امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

ورق آجدار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

1401/07/27
کد خبر : 26524
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

 در ادامه این مطلب، به معرفی انواع ورق‌های آجدار و  بررسی کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت. چنانچه قصد خرید ورق آجدار را دارید جهت انتخاب دقیق‌تر و مطمئن‌تر محصول مورد نیاز خود، با ما در ادامه همراه باشید.

ورق آجدار

ورق‌های آجدار، دارای سطحی براق بوده و قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند. طراحی و برجستگی‌های روی سطح ورق آجدار، باعث افزایش استحکام این محصول نسبت به ورق‌های ساده می‌شود. این ورق‌ها معمولاً با ضخامت متغیر ۱.۵ تا ۱۰ میلی‌متر و در ابعاد ۲*۱ ، ۶*۱.۵ ، ۲.۵۰*۱.۲۵ و ۶*۲ متر در بازار موجود می‌باشد که ورق آجدار با ضخامت ۶ میلی‌متر پرفروش‌تر می‌باشد. فروش ورق آجدار در بازار آهن به صورت رول یا شیت انجام می‌گیرد.  
ورق‌ آجدار لوزی، ورق‌ آجدار بادامی و ورق‌ آجدار پرسی نسبت به سایر ورق‌های آجدار از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشند. ورق‌هایی که دارای آج‌های بادامی شکل هستند، پرمصرف‌ترین نوع ورق‌های آجدار می‌باشندکه برای مصارف کف در سازه‌ها و پروژه‌های صنعتی به کار می‌روند. ورق‌ آجدار پرسی، جهت ساخت پله‌های اضطراری، استفاده در کف وانت بارها و کامیون‌ها، استفاده در سقف و دیواره‌ آسانسور و .. کاربرد دارند. ورق‌هایی که آج لوزی دارند نسبت به ورق‌های بادامی و ورق‌های پرسی از محبوبیت کمتری برخوردار هستند و برای مصارف کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بهترین ورق آجدار موجود در بازار آهن ایران، توسط کارخانه‌های فولاد مبارکه و فولاد گیلان تولید می‌شود. شما می‌توانید آخرین و ارزان‌ترین قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه را در سایت آرادآهن مشاهده نمایید.

انواع ورق آجدار

معمولا برای تولید ورق‌ آجدار از ورق‌ فولادی st37 و در برخی مواقع از ورق‌ فولادیst52-3   و st44-2  نیز استفاده می‌شود. ورق‌های آجدار از نظر جنس به انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند:
•    ورق آجدار استیل که از ورق استیل ۳۰۴  تولید می‌شود و در برابر حرارت، خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارد؛ قیمت این ورق نسبت به انواع دیگر، بیشتر می‌باشد.
•    ورق آجدار آلومینیومی، وزن کمتر و قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. این محصول به دو صورت رنگی و بی‌رنگ تولید می‌شود و معمولا با ضخامت‌های ۰.۸ تا ۵ میلی‌متر در بازار آهن موجود می‌باشد.
•    ورق آجدار گالوانیزه، از فولاد کم‌کربن و با پوششی از جنس روی تولید می‌شود. این نوع ورق، در برابر رطوبت، خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی داشته و برای مناطق شرجی و مصارفی که با رطوبت در تماس است، بسیار پرکاربرد می‌باشد. قیمت ورق آجدار گالوانیزه نسبت به ورق آجدار استیل و ورق آجدار آلومینیومی مناسب‌تر می‌باشد.
•    ورق آجدار آهنی، از ورق‌هایی از جنس فولاد St37،St44  و St52 تولید می‌شود و قیمت آن، نسبت به انواع دیگر، ارزان‌تر می‌باشد.
بازرگانی آرادآهن با ارائه بهترین و مناسب‌ترین قیمت ورق سیاه آجدار، به مشتریان خود این امکان را می دهد که پس از مقایسه قیمت‌ها با قیمت سایر رقبا، با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید نمایند. لیست قیمت این محصول در سایزهای مختلف از جمله قیمت ورق آجدار 3 میل در سایت آرادآهن قابل مشاهده و دسترسی می‌باشد.


 

انواع ورق آجدار از نظر آج‌زنی

• ورق آجدار فابریک

برای تولید ورق‌های آجدار فابریک، یک‌ لایه جداگانه از آج به ورق اضافه می‌شود؛ بنابراین پشت این ورق، سطحی صاف و بدون آج دارد. به دلیل دولایه بودن،  وزن این ورق بیشتر و استحکام آن بالاتر است و نسبت به ورق آجدار پرسی، از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد. ورق آجدار فابریک با ضخامت متغیر 2 ، 2.5 ، 3 ،3.5 ، 4، 5، 6، 8 و 10 میلی‌متر و  با عرض متغیر 1 ، 1.25 و 1.5 متر تولید می‌شود.

• ورق آجدار پرسی

برای تولید این ورق، بوسیله دستگاه‌ آج‌زن، برروی سطح ورق ساده و معمولی، برآمدگی‌هایی حک می‌شودکه این برآمدگی‌ها در پشت ورق نیز نقش می‌بندند؛ بنابراین در هنگام خرید ورق  آجدار با دقت به سطح زیرین ورق می‌توان تشخیص داد که ورق آجدار از نوع فابریک یا پرسی است. این ورق نسبت به ورق آجدار فابریک، وزن کمتری دارد و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه تر می‌باشد. از ورق آجدار پرسی در مکان‌هایی که فشار و عبور و مرور کمتر است، استفاده می‌شود در غیر اینصورت در طول زمان دچار تغییر فرم شده و خاصیت اصطکاکی آن کاهش می‌یابد. این ورق با ضخامت متغیر 2 ، 3 و 4 میلی‌متر و با عرض متغیر 1 ، 1.25 و 1.5 متر تولید می‌شود.

کاربردهای ورق آجدار

ورق‌ آجدار را معمولا برای مصارفی که اصطکاک بر روی سطح کم است و امکان لیز خوردن وجود دارد، استفاده می‌کنند. این محصول به دلیل ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا، اصطکاک زیاد، سطح براق و روشن، خاصیت جوش‌پذیری بالا، انعطاف‌پذیری زیاد، سهولت حمل و نقل و وزن سبک، کاربرد فراوانی از جمله ساخت لوازم‌خانگی؛ ساخت پل؛ ساخت حفاظ صنعتی؛ ساخت حفاظ برای مناطق حساس مانند مناطق نظامی، امنیتی، پادگان‌ و زندان‌؛ به عنوان پوشش کف زمین؛ ساخت پله‌ اضطراری؛ ساخت دیوار و سقف آسانسور؛ ساخت ایستگاه‌ اتوبوس؛ ساخت درب منازل و پارکینگ؛ ساخت سپر و کف در وانت بار، کامیون و آمبولانس برای جلوگیری از لغزش اجسام در قسمت بار؛ ساخت سطح شیب‌دار؛ ساخت انواع ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی؛ ساخت کف پل‌های عابر پیاده؛ استفاده در صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی؛ استفاده در صنایع فلزی؛ جهت تفکیک‌ سازی خطوط تولیدی؛ استفاده در دکوراسیون و صنایع تزئینی؛ در پروژه‌های در حال اجرا برای بالا بردن ایمنی کارگاه و ... در صنعت دارد.

 قیمت ورق آجدار

جهت خرید این محصول ضروری است که از آخرین قیمت ورق آجدار در بازار آهن ایران مطلع باشید. قیمت این محصول به عوامل مختلفی مانند میزان عرضه و تقاضا، شرایط سیاسی اقتصادی، نرخ دلار و طلا، قیمت مواد اولیه و ... بستگی دارد. بنابراین ممکن است قیمت امروز این محصول با فردا متفاوت باشد. قیمت ورق آجدار اصفهان و ورق آجدار تولیدکنندگان دیگر، براساس جنس، ضخامت و وزن ورق آجدار تعیین می‌شود. از این رو گرانترین قیمت مربوط به ورق آجدار استیل و بعد از آن ورق آجدار آلومینیوم و ورق آجدار گالوانیزه و... می‌باشد.
بازرگانی آرادآهن به عنوان نمایندگی فروش تولیدات کارخانه‌های برتر فولاد کشور، قیمت انواع ورق‌های آجدار مانند ورق آجدار اصفهان قیمت روز را در صفحه مربوط به این محصول در سایت اینترنتی و کانال تلگرام آرادآهن به صورت روزانه و لحظه‌ای به روزرسانی کرده و در اختیار علاقمندان و متقاضیان این کالا قرار می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره خرید و یا استعلام قیمت نهایی این محصول با کارشناسان ما و با شماره 34055-031 در ارتباط باشید.


 

خرید ورق آجدار

در هنگام خرید ورق آجدار، به ظاهر آج‌های روی سطح‌ ورق توجه فرمایید. ورق‌های آجدار بر اساس نوع آج، قیمت وکاربردهای متفاوتی دارند. وجود انواع برجستگی‌ها بر روی ورق باعث می‌شود که در شرایط مختلف و با توجه به نوع کاربرد، بتوان یکی از انواع این محصول را انتخاب کرد و به بهترین نحو از آن استفاده نمود؛ همچنین قدرت شکل پذیری بالای ورق‌های آجدار  این  امکان  را به مصرف‌کننده می‌دهد تا در شرایط مختلف بتواند آن‌ را به راحتی نصب کرده و استفاده کند.
امروزه برای اکثر خریداران ورق‌های آجدار، یافتن منبعی که بتوانند از طریق آن کالای مورد نظر خود را بدون واسطه و مستقیم با بالاترین کیفیت و  بهترین قیمت ورق آجدار در بازارآهن ایران تهیه نمایند، اولویت بسیار بالایی دارد؛ بازرگانی آراد آهن پیشرو در فروش انواع ورق‌های آجدار با تضمین کیفیت و قیمت محصولات خود، توانسته با کسب میزان بالایی از رضایت مشتریان، جایگاه ویژه ‌ای را در این زمینه کسب نماید. قیمت انواع ورق‌های آجدار در سایزهای مختلف مانند قیمت ورق آجدار 4 میل در سایت آرادآهن به صورت روزانه و بر اساس آخرین نوسانات بازارآهن استعلام و به روزرسانی می‌شود. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشاوره‌ی رایگان را داشتید، کارشناسان آرادآهن، در ساعات اداری با شماره 34055-031 آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید