امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

چطور فول فاند کارشناسی کانادا بگیریم؟

1401/07/27
کد خبر : 27143
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 186 نفر

هر متقاضی باید تمکن مالی که شامل هزینه یک سال زندگی در کانادا و شهریه دانشگاه است را در حساب خود داشته باشد. ممکن است بسیاری از دانشجویان توانمند توان پرداخت این هزینه را نداشته باشند. به همین دلیل بهترین راه اخذ فاند یا همان بورسیه تحصیلی است. در ادامه به شما می‌گوییم با فراهم کردن چه شرایطی شانس اخذ فاند تحصیلی کانادا را خواهید داشت. با ما همراه باشید.

تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی یکی از مدارک لازم از بانک است تا نشان دهد شما توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود و همراهانتان و همچنین توانایی پرداخت شهریه دانشگاه را دارید. برای اثبات تمکن مالی باید یکی از مدارک زیر را ارائه دهید:
•    نامه تمکن مالی ۴ ماه اخیر از بانک
•    مدارک دارایی ها و املاک متقاضی و همسر او در صورت تاهل
•    نامه تمکن مالی توسط اسپانسرشیپ
•    داشتن وام دانشجویی یا بورسیه از کانادا
•    داشتن چک قابل تبدیل به دلار کانادا
•    و …
هزینه زندگی دانشجو در کانادا حدود ۱۰۰۰۰ دلار است. هزینه زندگی اولین همراه دانشجو  ۴۰۰۰ دلار و دومین عضو ۳۰۰۰ دلار است. پس مجموعا دانشجو با ۲ همراه باید حداقل ۱۷۰۰۰ دلار تمکن مالی داشته باشد. البته دانشجو باید یک سال شهریه دانشگاه را نیز بپردازد یا پول برای پرداخت آن را علاوه بر تمکن مالی در حساب خود داشته باشد. شهریه دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تمکن مالی و مهاجرت تحصیلی به سایت رسمی کانادا مراجعه کنید.

شرایط اخذ فاند و فول فاند کانادا

فاندها انواع مختلفی دارند.اما به سه گروه خصوصی، دانشگاهی و دولتی تقسیم می‌شوند. شما باید به خوبی تحقیق کنید و یک فاند مناسب که هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را تا حد زیادی پوشش می‌دهد یا فول فاند را پیدا کنید. سپس سعی کنید شرایط مناسب برای اخذ فاند موردنظر را فراهم کنید.
برای اخذ فول فاند باید در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد تحصیل کنید. شانس اخذ فول فاند در دوره دکتری بیشتر است. به طور کلی باید شرایط زیر را فراهم کنید.
•    سعی کنید به یک یا هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشید و مدرک زبان (آیلتس، تافل) با نمره خوب و بالای 7 بگیرید.
•    سعی کنید معدل بالایی در آخرین مقطع تحصیلی کسب کنید.
•    در فعالیت‌های علمی، ورزشی و اجتماعی دانشگاه خود شرکت کنید.
•    رزومه کاری و تحصیلی خوب داشته باشید. می‌توانید در دوران دانشجویی یک شغل مرتبط انتخاب کنید یا در پژوهش‌ها و تحقیقات مختلف شرکت کنید.
•    در مجلات و ژورنال‌های معتبر مقاله‌ ثبت کنید.
•    یک موضوع پژوهشی جدید و خوب برای دکتری انتخاب کنید.
•    برای اخذ فاند در دوره دکتری باید از یک استاد توصیه نامه دریافت کنید.
پس برای اخذ فاند و فول فاند کانادا یک تلاش طولانی و مستمر نیاز است که باید از دوره کارشناسی شروع کنید. با جدیت درس بخوانید، زبان را دست کم نگیرید و در نهایت برای کارهای عملی و پژوهش‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل شوید.

شرایط اخذ پذیرش کانادا

در صورتی که تمامی شرایطی که در بالا گفتیم را داشته باشید اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا کار سختی نخواهد بود. با توجه به بورسیه موردنظر دانشگاه مناسبی را انتخاب کنید و مدارک لازم را برای دانشگاه بفرستید. باید هزینه‌ای ( اپلیکیشن فی) برای بررسی مدارک به دانشگاه بپردازید و در نهایت یا پذیرش دانشگاه را می‌گیرد یا رد خواهید شد.


 

فول فاند کارشناسی کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

در مقاله ویزای تحصیلی کانادا 2021 درباره شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی می‌خوانیم:
برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف و اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی که در فهرست زیر نام برده‌ایم را آماده کنید.
● اسکن شناسنامه همراه با ترجمه
● اسکن شناسنامه ترجمه شده همسر و همراهان
● ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهد نامه مالی
● اصل و اسکن پاسپورت معتبر
● یک قطعه عکس 5×3 پشت نویسی شده
● رزومه کاری و تحصیلی
● بیمه نامه معتبر
● نامه تمکن مالی
● استادی پلن
● پذیرش از دانشگاه
● ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات
● مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf
● گواهی صورت حساب بانکی 4 ماه اخیر قبل از تقاضا
● اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

کلام آخر

اخذ فاند تحصیلی کانادا روند سختی دارد اما اگر دانشجویی با رزومه خوب باشید می‌توان فاند مناسبی اخذ کرد. بسیاری افراد موفق به اخذ فول فاند نمی‌شوند و سوال می‌کنند آیا امکان اخذ چند فاند به طور همزمان وجود دارد؟ در مقاله فاند تحصیلی کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: برای بسیاری از دانشجویان مبلغ فاند دریافتی کافی نیست و نمی‌تواند مشکلات آنها را حل کند. به همین دلیل سوال بسیاری از دانشجویان این است "آیا می‌توان به صورت همزمان چند فاند تحصیلی دریافت کنم؟" پاسخ خیر است. هر دانشجو در هر مقطع تنها می‌تواند یک بورسیه تحصیلی بگیرد. اما امکان دریافت وام دانشجویی وجود دارد. البته روند دریافت وام نیز می‌تواند سخت باشد زیرا وام تحصیلی برای دانشجویان بومی در نظر گرفته شده است.

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27143
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید