امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

هشدار درباره ظهور رادیکالیسم در مجلس

1401/07/27
کد خبر : 2542
دسته بندی : سیاسی
تعداد بازدید : 41 نفر
ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا در خصوص طرح تعدادی از نمایندگان درخصوص فضای مجازی که به عنوان «طرح انسداد فضای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، گفت: ببینید مجلس یک مجلس جدید است و اکثریت نماینده‌ها هم جدید هستند. گاه یک خروجی‌هایی از طرح‌های نمایندگان می‌بینیم که این‌ها هم یک مقدار مبهم است و هم خیلی مطابق با شرایط کشور و منطق نیست.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه برخی از طرح‌ها براساس مصالح و شرایط روز مطرح نمی‌شوند، تصریح کرد: این طرح از جمله طرح‌هایی است که یک سری از نمایندگان دور هم جمع می‌شوند و یک طرحی را امضا کرده و ارائه می‌دهند که تاکنون چند مورد از آن‌ها را هم در مجلس جدید شاهد بودیم. اما به نظر من اینگونه طرح‌ها خیلی مبنای دقیقی ندارد و بر اساس مصالح و شرایط روز نیست، لذا باید منتظر باشیم و ببینیم که اساسا هیات رییسه این نوع طرح‌ها را برای مطرح شدن در صحن علنی تایید می‌کند یا خیر و بعد هم ببینیم رای نمایندگان به آن چه خواهد بود.

این تحلیلگر اصولگرا در پاسخ به این سوال که دسته‌بندی نمایندگان به دو طیف اکثریت تندرو و اقلیت معتدل را درست می‌دانید یا خیر، گفت: من نمی‌خواهم این مساله که تعدادی از نمایندگان رادیکال هستند را رد کنم اما معتقدم که فعلا برای این قضاوت مقداری زود است و هنوز ما آثار جدی از این نوع تقسیم‌بندی را به صورت ملموس مشاهده نکرده‌ایم و همچنین به شخصه فکر می‌کنم که به خاطر مصالح مجلس نباید این نوع تقسیم‌بندی ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تقسیم کردن مجلس به دو قسمت تندرو و معتدل یا کندرو به نظر من هم ممکن است که با واقعیت منطبق نباشد و هم اینکه تاحدودی صحیح نیست، بلکه باید ببینیم در عمل چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ایمانی به مساله حضور تندروها در ادوار مختلف مجلس اشاره و تصریح کرد: از مجلس اول تا مجلس فعلی ما همیشه تعدادی نماینده در مجلس داشتیم که رادیکال بوده‌اند و من نمی‌خواهم این مساله را رد کنم که در مجلس جدید هم چنین افرادی حضور دارند که منش و رفتار آن‌ها نسبت به دیگران رادیکال است اما نکته این است که این‌ها چه اندازه در مجلس اثرگذارند و چه میزان خواهند توانست در عمل تصویب پارلمان را برای طرح‌ها و یا همراهی و رای نمایندگان در برخورد با وزرا را با خود داشته باشند.

وی افزود: فاصله میان تعداد این افراد رادیکال و آرا مصوبات مجلس معمولا زیاد است و ممکن است که این‌ها اصلا نتوانند تاثیرگذاری چندانی در نتیجه و خروجی مجلس داشته باشند، بنابراین نیاز است که مقداری صبر کنیم تا مشاهده کنیم که در ادامه چه اتفاقاتی در مجلس رخ خواهد داد.

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2542
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید