امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

نکات مهم برای خرید پمپ + معرفی فروشگاه سولار مکانیکال

1401/07/27
کد خبر : 28712
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 39 نفر
پمپ آب خانگی جزو پمپ های سانتریفیوژ هستند و برای افزایش فشار آب در ساختمان های مسکونی استفاده می شوند. این محصولات مصارف مسکونی داشته و سبب تقویت فشار آب خانگی می شوند. این پمپ ها علاوه بر مصارف مسکونی برای آبیاری باغ ها در ابعاد مختلف استفاده می شوند. این پمپ ها می توانند برای یک واحد یا چندین واحد به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرند. دقت داشته باشید که به تنهایی نمی توانید برای مصارف مسکونی و تقویت فشار آب خانگی از پمپ آب استفاده کنید. در کنار پمپ آب یک سیستم کنترلی برای قطع و وصل دور الکتروموتور پمپ نیاز دارید. در صورتی که قصد خرید الکتروموتور را دارید بر روی این لینک کلیک کنید. دقت داشته باشید که در هنگام خرید پمپ باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا بتوانید پمپی مناسب با مصارف خود خریداری کنید. در ادامه در مورد نکات مهم در خرید پمپ بحث می کنیم.

خرید پمپ آب 

 توجه به نوع پمپ در هنگام خرید پمپ 

دقت داشته باشید که پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند و در درجه اول برای خرید پمپ باید نوع پمپ را مد نظر قرار دهید. نوع پمپ به محل منبع آب بستگی دارد. همچنین نوع خروجی نیز بر روی انتخاب نوع پمپ تاثیر گذار است. از جمله پمپ های پرکاربرد می توان به پمپ شناور و پمپ کمپرسور و پمپ های گریز از مرکز، پمپ های پرایم شونده، پمپ های گردشی درون خطی و… اشاره کرد. پمپ های شناور می‌ توانند به طور کامل در داخل آب چاه غوطه ور باشند. پمپ های کمپرسور برای مکان هایی که بافت خاک سست دارند مناسب است. عملکرد پمپ های خود پرایم شونده و پمپ های گریز از مرکز شبیه به یکدیگر است. پمپ های گردشی درون خطی برای گردش آب گرم و سرد در ساختمان های مسکونی استفاده می شوند. پمپ های تقویت کننده نیز در حمام استفاده می شوند. با توجه به این موارد متوجه می شویم که انواع مختلفی از پمپ ها برای کاربردهای گوناگون وجود دارند. لذا در ابتدا نوع استفاده خود را مشخص کنید. 

راهنمای کامل در مورد خرید پمپ 

هر مصرف کننده در هنگام خرید پمپ آب باید به یک سری فاکتورها توجه ویژه داشته باشد. در واقع در راهنمایی خرید این محصولات یک سری موارد مهم وجود دارد. اولین فاکتور میزان جریان آب است. دقت داشته باشید اندازه گیری میزان جریان آب با واحد لیتر در دقیقه انجام می گیرد. لذا در هنگام خرید این محصولات باید به میزان جریان آب در پمپ ها توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از پمپ در مزارع را دارید باید پمپ هایی را خریداری کنید که توان پمپاژ بیش از ۲۵۰۰ لیتر در دقیقه را داشته باشد. در حالت ایده آل اگر می خواهید پمپ را  برای خانه خود را خریداری کنید باید پمپی با توان پمپ ۱۰۰ یا ۲۰۰ لیتر بر دقیقه را خریداری کنید. نکته مهم دیگر اندازه ورودی است. دقت داشته باشید میزان آب تولیدی پمپ با توجه به اندازه شیر ورودی تعیین می شود. هر چند اندازه ورودی بزرگتر باشد  توان پمپ برای خروج آب بیشتر می شود. 

توجه به کیفیت پمپ در هنگام خرید پمپ 

پمپ آب

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید پمپ های آب توجه به برند و مارک تجاری پمپ است. دقت داشته باشید که اگر پمپ از یک شرکت معتبر عرضه شده باشد دارای کیفیت بالایی خواهد بود. لذا در هنگام خرید پمپ به برند و مارک تجاری توجه کنید تا بتوانید محصولی را خریداری کنید که عمر مفید بالایی داشته باشد. هرچه کیفیت پمپ بالاتر باشد طول عمر بالاتری خواهد داشت. در کنار کیفیت باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع استفاده از پمپ بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال در هنگام خرید پمپ باید نوع کاربرد خود را مشخص کنید. برخی پمپ ها توان پمپاژ هر نوع مایعی را دارند اما برخی دیگر از قابلیت برخوردار نیستند. برای خرید پمپ آب خانگی بر روی این لینک کلیک کنید. فروشگاه اینترنتی سولار مکانیکال انواع مختلف پمپ آب را با کیفیت تضمین شده عرضه کرده است. اگر به دنبال خرید پمپ آب با کیفیت و قیمت مناسب هستید می توانید به این فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. 

 

توجه به توان پمپ آب 

منظور از توان پمپ آب، مقدار نیروی الکتریکی است که این تجهیزات در هنگام پمپاژ و فعالیت مصرف می کنند. میزان توان پمپ را بر حسب وات و اسب بخار اندازه گیری می کنند. بیشتر پمپ ها داری فعالیت در بازه 0.5 تا 1.5 اسب بخار هستند. البته در این بین استثنا نیز وجود دارد چرا که پمپ های گردش داخلی برای فعالیت درست به میزان 0.16 اسب بخار نیاز دارند. توان پمپ با توجه به فاکتورهایی نظیر مقدار آب پمپاژ شده و بازه هد متفاوت است. هرچه مقدار آب پمپاژ شده و محدوده هد افزایش پیدا کند قدرت پمپ پمپ نیز افزایشی می شود. در کنار این فاکتورها باید به طراحی و نوع اجزای پمپ توجه داشته باشید. دقت کنید که عملکرد پمپ به طراحی پمپ بستگی دارد. لذا در هنگام خرید پمپ به متریال و برند پمپ و استانداردهای رعایت شده در ساخت پمپ و میزان صدای تولیدی توجه داشته باشید. دقت داشته باشید که اندازه پمپ آب باید با توجه به نیاز مصرف کننده انتخاب شود. در هنگام خرید پمپ آب جنس بدنه دستگاه توجه داشته باشید. پمپ آب باید دارای جنس استیل ضد زنگ یا برنز و چدن باشد. اگر قصد خرید موتور برق را دارید اما نمی دانید این محصولات را از کجا تهیه کنید بر روی لینک موتور برق کلیک کنید. 

توجه به گارانتی پمپ

یکی دیگر از مهمترین نکات در هنگام خرید پمپ آب توجه به ضمانت و گارانتی محصول است. در واقع ضمانت و گارانتی برگ برنده شما در هنگام خرید این تجهیزات می باشد. پمپ های آب دارای یک موتور با ساختار پیچیده هستند و از اجزای ریز و درشتی تشکیل شده اند. بنابراین در صورت خراب شدن پمپ آب با مشکل جدی مواجه می شوید و تعمیر آن را باید به یک متخصص بسپارید. اگر پمپ آب گارانتی داشته باشد دیگر با مشکل آنچنان بزرگی دست و پنجه نرم نخواهید کرد. گارانتی محصول می تواند یک تضمین برای خرید پمپ باشد. اهمیت استفاده از پمپ بسیار بالا است. در صورت افت فشار آب در ساختمان های مسکونی باید از پمپ آب استفاده کرد. علاوه بر گارانتی باید به میزان تخلیه پمپ داشته باشید. در صورتی که پمپ گارانتی داشته باشد برای تعمیر آن کمتر دچار دردسر می شوید.  

آشنایی با انواع پمپ آب

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید پمپ آب توجه به نوع پمپ آب است. در این زمینه بهتر است با انواع پمپ آب آشنا شوید. پمپ آب با توجه به  ارتفاع آبرسانی به دسته بندی های مختلفی تقسیم شده است که ما در این قسمت به دو مورد اشاره می کنیم. یکی از انواع پمپ آب پمپ جتی یا پمپ خودمکش است. این پمپ از معروف ترین پمپ آب به شمار رفته و در خرید پمپ رتبه اول را دارد. با توجه به میزان فشار هوا این پمپ کمی بالاتر از مخزن آب نصب می کنند. پمپ های جدید برای ساختمان های چندین طبقه انتخابی مناسب به شمار می روند. عملکرد این تجهیزات به صورت سانتریفیوژ بوده و دارای پروانه آلیاژی،برنجی و استیل ضد زنگ هستند. یکی دیگر از انواع پمپ آب، پمپ شناور از که میزان مصرف انرژی کمتری دارد. این پمپ بیشتر مصارف کشاورزی داشته و دارای پروانه برنزی است. 

موارد تاثیرگذار در هنگام  خرید پمپ آب

حال که در مورد انواع پمپ آب توضیحاتی ارائه دادیم بهتر است به موارد تاثیر گذار در هنگام خرید پمپ آب اشاره کنیم. یکی از موارد تاثیر گذار در هنگام خرید پمپ آب هد پمپ و ارتفاع ساختمان است. هد پمپ میزان ارتفاعی که پمپ آب توان انتقال آب را داشته باشد. در سطح پشتی پمپ آب عدد هد پمپ با کلمه ماکزیمم قرار دارد. در هنگام خرید پمپ آب باید دقت داشته باشید که میزان هد پمپ متناسب با ارتفاع ساختمان شما باشد. مورد دیگر میزان آبدهی و دبی پمپ آب است. واحد اندازه گیری دبی پمپ مترمکعب بر ثانیه می باشد. دبی به میزان حجم آب می گویند که دستگاه قادر به جابجایی آن باشد. به حجم آبی که این دستگاه قادر است از مکانی به مکان دیگر انتقال دهد دبی آب می گویند. میزان دبی در تمامی واحدها باید یکسان باشد. وجود پمپ آب خانگی در ساختمان های مسکونی اهمیت بسیار زیادی دارد. میزان فشار آب در ساختمان های چند طبقه بسیار ضعیف است و این فشار در طبقات بالا کمتر می باشد. مالکان ساختمان های چند طبقه برای رفع این مشکل می توانند از دستگاه های پمپ آب خانگی استفاده کنند. 

آشنایی با فروشگاه اینترنتی سولار مکانیکال

فروشگاه اینترنتی سولار مکانیکال انواع تاسیسات نظیر تجهیزات استخر و تجهیزات کنترلی و پمپ آب، موتور برق و… را عرضه کرده است‌. این فروشگاه اینترنتی انواع تجهیزات را با قیمت مناسب عرضه کرده است. هدف اصلی و خط مشی این فروشگاه اینترنتی کسب رضایت مشتریان و ارائه محصولات با بالاترین کیفیت است. برای همین منظور انواع تجهیزات را با پایین ترین سقف و قیمت و بالاترین کیفیت ارائه داده است. این فروشگاه اینترنتی دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته می باشد. این فروشگاه در زمینه ارائه محصولات و خدمات عالی به مشتریان تلاش می کند. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28712
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید