امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

پروفیل زد را از کجا بخریم؟

1401/07/27
کد خبر : 27091
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

پروفیل زد چیست؟

پروفیل نوع زد از انواع مصالح ساختمانی است که در مقطعی کاملا ثابت در یک طول معین تولید و عرضه می شود. به حرف انگلیسی Z شباهت دارد، به همین دلیل به پروفیل Z معروف شده اند. در حالت کلی پروفیل ها به دو نوع باز و بسته تقسیم می شوند . لوله و قوطی از نوع پروفیل بسته هستند. از انواع پروفیل باز می توان به میلگرد، تیر آهن، ناودانی و نبشی اشاره کرد. پروفیل Z نیز جزئی از پروفیل های باز است. یکی از فاکتورهای مهم خرید این مقاطع فولادی، قیمت آنها است، قیمت زد Z به عوامل مختلفی بستگی دارد.

روش تولید پروفیل زد

این محصول از نورد گرم تولید می شود و فرآیند تولیدی پیچیده ای دارد. برای ساخت این محصولات در قدم اول، رول های فلزی که وارد کارخانه شده اند با دستگاه برش ، برش می خورند. در مرحله بعدی، این ورق ها در دستگاهی که مخصوص ساخت این محصول است، قرار می گیرند. تا طی فرآیند شکل دهی، خم های متعددی در هر ورق ایجاد شود. در مرحله بعدی محصول از قسمتی که مخصوص بررسی شکل و مقطع است، عبور می کند و به شکل زد در می آید.

سایزهای پروفیل زد

بدون شک ساخت این پروفیل ها به سادگی تعاریف بالا نیست و نیازمند تخصص و توجه زیادی در مراحل تولید است. از طرفی سایزهای پروفیل زد متنوع  هستند. از سایزهای رایج و پرمصرف این پروفیل می توان به سایز 16، 18، 20 و 22 اشاره کرد. هر کدام از این سایزها نیز ضخامت های مختلفی دارند و با توجه به ضخامت وزن آنها نیز متغیر خواهد بود. شماره سایز این محصولات نشان دهنده ارتفاع آنها است. ما در این مطلب در مورد پروفیل زد 20 اطلاعات جامعی را برای شما ارائه می دهیم.


 پروفیل زد

ضخامت های پروفیل زد ۲۰

همانطور که دانستید پروفیل های زد در سایزهای مختلفی توسط کارخانه ها تولید و به بازار عرضه می شوند. حداکثر طولی که برای پروفیل های Z در نظر می گیرند، 160 سانتی متر است. همچنی حداکثر ارتفاع 4 سانتی متر و حداکثر بال 1 سانتی متر می باشد. سایز 20 این پروفیل ها از سایزهای پرمصرف در صنایع مختلف است که با ضخامت های مختلف تولید می شود.
اندازه لبه  بالایی و پایینی از ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر در محصولات مختلف متفاوت می باشد. سایز لبه ی بالا و پایین نیز از ۱۵ تا ۳۰ میلی متر متغیر است. در خرید و فروش پروفیل Z 20، ضخامت پروفیل زد 20 اهمیت بسیار بالایی دارد. با توجه به نوع کار، پیمانکاران از ضخامت های متنوع این پروفیل بهره می جویند. پروفیل زد 20 ضخامت 2 میلی متری و پروفیل زد 20 ضخامت 2.5 میلی متری از پرکاربردترین ضخامت های این پروفیل هستند. از دیگر ضخامت های این پروفیل می توان به پروفیل Z 20 با ضخامت 3 و 3.5 میلیمتری اشاره کرد. خرید زد از اصفهان به دلیل کیفیت بالای این محصول و قیمت زد Z مناسب در کارخانه های این شهر برای افراد فعال در این زمینه پیشنهاد می شود.

کاربرد ‌پروفیل زد 20

 استفاده از این مقاطع تقریبا ۴۹ درصد وزن ساختمان را کم می کند، به همین دلیل یعنی وزن زد، این محصول مورد توجه بسیاری از صاحبان پروژه های بزرگ و کوچک است. بازرسی و عیب یابی این نوع از پروفیل ها توسط متخصصان به راحتی انجام می شود و قطعات بی کیفیت تعویض می شوند. از این محصول در کشتی سازی، ریل ها و پایه ها و یا مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در سقف سالن های چند طبقه با وزن زیاد و سقف کارخانه ها استفاده از این نوع پروفیل رایج است. در سازه های کوچک تر و ساختمان های چند طبقه نیز برای افزایش استحکام از پروفیل زد 20 استفاده می شود، همچنین از این مقاطع در ساخت فریم فلزی بهره می جویند. این محصولات چرخه بازیافت ساده ای دارند و از این نظر با محیط زیست سازگار می باشند.

خرید پروفیل زد 20

شاید شما نیز برای خرید پروفیل زد 20 به دنبال یک مرجع فروش معتبر هستید. با توجه به تکثر کارخانه ها و شرکت های فروش مقاطع فولادی، همکاری با یک شرکت معتبر می تواند امتیاز بزرگی محسوب شود. آراد آهن به عنوان برترین مرجع فروش انواع مختلف آهن آلات در کشور شناخته شده است و در حال حاضر با بسیاری از سازمان ها در حال همکاری است. در آراد آهن پروفیل زد 20 با بهترین قیمت آماده ارسال به سراسر کشور است. شما نیز می توانید برای خرید این مقطع فولادی و انواع دیگر با مسئولین فروش آن در ارتباط باشید. شرکت آراد آهن نمایندگی فروش پروفیل زد در اصفهان را بر عهده دارد و با بسیاری از کارخانه های تولید کننده این کارخانه در ارتباط است.


 پروفیل زد

قیمت پروفیل زد 20

از مهم ترین فاکتورهای خرید هر محصول به ویژه آهن آلات، قیمت آن است. قیمت این محصولات به دلیل نوسانات نرخ ارز و دلار و دیگر عوامل، دست خوش نوسانات زیادی می شود و باید به صورت روزانه استعلام شود. شما نیز حتما می دانید که قیمت روز پروفیل زد 20 در بسیاری از سایت ها به روز رسانی می شود. در آراد آهن شما می توانید قیمت لحظه به لحظه انواع آهن آلات را استعلام کنید و با یک بینش مثبت محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید. با تحقیق در سایت های مختلف متوجه خواهید شد که بهترین قیمت پروفیل زد در آراد آهن گزارش می شود. برای اطلاع از قیمت روز مقاطع فولادی مختلف می توانید عضو کانال تلگرامی این سایت شوید.
جمع بندی
یکی از انواع پروفیل های باز، پروفیل Z است. این پروفیل در سایزهای مختلفی تولید می شود که از جمله پر کاربردترین این پروفیل ها، پروفیل زد 20 و پروفیل آبرو، پرو فیل سی و... است. پروفیل زد ۲۰ در بسیاری از اسکلت های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و در افزایش استحکام اسکلت های فلزی بسیار کارآمد است. این محصولات دارای سایز ها و ضخامت های گوناگون است و بسته به این موارد قیمت زد z متفاوت خواهد بود. تعیین ضخامت و سایز  این محصولات که در پروژه های مختلف استفاده می شود بر عهده مهندسین ساختمان است. در حال حاضر کارخانجات متعددی در کشور وجود درد که مراحل تولید این پروفیل ها از صفر تا صد در این کارخانجات انجام می شود. شرکت های زیادی در فروش پروفیل z فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به آراد آهن اشاره کرد. شما در آراد آهن می توانید قیمت لحظه ای مقاطع فولادی مختلف را استعلام کنید.

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید