امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

مناسبت‌ترین نوع کفپوش پارکینگ کدام است؟

1401/07/27
کد خبر : 28613
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 45 نفر

پارکینگ‌ها قسمت‌های مهمی از خانه‌ها و محل کار ما هستند و یکی از مهم‌ترین وسیله‌های ما یعنی ماشین‌هایمان را در خود جای می‌دهند. نوع کفپوش پارکینگ می‌تواند ارتباط مستقیمی با سلامت ماشین پیدا کند. مساله‌ی دیگری که برای کفپوش پارکینگ مطرح است، جنس کفپوش و مقاومت آن است.

به دلیل رفت و آمد زیادی که در پارکینگ‌ها انجام می‌شود، همچنین به دلیل وزن بالای ماشین‌ها، کفپوش پارکینگ به مرور دچار فرسایش می‌شود. بنابراین انتخاب نوع کفپوش پارکینگ متناسب با کاربرد آن، یک امر حائز اهمیت است.

نظافت آسان نیز یکی دیگر از مواردی است که شاید در آغاز امر انتخاب کفپوش پارکینگ چندان به چشم نیاید. اما با گذشت زمان متوجه می‌شویم که این مورد نیز دارای اهمیت بالایی است. فرض کنید لکه‌های روغنی که عموما از ماشین‌ها به کف پارکینگ می‌ریزند به آسانی پاک نشود!

مزایای هر کدام چیست؟

انتخاب‌های متنوعی برای کفپوش پارکینگ وجود دارند. از این دسته موارد می‌توان کفپوش اپوکسی، کفپوش بتومکس، کفپوش سنگی، کفپوش بتنی، کفپوش پلی یورتان و کفپوش سرامیکی را نام برد. از جمله مزایای هر کدام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش اپوکسی: این نوع کفپوش در برابر نفوذ مایعات و رطوبت کاملا عایق است. همچنین مقاومت مکانیکی و الکترونیکی بالایی دارد. بسیار زیباست و خاصیت غیر لغزندگی دارد. کفپوش اپوکسی شرکت بهبد صنعت پارسا بهترین انتخاب برای پارکینگ است.
  • کفپوش بتومکس: این کفپوش ضد آب است و به راحتی قابل تمیز شدن است. همچنین ضد خش است و جلوه‌ی زیبایی دارد.
  • کفپوش سنگی: این نوع کفپوش برای نقاط گرمسیری بسیار مناسب است زیرا سنگ، هوای پارکینگ را خنک نگه می‌دارد. همچنین هزینه‌ی تعمیرات آن پایین است.
  • کفپوش بتنی: زمان اجرا و پیاده‌سازی این نوع کفپوش پایین بوده و مقاومت در برابر یخ‌زدگی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن است.
  • کفپوش پلی یورتان: مقاومت بالا نسبت به ساییدگی، خراش و نفوذ آب از مزایای قابل توجه این نوع کفپوش است.
  • کفپوش سرامیکی: هزینه‌ی پایین، تنوع و مقاومت در برابر وزن ماشین از مزایای این نوع کفپوش است.

کفپوش اپوکسی پارکینگی

معایب هر کدام از انواع کفپوش‌ها

  • کفپوش بتومکس: درجه‌ی سختی بالا و نگهداری سرما در خود، از معایب این مدل کفپوش برای نقاط سردسیری است.
  • کفپوش سنگی: هزینه‌ی سنگفرش کردن پارکینگ نسبتا بالا و در صورت خیس بودن، چه برای انسان و چه برای ماشین لیز است و امکان سر خوردن بالا است.
  • کفپوش بتنی: سختی این نوع کفپوش از جمله معایب آن به شمار می‌آید و ترجیح بر این است که در مکان‌هایی که کودکان در آن تردد می‌کنند نصب نشود. (کودک در صورت افتادن ممکن است آسیب ببیند)
  • کفپوش سرامیکی: این مدل در برابر سقوط اجسام شکننده است و نظافت آن تا حدودی زمان‌گیر است.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی در ابتدا به حالت مایع روی سطح قرار می‌گیرد. قبل از هر چیزی باید این نکته‌ی بسیار مهم را در نظر داشت که سطح عاری از هر گونه آلودگی و رطوبت باشد. این ماده‌ی مایع به مرور زمان خشک می‌شود و پس از گذشت هفت روز قابل استفاده است. فضای به وجود آمده یک سطح پلیمری سخت و دارای مقاومت بالا است. استفاده از کفپوش اپوکسی به طرز چشمگیری در حال افزایش است.

این افزایش به‌کارگیری فقط با سختی و مقاومت بالای آن توجیه نمی‌شود، بلکه طرح و رنگ‌های متنوع و بسیار زیبایی نیز که اپوکسی ارائه می‌دهد در بالا رفتن استفاده از آن تاثیر به‌سزایی دارد. این کفپوش به راحتی به سطح بتنی زیرین خود می‌چسبد و دوام و طول عمر بالایی را به ارمغان می‌آورد. در ضمن باید اشاره کرد که انواعی از آن، دارای امکان عایق حرارتی نیز می‌باشند.

نحوه‌ی اجرای کفپوش اپوکسی و محاسبه قیمت آن

اجرای کفپوش اپوکسی در شش مرحله صورت می‌گیرد. در اولین گام باید سطح محل مورد نظر آماده سازی و صاف شود. گام بعدی روبیدن سطح به منظور پاکسازی آن از هر گونه جسم ریز و حتی گرد و غبار است. در مرحله‌ی سوم اولین لایه یا پرایمر اجرا می‌شود.

این لایه باعث چسبندگی اپوکسی به سطح محیط می‌شود. پر کردن سوراخ‌ها و ترک‌های احتمالی در گام بعدی انجام می‌شود. مرحله‌ی پنجم به اجرای لایه میانی اختصاص دارد. در ششمین مرحله لایه ی نهایی روی سطح پیاده می‌شود. شایان ذکر است که محاسبه‌ی قیمت کفپوش پارکینگ با توجه به معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

  • متراژ پارکینگ
  • کیفیت مواد مصرفی
  • نوع کفپوش
  • ضخامت کفپوش
  • هزینه‌ی تامین مواد

بهبد صنعت پارسا، شرکت مجری کفپوش پارکینگ

سپردن پروژه به پیمانکار با سابقه و حرفه‌ای، بسیار مهم و حیاتی‌ست. شرکت بهبد صنعت پارسا با سابقه بیش از 20 سال کفسازی و اجرای کفپوش‌های پارکینگ، توانسته بیش از 1000 پروژه را به ثمر برساند. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره‌های 22147982-021 و 0303516-0912 تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28613
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید