امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

پنج روش خانگی موثر در درمان سردرد

1401/07/27
کد خبر : 27447
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 182 نفر

میگرن یکی از انواع بیماری‌های عصبی است که افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. محققان همواره به دنبال راهکارهایی برای درمان سردرد و کاهش علائم میگرن هستند و می‌توان گفت که تا حدودی موفق عمل کرده اند.

اگرچه امروزه راهکارها و داروهای بسیاری ارائه شده است اما بیشتر افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند، بیشتر به دنبال روش‌های خانگی درمان سردرد هستند.

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از بیماری میگرن رنج می‌برید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این متن با ما همراه شوید تا به ارائه 6 روش خانگی موثر در درمان سردرد و معرفی بهترین کلینیک درمان میگرن و بهترین پزشک سردرد بپردازیم.

1- از گل بابونه برای درمان سردرد استفاده کنید

گل بابونه از دسته گیاهان گلدار است که دمنوش آن می‌تواند در درمان سردرد موثر باشد. اگرچه طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2004، شواهد کافی مبنی بر پیشگیری از سردردهای میگرنی با استفاده از این گیاه به دست نیامد، اما برخی از مردم به شدت معتقدند که گل بابونه می‌تواند به کاهش علائم میگرن بدون عوارض جانبی کمک کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل بابونه:

طرز تهیه دمنوش کاملا به ذائقه شما و دسترسی شما به ترکیبات این دمنوش‌ها بستگی دارد. دمنوش را میتوانید در یک لیوان معمولی آماده کرد و از چای صاف کن عبور داد و یا برای ساخت دمنوش خود از فرنچ پرس یا دمنوش ساز‌ استفاده کنید اما در واقعیت تفاوتی ندارد.

وصیه می‌شود ترکیب دمنوش بابونه را خودتان و با استفاده از گیاهان تازه یا خشک شده آماده نمایید و تا حد امکان از دمنوش‌های کیسه‌ای و فوری استفاده نکنید.

برای تهیه دمنوش زنجبیل و بابونه باید 1 قاشق بابونه خشک را با یک یا دو برش از زنجبیل تازه ، ورق خشک زنجبیل و یا پودر زنجبیل مخلوط کنیم .

با توجه به اینکه زنجبیل کمی تند است ، پس میزان زنجبیل کاملا به ذائقه شما بستگی داشته و میتوانید این دمنوش را با کمی نبات شیرین کنید .

2- استنشاق اسانس اسطوخودوس را برای دردمان سردرد امتحان کنید

استنشاق اسانس اسطوخودوس ممکن است درد میگرن را تسکین دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2012، افرادی که طی حمله میگرن به مدت 15 دقیقه از اسانس اسطوخودوس استنشاق کردند، نسبت به افرادی که دارونما دریافت کردند، تسکین سریع تری داشته اند. روغن اسطوخودوس را می‌توان علاوه استنشاق مستقیم، به صورت رقیق بر روی شقیقه ها مالید. این روش برای درمان سردرد تنشی نیز مناسب میباشد

3- از روش طب فشاری برای درمان سردرد بهره ببرید

طب فشاری عملی است که با فشار انگشتان و دست‌ها به نقاط خاصی از بدن برای تسکین درد و کاهش سایر علائم سردرد انجام می‌شود. طبق یک بررسی سیستماتیک در سال 2014، طب فشاری به عنوان یک روش درمانی معتبر برای افرادی معرفی شد که از سردردهای مزمن رنج می‌برند.

مطالعه‌ای جداگانه نشان داد که طب فشاری ممکن است به رفع حالت تهوع ناشی از میگرن کمک کند ، با تحریک نقاط مشخص شده طب فشاری در بدن، اندورفین و اکسی توسین آزاد می شود. اکسی توسین بدن را آرام میکند و اندورفین ها به ما انرژی می دهند. این دو به همراه یکدیگر درد را کاهش میدهند.

آزادسازی اندورفین ها و اکسی توسین باعث افزایش جریان خون در نواحی که دچار تنش و درد هستند می شود و به این ترتیب مسیر سیگنالهای دردی که به مغز ارسال می شوند مسدود خواهد شد ، فشاری که به نقاط طب فشاری اعمال می شود ، تنش ماهیچه هایی که به علت تجمع اسید لاکتیک منقبض شده اند را کاهش می دهد.

4- پرهیز از خوردن غذاهایی که باعث سردرد میشوند

درمان سردرد

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سردردهای میگرنی دارد. بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها در لیست عاملان میگرن قرار گرفته اند که در قسمت زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • غذاهای سرشار از نیترات مثل انواع فست فود (هات داگ، برگر، بیکن، سوسیس و ...)
  • انواع شکلات و کاکائو
  • انواع پنیرهایی که حاوی تیرامین هستند (پنیر رگه آبی، پنیر فتا، پنیر چدار، پنیر پارمزان و پنیر سوئیسی)
  • نوشیدنی‌های الکلی به خصوص شراب قرمز
  • غذاها و خوراکی‌های حاوی مونوسدیم گلوتامات (تقویت کننده طعم)
  • خوراکی‌های بسیار سرد مثل بستنی و نوشیدنی‌های یخی
  • غذاهای فراوری شده
  • انواع ترشی
  • انواع لوبیا
  • میوه های خشک
  • محصولات لبنی مثل کره، خامه و ماست

به این نکته توجه داشته باشید که مقدار کمی کافئین ممکن است درد میگرن را در بعضی افراد کاهش دهد. کافئین در برخی از داروهای میگرن نیز وجود دارد. اما کافئین بیش از حد ممکن است درد میگرن را افزایش دهد. با این حال درد میگرن در افراد مختلف ممکن است با خوراکی های متفاوت تحریک شود. بنابراین بهتر است، یک لیست شخصی بر اساس ذائقه خودتان داشته باشید.

 

5- ماساژ روغن نعناع موثر در رمان سردرد

طبق مطالعاتی در سال 2010، محققان دریافتند که "منتول" موجود در روغن نعناع ممکن است مانع از بروز میگرن شود. گفته می‌شود که مالیدن این روغن در پیشانی و شقیقه‌ها، حالت تهوع و حساسیت به نور را در بیماران مبتلا به میگرن کاهش می‌دهد.

 

مراجعه به کلینیک سردرد

کلینیک سردرد

روشهای عنوان شده در درمان سردرد موثر میباشد ولی اگر به سردرد های مزمن و میگیرنی دچار هستید باید بگوییم که حتما به پزشک متخصص سردرد مراجعه نمایید ، امروزه کلینیک های تخصصی سردرد به صورت تخصصی به روی درمان این بیماری فعالیت دارند که میتوانند نه تنها سردرد شما را کم کنند بلکه در بیشتر مواقع آن را درمان کنند .

یکی از کلینیک های درمان سردرد که در درمان این بیماری بسیار موفق عمل کرده کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری میباشد که با کمک علم نوین طب درد و استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته میتوانند سردرد شما را به صورت قطعی درمان نمایید . 

همچنین مقالات آموزش بسیاری در وب سایت این کلینیک وجود دارد که میتوانید به صورت رایگان از آنها استفاده نمایید .

منبع : dr-esfandiari.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27447
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید