امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

همه چیز درباره پنجره های دوجداره

1401/07/27
کد خبر : 27148
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 10 نفر

یک پنجره دو جداره دارای دو جداره شیشه ای است که در یک قاب قرار می گیرند تا یک ساندویچ شیشه ای با یک بخش مملو از هوا برای عایق کاری بهتر اتاق ایجاد کنند. گاهی اوقاتبه دلیل کاربرد زیاد جنس upvc در این محصول به آن پنجره دوجداره upvc نیز گفته می شود اما در واقع درب و پنجره های دوجداره انواع مختلفی دارند.
پنجره تک جداره با یک لایه شیشه سبک قدیمی تری است که به مرور زمان با پنجره دوجداره محبوب تر و کم مصرف تر جایگزین شده است. اگرچه پنجره های دو جداره به صورت تجاری در دهه 1950 معرفی شدند، اما در حدود دهه 1970 در خانه ها رایج شدند. پنجره های دو جداره در حال حاضر برای پنجره های جدید و جایگزینی استاندارد هستند. پنجره های سه جداره گاهی در محیط هایی با آب و هوای سخت برای حداکثر عایق کاری توصیه می شود و وجود دارند.


 پنجره دو جداره

مزایای پنجره دو جداره

اگرچه شیشه به خودی خود یک عایق حرارتی نیست، اما می تواند یک بافر را از بیرون آب بندی و حفظ کند. پنجره‌های دوجداره مزایای قابل ‌توجهی را در مورد بهره‌وری انرژی خانه ارائه می‌کنند و مانع بهتری در برابر دمای بیرون نسبت به پنجره‌های تک جداره می‌شوند.
بر کسی پوشیده نیست که پنجره ها و درها یک عنصر حیاتی در طراحی خانه هستند. آنها سبب ارتباط ما با دنیای خارج می شوند، نور طبیعی و جریان هوا را به ما می دهند و به زیبایی شناسی کلی بنا کمک می کنند. این روزها هیچ کمبودی در محصولات پنجره و در وجود ندارد و بسیاری از صاحبان خانه ها پنجره ها و درهای تک جداره استاندارد مقرون به صرفه تر را انتخاب می کنند زیرا قیمت پنجره دوجداره گران تر از تک جداره است اما به دلیل مزایایی که ایجاد می کند خرید آن به صرفه تر می باشد. در ادامه 5 مزیت انتخاب شیشه دوجداره برای در و پنجره را بررسی می کنیم:

مناسب برای شرایط جوی گرم و سرد

پنجره ها و درهای دو جداره در آب و هوای سردتر مانند ویکتوریا و تاسمانی محبوب هستند. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که آنها یک راه حل فوق العاده خوب برای همه آب و هواها هستند. در حالی که برخی از محصولات کم مصرف فقط می توانند از دست دادن یا افزایش گرما - یا هر دو - را به طور ناکارآمد کاهش دهند، شیشه دوجداره با کیفیت متفاوت است؛ خواص عایق منحصر به فرد آن با محدود کردن جریان هوای سرد یا گرم بین دو شیشه، خانه را در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر نگه می‌دارد. این نه تنها زندگی در خانه را در تمام طول سال راحت می کند، بلکه به کاهش اتکا به گرمایش و سرمایش مصنوعی کمک می کند.


 پنجره دو جداره

ایجاد آسایش در محیط زندگی در تمام طول سال

پنجره ها و درهای شیشه ای نقش مهمی در بهره وری انرژی خانه شما دارند. تخمین زده می شود که تقریباً نیمی از اتلاف گرما در طول زمستان و نزدیک به 90 درصد افزایش گرما در تابستان می تواند از پنجره ها و درها باشد.
طراحی منحصربفرد محصولات دوجداره در برابر گرما و سرما تا چهار برابر موثرتر از پنجره ها و درب های تک جداره است. فضای بین دو شیشه به عنوان یک مانع حرارتی بین خانه شما و محیط بیرون عمل می کند. از خروج هوای گرم یا خنک جلوگیری می‌کند، دمای ثابت‌تری را حفظ می‌کند و شما را در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی عایق می‌کند.

کاهش هزینه قبض ها

هزینه های انرژی طی دهه گذشته در استرالیا بیش از 50 درصد افزایش یافته است با نیمی از انرژی مصرف شده در خانه های استرالیایی برای تامین برق دستگاه های گرمایشی و سرمایشی، خنک نگه داشتن در تابستان و گرما در زمستان حالا بیش از همیشه مقرون به صرفه نیست.
استرالیایی ها بالاترین قیمت انرژی را در جهان پرداخت می کنند، دو تا سه برابر بیشتر از خانواده های آمریکایی. خبر خوب این است که نصب در و پنجره های دوجداره یکی از موثرترین راه ها برای کاهش مصرف انرژی خانه است. این طراحی می تواند در مقایسه با پنجره های تک جداره بیش از 20 درصد قبض برق شما را کاهش دهد و در عین حال به محیط زیست نیز کمک کند.

درب و پنجره دوجداره عایق صدا

شیشه‌های دوجداره می‌توانند صدای بیرون مانند صداهای حیوانات، وسایل نقلیه، هواپیماها، قطارها و سایر منابع را تا 60 درصد در مقایسه با شیشه‌های تک جداره کاهش دهند. سازمان جهانی بهداشت دریافته است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدا می تواند به استرس، خواب و مشکلات شناختی و شرایط سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی کمک کند.


 پنجره دو جداره


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درب و پنجره های دوجداره در ایران و خرید و مسائلی از این دست، توصیه می کنیم که از وبسایت https://www.upvc.co/ دیدن کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27148
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید