این البته باعث شک و تردید آنها می شود.

مردم تمایل دارند به تجربیات دیگران در مورد شرکتی که به آن علاقه دارند بیش از هر چیزی که شرکت می تواند درباره خودش بگوید اعتماد کنند، به همین دلیل است که نظرات مشتریان می تواند حیاتی باشد. با این حال، از افراد به عنوان ابزارهای بلاغی برای محتوای خود استفاده نکنید. مفهوم این جمله چیست؟ خوب، استفاده از عباراتی مانند «مردم از ما می‌پرسند» حتی اگر درست باشد، به محتوای شما ارزش اطلاعاتی اضافه نمی‌کند و در واقع می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند. با این جمله یعنی خریداران به شما شک دارند و سؤال می پرسند! اطلاعات خود را به طور واقعی و واضح و بدون تکیه بر اینکه چه کسی قبلا در مورد آن سؤال کرده است، ارائه دهید.

8. بدون از بین بردن رقبا، خود را بسازید

مطمئنا شما با دیدن این سر تیتر پوزخند می زنید، اما صدای ما را بشنوید، برایتان سودمند خواهد بود. شما می‌خواهید مردم بدانند که محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید بهترین است؛ ممکن است جذاب به نظر برسد که با اشاره به کارهای اشتباه رقبایتان، بر کارهایی که انجام می‌دهید تأکید کنید؛ اما بدانید کار درستی نیست. به این فکر کنید اگر یک کاربر و خواننده معمولی فقط 15 ثانیه وقت بگذارد تا تصمیم بگیرد که آیا صفحه شما ارزش وقت خود را دارد یا خیر و اولین چیزی که در این مدت متوجه می شود یک نظر بداخلاقی یا منفی در مورد رقابت است، آیا آنها به آن ادامه می دهند؟

هنگام ساختن محتوا پیرامون خدمات خود، به جای آن که از رقبایتان بدگویی کنید بر روی آنچه ارزش وقت خوانندگان را دارد تمرکز کنید. آیا تیمی از متخصصان در اکثر نقاط جهان دارید که بتوانند خدمات به خصوصی را به مشتریان شما ارائه دهند؟ آیا با وجود یک بیماری همه گیر جهانی همچنان یکی از سریع ترین شرکت های در حال رشد در سطح ایران و خاورمیانه بوده اید؟ آیا خدمات ویژه اضافه ای به دیگر خدمات خود اضافه کرده اید؟ اینها مواردی هستند که بهتر است ذکر شوند.

9. محتوای همیشه سبز، همیشه تأثیرگذار است

برخی از مطالب برای زمان و مکان خاصی نوشته می شوند. اگر مطالب وبلاگ خاصی، ماندگاری محدودی داشته باشند، بسیار خوب است. با این حال، اکثر محتوای جذاب تولید شده شما باید بر روی اطلاعاتی متمرکز شود که در حال حاضر به همان اندازه برای یک نفر مفید خواهد بود که در چند سال آینده برای دیگری مفید واقع شود. برای محتوایی که دارای مُهر زمانی نیست، بحث طولانی درباره رویدادهای «اخیر» که در آینده دیگر چندان جدید نیستند، می‌تواند خوانندگان شما را سردرگم کند. بدتر از آن، می تواند به خوانندگان شما نشان دهد که شما به روزترین اطلاعات را ارائه نمی کنید و این شامل محصولات و خدمات شما نیز می شود.

محتوای همیشه سبز باید همیشه مرتبط باشد. برای مثال، اگر کسب و کار شما تحت تأثیر قوانین جدید تصویب شده در سال 1400 قرار گرفته، بهتر است به‌طور مشخص بگویید که این تغییر چه زمانی اتفاق افتاده است (در سال 1400) به جای اینکه کاربر حدس بزند که آیا قانون «اخیر» هنوز واقعا «جدید» است یا خیر.

معرفی بهترین شرکت تولید محتوا و ترفند عالی کدُ سئو (codoseo.net)

معرفی بهترین شرکت تولید محتوا و ترفند عالی کدُ سئو - codoseo.net

در حال حاضر شرکت های بسیاری وجود دارند که تولید محتوا انجام می دهند. شرکت کدُسئو نیز یکی از این شرکت های تولید محتوا بوده که محتوای جذاب تولید می کند. شرکت کدُسئو هنگام ارائه تولید محتوا به مشتریان خود مطمئن می شود که محتوای اطلاعاتی تولیدی شما دارای خصوصیات زیر است که هر کدام از آنها را با ترفندهای عالی خود انجام می دهد:

  • منحصر بفرد است: علاوه بر اینکه مطمئن می شود متن ایجادی کپی نیست، از منحصر بفرد بودن آن نیز مطمئن می شود. شاید بپرسید خوب در مورد یک موضوع خاص مثل «کابل شبکه اترنت» یا «قانون های مدنی» چه مطلب منحصر بفردی می توان نوشت؟ همه موارد شبیه به هم هستند و ناگزیر به کپی خواهیم بود! یک تیم محتوای کاربلد و نویسنده خوب می دانند که چگونه یک محتوای منحصر بفردی در هر زمینه ای تولید کنند. علاوه بر این موارد از سرعت بارگیری بالایی نیز استفاده می کند.
  • دانش دقیق را به تصویر کشیده و در عین حال در دسترس و قابل فهم باشد: در عین حال که تخصصی باشد به زبان ساده و محاوره حق مطلب را نیز بجا بیاورد.
  • به صورت حرفه ای ارائه شود: برای اینکه محتوای جذاب تولید کنید، حتما باید به صورت حرفه ای و دقیق ارائه شود.

برای اینکه مطمئن شوید که کار را به کاردان می سپارید کافی است به سایت codoseo.net مراجعه کنید و از نوع خدمات آن مطلع شوید و نهایتا تماس با کارشناسان مجرب و آگاه به سفارش تولید محتوا کد سئو می انجامد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27445
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید