امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

چرا باید کولر گازی را سرویس کنیم؟

1401/07/27
کد خبر : 26072
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

همانطور که هر وسیله ای در اثر مرور زمان نیازمند سرویس و تعمیرات کلی است کولر گازی نیز باید بطور دوره ای و منظم سرویس شود تا کارایی و بازده ای آن بالا برود تا نیاز به تعمیر کولر گازی پیدا نکنید، سیستم های تهویه مطبوع هوا یا همان کولرگازی هوای داخل محیط شما را تازه و تمیز نگه میدارند و باعث میشوند شما از بودن در این محیط لذت ببرید.
سرویس های دوره ای به بهتر کار کردن دستگاه کمک میکند و باعث میشود در مصرف برق صرفه جویی شود و هزینه های شما کاهش یابند. اگر شما فیلترهای کولرگازی را تمیز نکنید و کثیف باشند باعث میشود که دستگاه نتواند بخوبی هوا را به گردش در بیاورد و در نتیجه کولرگازی باید مدت زمان بیشتری کار کند و به موتور فشار وارد شود تا بتواند محیط را خنک کند.
یکی دیگر از قسمت های مهم کولرگازی کویل کندانسور است که اگر کثیف باشد کمپرسور خنک کننده به سختی کار میکند و تحت فشار قرار میگیرد برای اینکه بتواند جریان برق بیشتری را تولید کند، پس هزینه های برق شما بیشتر خواهد شد.

تعمیر کولر گازی
 

سرویس کردن و جلوگیری از مشکلات بزرگتر کولرگازی

زمانی که شما بصورت مرتب سرویس کولرگازی خود را انجام میدهید با پیدا کردن ایرادات کوچک قبل از اینکه تبدیل به مشکلات بزرگ و پر هزینه بشوند جلوی آنها را میگیرید و پول خود را میتواند پس انداز کنید. مثلا هزینه تمیز کردن و نگهداری از کندانسور به مراتب کمتر و کم هزینه تر از تعویض کمپرسور کولرگازی است و همچنین اگر دستگاه نشتی آب داشته باشد اگر دیر متوجه این موضوع بشوید باعث آسیب رساندن به خود دستگاه و ساختمان می شود پس بهتر است هرچه زودتر از ایرادات کوچک پیشگیری کنید و سلامت کولرگازی خود را تضمین کنید.

تعمیر کولر گازی
 

نشان هایی که اعلام میکند کولرگازی شما نیاز به سرویس دارد؟

همانطور که می دانید درست است که تکنولوژی پیشرفت کرده و کولرگازی از کولرآبی امروزی تر شده است ولی این به آن معنی نیست که نباید کولرگازی را سرویس کرد یا چون داخل یک محفظه بسته است خاک نمی گیرد.
اگر شما این علامت ها را دیدید بدانید که باید کولرگازی را سریعا بررسی کنید و تعمیر جدی میخواهد:
1.    اگر کولرگازی را روشن کردید و متوجه شدید که بعد از 10 دقیقه هیچ خنکی را حس نکردید به احتمال خیلی زیاد موتور کولرگازی نیو سوز شده و یا سوخته است.
2.    زمانیکه کولرگازی را روشن می کنید یک لرزش و ارتعاش خاصی پیدا میکند این یعنی شیرهای کولر در حال گرم شدن هستند و اگر این را احساس نکردید احتمالا خازن و یا کمپرسور دچار سوختگی شده است.
3.    اگر زمانیکه کولرگازی را روشن میکنید بطور مداوم فیوز می پرد و برق قطع می شود نشانه ی سوختن موتور کولرگازی است.
از دیگر عوامل خرابی و سوختن کولرگازی میتواند وجود گرد وغبار و خاک باشد زیرا کثیفی کمپرسور باعث می شود هوای گرم و داغ وارد کنوانسور شود و دستگاه نتواند آنرا خنک کند و این گاز و هوای داغ باعث سوختن موتور می شود.

درجه دمای مناسب کولرگازی در فصول

انتخاب دمای مناسب در تابستان و زمستان بسیار مهم است زیرا اگر دما متناسب با محیط بخوبی تنظیم نشود کمپرسور از مدار خارج می شود و فقط فن داخلی کار میکند.

راهکاری برای کاهش مصرف برق کولر گازی

بهتر است در محیط خانه از لامپ های کم مصرف استفاده کنید زیرا گرمایی که از لامپ های پرمصرف و قدیمی بوجود می آید باعث گرم شدن هوای خانه شده و زمان کارکرد کولرگازی را افزایش می دهد و برق بیشتری مصرف می کند.

میزان عمر مفید یک کولر گازی

آیا یادتان هست که چند سال است کولرگازی خود را نصب کرده اید؟؟
اگر یادتان نیست دستگاهتان به پایان عمر مفید خود رسیده است میزان متوسط عمر یک سیستم با توجه به نگهداری های خوب تقریبا یک دهه و باز هم بستگی به کیفیت و برند کولرگازی دارد اگر ازاین زمان تجاوز کرده شروع ناکارآمدی دستگاه شما است و باید منتظر خرابی های متداول آن باشید.


 تعمیر کولر گازی

تعمیرات انواع کولر گازی توسط تیم خدماتی امداد من

با توجه به نکاتی که تا به اینجا گفته شد دستگاه کولر گازی بهرحال بعد از مدتی نیازمند تعمیر خواهد بود و شما برای اینکه بدانید که دستگاه خود را به دست چه کسانی بسپارید باید یک مرکز خدمات خوب و با سابقه درخشان را انتخاب کنید گروه تعمیراتی امداد من با توجه به اینکه از افراد حرفه ای و فنی استفاده میکند و این افراد از فیلتر های زیادی عبورکرده تا در مجموعه تعمیراتی امداد من قرار بگیرند بهترین انتخاب شما خواهد بود.
تکنسین های حرفه ای امداد من با داشتن مدارک فنی و حرفه ای و گذراندن دوره های آموزشی فراوان در تمام برند های کولرگازی مهارت کسب کرده و تمام آزمون و خطا ها را انجام داده اند و زمانیکه برای تعمیر کولرگازی شما به محل سکونت شما مراجعه می کنند با یک بار بازدید از دستگاه شما عیب را پیدا کرده و اقدامات لازم جهت رفع ایراد بوجود آمده انجام می دهند.

تعمیرات کولرگازی امداد من در تمام مناطق تهران

همانطور که میدانید در تهران بدلیل بزرگی شهر و نداشتن شناخت کافی و مسیرهای طولانی باعث می شود شما از یک مجموعه غیر معتبر درخواست کمک کنید که اینکار ضررهای فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت زیرا این افراد غیر متخصص نه تنها کمکی به تعمیر کولرگازی شما نمیکنند بلکه باعث خرابی بیشتر و آسیب زدن به قسمت های سالم دستگاه نیز می شوند.
تکنسین های متخصص امداد من با مراجعه سریع و در کمترین زمان خودشان را به شما در هر نقطه ای از تهران بزرگ که باشید می رسانند و کولرگازی شما را با هر مارک و مدلی که باشد تعمیر میکنند و در قبال تعمیرات خود به شما گارانتی تعمیرات میدهند و خیال شما را بابت تعمیرات آسوده می کنند و شما می توانید به آنها اطمینان کامل داشته باشید زیرا از یک مجموعه با سابقه و معتبری بنام امداد من کمک گرفته اید و آنها در مقابل تمام نیاز های شما پاسخ گو خواهند بود.
پس همین حالا که در نزدیکی فصل گرما هستید برای سرویس کولر گازی خود اقدام کنید و با متخصصان امداد من تماس بگیرید.
منبع : iemdad.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/26072
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید