امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

میکرودرم چیست و چه عوارضی دارد؟

1401/07/27
کد خبر : 27418
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 100 نفر

میکرودرم چیست؟

امروزه اکثر افراد به دنبال ساده ترین روش ها برای پاکسازی و جوانسازی پوست خود هستند . خوشبختانه ابداع روش ها و دستگاه های نوین کار را برای افراد آُسان کرده است . میکرودرم ابریژن لایه برداری غیر تهاجمی است که در این روش پوست مرده به وسیله سری های میکرودرم به آرامی از بین میرود و پوست جدید جایگزین میشود . اگر جلسات درمانی شما مداوم و پیوسته باشد عمل کلاژن سازی به خوبی انجام میشود و باعث میشود پوست همیشه شفاف و درخشان به نظر بیاید .

میکرودرم ها در دو نوع خانگی و سالنی در  بازار وجود دارند . میکرودرم های سالنی مکش و قدرت بیشتری دارند و تعداد جلسات مورد نیاز کمتر است .شاید برای شما سوال پیش بیاید که میکرودرم خانگی چیست و چگونه عمل میکند ؟ اگر شما وقت کافی برای مراجعه به کلینیک ها و سالن های زیبایی را ندارید میتوانید یک

عدد میکرودرم خانگی تهیه کند و از آن استفاده کنید . میکرودرم های خانگی در قیمت های متفاوتی هستند و استفاده از آن بسیار آسان است .

میکرودرم استاندارد دارای 4 سری است . کوچکترین سری که مکش کمی دارد برای پوست دور چشم و همچنین پوست های بسیار نازک استفاده میشود . سری دوم سری الماسه است که قوی ترین سری در میکرودرم است . این سری با خراش های ریزی که روی پوست ایجاد میکند عمل لایه برداری را به سرعت و قدرت انجام

میدهد . سری بزرگتر با مکش بیشتر برای بینی و یا لپ ها و پیشانی استفاده میشود . سری چهارم هم سری بیضی شکلی است . این سری برای نواحی ای که دسترسی به آن آسان نیست ، مثل کنار بینی و یا چانه استفاده میشود . برای خرید دستگاه میکرودرم استاندارد میتوانید به سایت استار بیوتی مراجعه کنید .

پس از انجام میکرودرم کرم ها ، لوسیون ها و سرم ها آسان تر جذب پوست میشوند . تاثیر میکرودرم را میتوان بلافاصله پس از استفاده از آن کاملا مشاهده کرد .

دستگاه میکرودرم سالنی در ابعاد بزرگتر و مکش و قدرت بیشتری هستند . میکرودرم های سالنی هم به دو نوع کریستالی و پودری تقسیم میشوند . میکرودرم کریستالی با سری های مخصوص کریستال هایی روی پوست اسپری میکند که منجر به لایه برداری لایه برداری ملایم پوست میشود . سپس به وسیله دستگاه کریستال ها و

پوست مرده مکیده میشوند و از بین میروند . شما میتوانید دستگاه میکرودرم سالنی مناسب را از فروشگاه استار بیوتی با بهترین قیمت تهیه کنید .

فواید استفاده از میکرودرم :

فواید میکرودرم

میکرودرم با لایه برداری سطحی پوست باعث درخشان شدن آن میشود . همچنین اگر میکرودرم در جهت درست کشیده شود باعث کشیده شدن پوست و در نتیجه لیفت پوست میشود . از میکرودرم برای از بین بردن کک و مک و لکه های پوستی نیز میتوان استفاده کرد . همچنین بهترین روش برای از بین بردن جوش های سرسیاه روی پوست استفاده از میکرودرم است . جوش های سرسیاه معمولا روی سطح پوست قرار دارند و با مکش خیلی کم پاکسازی میشوند . همچنین برخی برای درمان ترک های چاقی و حاملگی نیز از میکرودرم ابریژن استفاده کرده و گفته اند این ترک ها بسیار کمتر و یا محو شده اند . میکرودرم باعث تحریک کلاژن در پوست میشود . پس از انجام میکرودرم پوست سریعا شروع به بازسازی لایه بیرونی میکند و در نتیجه پوست سالم تشکیل میشود در نتیجه منافذ باز پوست هم بسته میشود . همچنین پوست تشکیل شده کاملا یکدست و صاف میباشد .

عوارض بعد از میکرودرم :

عوارض میکرودرم

عوارض پیش آمده پس از انجام میکرودرم با میزان مراقبت های بیمار رابطه مستقیم دارد . اگر فرد پس از انجام میکرودرم مراقبت های لازم را انجام دهد با کمترین عوارض رو به رو خواهد شد . در اثر انجام میکرودرم پوست لایه برداری میشود و ایجاد تورم و کمی سوزش کاملا طبیعی است . اما با استفاده از ماسک های خنک کننده میتوان تورم را کاهش داد و به بهبود سریعتر آن کمک کرد . همچنین استفاده از گوی یخی یکی از مناسب ترین روش ها برای کم کردن التهابات پوستی پس از انجام میکرودرم است . 
یکی دیگر از عوارض میکرودرم خشک و پوسته پوسته شدن پوست است . میکرودرم چربی پوست را از بین میبرد و ممکن است در برخی افراد باعث خشکی پوست شود . استفاده از سرم ها و کرم های آبرسان میتواند کمک خوبی به این افراد باشد .
مکش های میکرودرم ممکن است باعث ایجاد کبودی روی سطح پوست شود اما باید بدانید که این کبودی ها موقت است و پس از گذشت چند روز کاملا از بین میروند . با این حال استفاده درست از میکرودرم میتواند جلوی ایجاد کبودی را تا حدودی بگیرد .
همچنین ممکن است سری الماسه کمی خراش های سطحی روی پوست ایجاد کند که این هم موقتی است و با گذشت زمان از بین میرود . 
یکی دیگر از عوارض میکرودرم نازک و حساس شدن پوست میباشد . بهتر است تا دو هفته پس از انجام میکرودرم جلوی نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و یا از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید . 

چه کسانی نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند ؟

افرادی که روی پوست خود تبخال و یا زگیل دارند تا زمان بهبود کامل آن هرگز نباید از میکرودرم ابریژن استفاده کنند . زیرا ممکن است میکرودرم باعث ترکیدن و پخش میکروب های آن بر روی بقیه نقاط پوست شود . همچنین افراد باردار به هیچ عنوان نباید از میکرودرم ابریژن استفاده کنند .
اگر شما طی دوماه گذشته در صورت خود جراحی داشته اید هرگز نباید از میکرودرم ابریژن استفاده کنید . 
افرادی که در یکسال اخیر داروی اکوتان مصرف کرده اند یا بیماری پسوریازیس داشته اند نیز هرگز نباید از میکرودرم ابریژن استفاده کنند . این افراد برای پاکسازی پوست میتوانند از سرم ها و یا ماسک های لایه بردار مناسب برای پاکسازی پوست خود استفاده کنند . برای خرید سرم و ماسک مناسب میتوانید به فروشگاه آنلاین استار بیوتی مراجعه کنید . یکی دیگر از موارد منع استفاده از میکرودرم افرادی هستند که درحال درمان با ایزوترتینوئین هستند .

کلام آخر :

میکرودرم یکی از بهترین روش ها برای لایه برداری پوست می باشد اما باید حتما عوارض آن را مد نظر قرار دهید و قبل از خرید دستگاه تحقیق کنید تا بتوانید دستگاهی با کمترین عوارض برای خود تهیه کنید . پیشنهاد ما این است که قبل از خرید حتما با مشاورین فروشگاه استار بیوتی تماس بگیرید تا بتوانید بهترین دستگاه میکرودرم خانگی  یا سالنی  را برای خود تهیه کنید .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27418
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید