امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

همه چیز درباره ورق رنگی

1401/07/27
کد خبر : 27374
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

قیمت ورق رنگی در بازرگانی آراد آهن به قیمت درب کارخانه است. این بازرگانی با ایجاد ارتباط مستقیم با کارخانجات معتبر داخلی و دریافت مجوز نمایندگی از این کارخانجات موفق به فروش انواع ورق رنگی با کمترین قیمت در بازار شده است.
در این مقاله ضمن معرفی انواع ورق رنگی، مشخصات و کاربردهای آن، روش‌هایی برای استعلام آنلاین و دقیق قیمت ورق رنگی معرفی خواهیم کرد.

ورق رنگی چیست؟

 ورق رنگی نوعی ورق فولادی گالوانیزه است که توسط روشهای اصولی به رنگ‌های مختلفی چون: سفید، نارنجی، آبی، قهوه‌ی، سفالی، صورتی، قرمز و ... آغشته می‌شود. ورق‌های رنگی در 15 رنگ متفاوت در بازار وجود دارند و برای مصارفی چون پوشش سقف‌ها، شیروانی‌ها، ویلاها، سوله‌ها و ... استفاده می‌شوند. ظاهر زیبا، تنوع رنگ، مقاومت بالا، طول عمر زیاد و  ضدزنگ بودن از ویژگی‌هایی هستند که استفاده از این ورق رنگی را دوچندان می‌کنند. برای شناسایی رنگ‌های ورق رنگی از کد چهاررقمی به نام کد رئال استفاده می‌شود و هر رنگ کد مخصوص به خود را دارد.
برای مثال کد 9016 مختص به ورق رنگی سفید و کد 3000 و 3020 مختص به رنگ‌های طیف قرمز است. استقبال بازار از یک رنگ خاص و استفاده بیشتر از آن موجب ایجاد اختلاف قیمت در ورق‌های رنگی خواهد شد. برای مثال ورق رنگی سفید به دلایلی بیشتر از دیگر رنگ‌های ورق مثل قرمز مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین امر موجب می شود قیمت ورق رنگی سفید در ضخامت و ابعاد یکسان با قیمت ورق رنگی قرمز اختلاف داشته باشد.

نحوه‌ی تولید ورق رنگی:

1- در اولین مرحله رول های ورق گالوانیزه باز شده و سطح ورق پولیش می‌شود. پولیش ورق‌ها به منظور پاکسازی کامل سطح ورق از هرگونه چربی و ناخالصی صورت می‌گیرد.
2- حالا باید سطح ورق‌ها برس کاری شود. غلتک‌های که مخصوص این کار هستند با استفاده از برس سطح ورق را صیقل داده و کاملاً یکدست می‌کنند.
3- در این مرحله ورق‌های صیقلی با آب شستشو می‌شوند، تا ریزهای مرحله‌ی قبل از آن جدا شوند. سپس با فشار هوا سطح ورق کاملاً خشک خواهد شد.
4- مواد شیمیایی خاصی در این مرحله روی سطح ورق را می‌پوشاند. این مواد شیمیایی منجر به زیر سازی رنگ و افزایش مقاومت خوردگی ورق خواهند شد.
5- پس از اینکه مواد شیمیایی به صورت کامل خشک شد، ورق با رنگ پایه پرایمیر در هر دوسطح رنگ‌آمیزی شده و سپس وارد کوره‌های با دمای بالا می‌شود.
6- پس از خروج ورق از کوره و سرد شدن کامل آن نوبت به رنگ نهایی می‌رسد. رنگ نهایی که سطح ورق را پوشش می‌دهد می‌تواند در لایه‌های رویی ورق از جنس پلی آمید، اکریلیک، پی وی دی اف، پلی استر، اپوکسی و یا پلی اورتان و در لایه‌های زیرین از جنس اپوکسی یا پلی استر باشد. ضخامت لایه رنگ پوششی در قسمت بالایی و رویی ورق فولادی حدود 20 الی 25 میکرون و در سطح زیرین ورق 7 الی 15 میکرون خواهد بود. این رنگ‌ها توسط غلتک‌های مخصوص سطح ورق را آغشته کرده و ورق مجدداً به کوره فرستاده می شود. بعد از سرد شدن، ورق ها آماده مصرف و شکل دهی است.
جهت اطلاع از قیمت ورق رنگی در اصفهان می‌توانید با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.

مشخصات ورق رنگی

علاوه بر ضدزنگ بودن و مقاومت بالا، دلیل اصلی استفاده از ورق‌های رنگی زیبایی ظاهری آن‌ها است. برای زیباتر شدن و نیز راکد نماندن آب بر روی سطح ورقهای رنگی، آن‌ها را به اشکال متفاوتی درمی‌آورند. این ورق‌ها باید انعطاف لازم را داشته باشند تا به شکل‌های مختلفی فرم بپذیرند. به همین دلیل تنها از ورق گالوانیزه با ضخامت‌های 0.2 تا 0.7 میلیمتر برای تولید ورق‌های رنگی استفاده می‌شود. هرچه ضخامت ورق‌های رنگی بیشتر باشد، کیفیت و قیمت ورق رنگی بالاتر خواهد بود.عرض ورق‌های رنگی موجود در بازار نیز 1 و یا 1.25 متر است.برای اطلاع از بهترین قیمت ورق رنگی با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.

کاربرد ورق رنگی

ورق‌های رنگی کاربردهایی زیر را دارند:
• تولید لوازم خانگی، مانند در یخچال و فریزرها، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی
• تولید سقف‌های کاذب، بدنه‌ی سوله‌ها، انبارها، کارگاه‌ها
• ساخت کابینت‌ها
• ساخت بدنه، قطعات و درب تجهیزات الکترونیکی
• ساخت آبگرمکن، اجاق گاز و ...


ورق رنگی

انواع شکل‌های ورق رنگی:

1- ورق رنگی در طرح شادولاین: پرطرفدارترین ورق رنگی، ورق رنگی با طرح شادولاین است. این ورق به دلیل زیبایی، قیمت مناسب، کیفیت بالا، وزن سبک، مقاوم در برابر ضربه و زلزله، حفظ رنگ و شکل در طول زمان، ضدزنگ بودن و طول عمر بالا بسیار پرفروش است و از آن برای ساخت ساندویچ پنل، سقف‌های شیروانی و سوله‌ها و ... استفاده می‌شود.
2- ورق رنگی در طرح سفال پالرما: از ویژگی‌های این نوع ورق به مواردی چون: مقاومت بالا در برابر ضربه، زیبایی ظاهری، قیمت مناسب، وزن سبک، طول عمر بالا و سهولت در نصب اشاره کرد. همچنین این ورق‌ها به دلیل ضخیم بودن لایه گالوانیزه در برابر اشعه آفتاب محافظت شده هستند. از این ورق به منظور پوشش در ساختمان‌ها و ویلاها استفاده می‌شود.
3- ورق رنگی در طرح ذوزنقه‌ی: ورق‌های طرح ذوزنقه‌ی دارای ویژگی‌های همچون: وزن کم، طراحی زیبا، مقاومت بالا، سهولت نصب و قیمت مناسب هستند و در ساخت شیروانی و سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
4- ورق رنگی سینوسی و  کرکره‌ی: قدیمی‌ترین نوع ورق رنگی که در شیروانی و سوله استفاده دارند ورق رنگی کرکره ای است. درب کرکره‌ای مغازه‌ها نوعی از ورق‌ کرکره به شمار می‌رود که به طور حتم آن‌ها را دیده‌اید. این ورق‌های رنگی در سطح خود مواج هستند و در نوع سینوسی، موج های ورق رنگی شبیه موج سینوسی است.

کارخانجات تولید کننده ورق رنگی

در ایران ابتدا کارخانه فولاد مبارکه اصفهان اقدام به تولید انواع ورق رنگی نمود. پس از آن کارخانجاتی چون صنایع هفت الماس، گروه صنعتی فولاد بهمن، گروه کارخانجات نورد و لوله سمنان در داخل کشور تولید ورق‌های رنگی را آغاز نمودند.
ورق رنگی تولید شده توسط کارخانه فولاد مبارکه به دلیل کیفیت برتر محصولات این کارخانه و تقاضای بیشتر، قیمت بالاتری دارد. جهت اطلاع از قیمت ورق رنگی گالوانیزه اصفهان می‌توانید به وب سایت آراد آهن مراجعه نمایید

استعلام قیمت روز ورق رنگی

به دلیل نوسانات روزانه در قیمت ورق‌های رنگی، بازرگانی آراد آهن مرکز فروش ورق رنگی در ایران تصمیم گرفت، قیمت روزانه انواع مقاطع فولادی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد تا مشتریان به راحتی بتوانند از آخرین قیمت‌ها اطلاع پیدا می‌کنند. شما می‌توانید از طریق عضویت در کانال تلگرامی آراد از آخرین قیمت مقاطع فولادی از جمله ورق رنگی اطلاع پیدا کنید. همچنین با دنبال کردن صفحه اینستاگرامی آرادآهن و یا مراجعه به سایت آراد آهن می‌توانید قیمت خرید ورق رنگی اصفهان در انواع سایزها و ضخامت‌ها را پیگیری و مشاهده نمایید.
 آراد آهن با بیش از دو دهه سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی با عرضه مستقیم و بدون واسطه اقدام به فروش ورق رنگی با قیمت درب کارخانه نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مشاوره‌ی رایگان همکاران ما می‌توانید با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27374
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید