امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

همه چیز درباره آزمون دولینگو

1401/07/27
کد خبر : 27339
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 128 نفر
 چرا که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا سایر آزمون‌های انگلیسی مانند تافل و آیلتس در بازه زمانی طولانی‌تر برگزار شود. البته با اینکه آزمون دولینگو است، اما در بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا اعتبار دارد. در نتیجه شما با کسب نمره بالا در دولینگو، می‌توانید به راحتی مهاجرت کرده و در دانشگاه موردنظر خود به تحصیل بپردازید. در ادامه بیشتر درباره دولینگو، توضیح خواهیم داد و نکات لازم درباره این آزمون جدید را برای شما بیان می‌کنیم.

ویژگی‌های آزمون دولینگو

یکی از ویژگی‌هایی که این آزمون را نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی متمایز کرده، این است که شما در هر زمان و در هر نقطه جهان می‌توانید در آزمون دولینگو شرکت کنید. حتی نتایج دولینگو نیز بعد از 2 روز در پنل کاربری شما قرار خواهد گرفت و با ایمیل نیز نتایج آزمون به شما اطلاع داده خواهد شد. در نتیجه اصلا نیازی به مراجعه حضوری برای شرکت در آزمون و یا گرفتن نتایج و مدرک آن ندارید. شما می‌توانید مدرکی که در پنل کاربریتان قرار دارد را به صورت رایگان برای هر دانشگاهی که می‌خواهید، ارسال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این آزمون، کوتاه‌بودن زمان امتحان آن است. شما تنها به 1 ساعت نیاز دارید تا به سوالات پاسخ دهید.

آزمون دولینگو یک آزمون انطباقی یا Adaptive می‌باشد. به این معنا که سطح سوالات با توجه به پاسخ شما تعیین می‌شود. اگر به سوالات پاسخ درست دهید، سوالات بعدی سخت‌تر خواهد بود. برخلاف بسیاری از سایر آزمون‌های انگلیسی، هزینه شرکت در دولینگو بسیار مقرون به صرفه است. شما با پرداخت تنها 49 دلار آمریکا می‌توانید در آزمون دولینگو شرکت کنید. در حالی که هزینه شرکت در آزمون تافل و آیلتس بیش از 200 دلار می‌باشد و نتایج این دو آزمون دیرتر آماده شده و در اختیار شما قرار میگیرد. همچنین ارسال آزمون آیلتس و تافل به صورت محدود رایگان است. یعنی شما فقط به چند دانشگاه می‌توانید نتایج خود را به صورت رایگان بفرستید و پس از آن باید به ازای هر دانشگاه هزینه‌ای پرداخت کنید!

نحوه تمرین زبان انگلیسی برای کسب نمره بالا در دولینگو

همانطور که گفته‌شد آزمون دولینگو یک آزمون جدید است. در نتیجه منابع زیادی برای آزمون دولینگو وجود ندارد. شما می‌توانید از کتاب‌های زبان انگلیسی که به طور کلی برای تقویت زبان انگلیسی تالیف شده‌است، استفاده کنید. بهترین راه برای کسب نمره خوب در دولینگو، استمرار و تمرین است. اما زبان انگلیسی را چگونه تمرین کنیم تا در آن حرفه‌ای شویم و نمرات خوبی در آزمون‌‌هایی مانند دولینگو، آیلتس، تافل و ... به دست آوریم؟ در ادامه چند راه‌حل برای تقویت مهارت خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن برای شما بیان می‌کنیم. از این روش‌ها استفاده کرده تا مهارت زبان انگلیسی خود را در این چهار زمینه تقویت کنید. سپس می‌توانید در آزمون دولینگو شرکت کرده و نمره خوبی بگیرید.

صحبت‌کردن (Speaking)

  • برای تقویت مهارت اسپیکینگ، در خانه و در اوقات تنهایی با خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. با صدای بلند درباره برنامه‌های خود، علاقمندی‌ها، خاطرات کودکی و ... حرف بزنید.
  • زمانی که فیلم و سریال انگلیسی نگاه می‌کنید، آنچه را که می‌شنوید، تکرار کنید. دیدن فیلم به شما کمک می‌کند تا با اصطلاحات عامیانه انگلیسی آشنا شوید. همچنین دیدن فیلم و تکرارکردن با آن باعث می‌شود تا تلفظ درست کلمات را یاد بگیرید.

نوشتن (Writing)

  • برای تمرین و تقویت رایتینگ می‌توانید لیست کارها، خرید و ... به انگلیسی بنویسید. همچنین سعی کنید ایمیل، پیامک را به انگلیسی نوشته و یا حتی به انگلیسی در گوگل جستجو کنید!
  • در شبکه‌های مجازی، افراد و گروه‌های انگلیسی را پیداکرده و با آنان انگلیسی صحبت کنید. این کار به تقویت Writing شما بسیار کمک خواهدکرد.

خواندن (Reading)

  • وبلاگ‌ها، اخبار، رسانه‌های اجتماعی که به زبان انگلیسی هستند را بخوانید. در هنگام خواندن مقالات و یا دیدن اخبار با کلماتی مواجه می‌شوید که جدید هستند. خواندن مطالب انگلیسی علاوه بر تقویت مهارت ریدینگ، باعث می‌شود تا لغات بیشتری یاد بگیرید!
  • ویکی‌پدیا و کتاب‌ها را نیز به انگلیسی مطالعه کنید. برای خواندن کتاب، از موضوعاتی که به آن علاقه‌مند هستید، شروع کنید.

شنیدن (Listening)

  • بهترین راه برای تقویت لیسنینگ، گوش‌دادن به آهنگ است. موسیقی بسیار جذاب می‌باشد، تکرار زیادی دارد و به شما کمک می‌کند عبارات مفیدی یاد گرفته و به راحتی به خاطر بسپارید.
  • به پادکست‌های زبان انگلیسی گوش دهید. سعی کنید پادکست‌های موضوعات مختلف مانند ورزش، تاریخ، اخبار و هر موضوعی که دوست دارید را پیدا کرده و به آن گوش دهید.

آمادگی برای شرکت در آزمون دولینگو

در این قسمت، تمام نکاتی که باید قبل از آزمون، در هنگام آزمون و بعد از آن بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم. در نتیجه شما با تمام مراحل آزمون آشنا شده و دیگر برای شرکت در دولینگو استرس نخواهید داشت و با تسلط کامل به سوالات پاسخ می‌دهید.

قبل از آزمون

  • برای شرکت در آزمون دولینگو، ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت https://englishtest.duolingo.com ایجاد کنید.
  • برای آشنایی بیشتر با سوالات آزمون دولینگو، می‌توانید از آزمون آزمایشی که در این سایت قرار داده‌شده استفاده کنید.
  • شما می‌توانید هر زمانی که خواستید در آزمون شرکت کنید، پس زمانی را انتخاب کنید که تمرکز بالایی داشته‌باشید و اطراف شما خلوت باشد.
  • برای شرکت در آزمون، نیازمند اینترنت با سرعت خوب و سیستم کامپیوتر هستید. سیستم شما باید اسپیکر، میکروفون و وبکم داشته‌باشد. بنابراین قبل از شرکت در آزمون این موارد را چک کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

زمان آزمون

  • در حین آزمون، به اطراف نگاه نکنید، زیرا این کار تقلب محسوب می‌شود. همچنین شما نمی‌توانید از هدفون استفاده کرده و یا یادداشتی بنویسید. شما فقط اجازه دارید به مانتیور و کیبورد نگاه کنید.
  • برای هر سوال یک تایمر وجود دارد که زمان باقیمانده شما را نشان می‌دهد. بهتر است مدام به آن نگاه نکنید. این کار باعث افزایش استرس می‌شود.
  • بعد از اتمام آزمون، صبر کنید تا پاسخ‌های شما به طور کامل آپلود شود. سپس از آزمون خارج شوید.

بعد از آزمون

  • ظرف 48 ساعت، نتایج آزمون خود را دریافت می‌کنید. به محض دریافت نتیجه می‌توانید مدرک خود را برای دانشگاه‌ها ارسال کنید.
  • بدون نیاز به هزینه اضافی به هر دانشگاهی که دوست دارید و در لیست دولینگو وجود دارد، نتایج خود را ارسال کنید.

کلام آخر

در این مقاله ویژگی‌های آزمون دولینگو و نکاتی که نیاز است درباره شرکت در این آزمون بدانید، برای شما به طور کامل توضیح داده‌شد. اگر هنوز سوالاتی درباره این آزمون دارید، می‌توانید به سایت آکادمی دولینگو مراجعه کنید. در این سایت مقاله‌هایی برای آشنایی بیشتر شما با آزمون دولینگو مانند معرفی دانشگاه‌های آمریکا و کانادا برای دولینگو، منابع و نمونه سوالات آزمون دولینگو قرارداده شده‌است. همچنین شما می‌توانید با شماره موجود در سایت تماس گرفته و از استاید حرفه‌ای این آکادمی به صورت رایگان مشاوره بگیرید. آکادمی دولینگو با داشتن استاید باتجربه و حرفه‌ای به شما در کسب نمره بالا و دلخواه در دولینگو کمک می‌کند. شما می‌توانید نتایج و قبولی‌های آکادمی دولینگو را در قسمت کارنامه‌ها مشاهده کنید. برای کسب نمره خوب و مهاجرت  فقط کافیست با آکادمی دولینگو تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27339
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید