امروز دوشنبه 09 مهر 1403

Monday 30 September 2024

مقایسه امکانات اتوبوس عادی و vip در مسیر تهران مشهد


1403/07/08
کد خبر : 2409160
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 47 نفر

در صورتی که قصد دارید با اتوبوس به مشهد سفر کنید؛ اما انتخاب بین اتوبوس معمولی و vip برای شما کمی دشوار است، با آگاهی از امکانات هر یک می‌توانید تصمیم درستی را برای تجربه یک سفر لذت‌بخش فارغ از هرگونه خستگی، اتخاذ نمایید. برای این امر تنها کافیست از طریق وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های فعال در حوزه فروش بلیط و خدمات مربوطه، بلیط اتوبوس را تهیه کرده و به سفری به‌یادماندنی بروید. با اطلاع از کیفیت و خدمات این دو نوع اتوبوس می‌توانید با بودجه‌ای که در نظر دارید، مسیر تهران مشهد را در بازه زمانی مشخصی طی کنید.

 

اتوبوس معمولی

اتوبوس‌های معمولی بیشتر برای سفرهای کوتاه در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا فضای داخل آن بیشتر با صندلی‌هایی دو ستونه که برای هر کدام از ستون‌ها دو صندلی در نظر گرفته شده، تکمیل گردید. ظرفیت این در اتوبوس در حدود ۵۰ نفر بوده که با‌توجه به فضای کم آن، برای سفرهای کوتاه بسیار مناسب است. برای داشتن سفری به‌صرفه می‌توانید بلیط اتوبوس معمولی را به مقصد مشهد خریداری نمایید. از ویژگی‌ها و امکانات این نوع اتوبوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود دو تلویزیون یکی در ابتدا و دیگری در وسط
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه
  • سیستم گرمایشی و سرمایش و تهویه مطبوع

اتوبوس vip

اتوبوس‌های vip برخلاف اتوبوس معمولی از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار هستند. تعداد صندلی به‌کار رفته در این اتوبوس به ۲۲ یا ۲۵ عدد می‌رسد. ظرفیت پذیرش مسافر در این اتوبوس کمتر است؛ اما امکانات بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. صندلی‌های موجود در اتوبوس vip نرم و راحت بوده؛ به‌گونه‌ای که مسافران می‌توانند پاهای خود را در بهترین وضعیت قرار دهند تا احساس ناراحتی نداشته باشند. همچنین صندلی‌های این نوع اتوبوس از پشتی‌های بلند و با قابلیت تنظیم برخوردار هستند تا افراد بتوانند صندلی را با تغییر وضعیت خود، تغییر داده و در طول سفر راحت‌تر باشند.

همچنین در اتوبوس vip سیستم صوتی و تلویزیون با صفحه نمایش باکیفیت نیز وجود دارد تا مسافران در حین سفر احساس خستگی و کسالت نداشته باشند. سیستم تهویه‌ای که در این نوع اتوبوس‌ها تعبیه شده، از وسعت و ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است و جریان هوا را به‌خوبی میسر می‌سازد. از امکانات اتوبوس vip می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مانیتور اختصاصی برای هر صندلی
  • شارژر تلفن
  • پذیرایی در اتوبوس
  • اینترنت رایگان
  • وجود صندلی‌های تاشو
  • وجود صندلی‌های تکی
  • فضای مناسب برای استراحت
  • سیستم روشنایی مجزا برای هر صندلی

با‌توجه به آنچه در معرفی اتوبوس معمولی و vip بیا گردید، اکنون لازم است تا این دو نوع اتوبوس را از نظر امکانات با یکدیگر مقایسه نماییم.

تعداد مسافران: مسافران در اتوبوس معمولی در حدود ۵۰ نفر هستند؛ اما در اتوبوس vip تعداد کمتری مسافر جای می‌گیرند. اگر قصد دارید به‌صورت گروهی و با جمعیت زیاد با اتوبوس تهران مشهد سفر کنید، بهتر است که اتوبوس معمولی را برگزینید؛ زیرا از تعداد صندلی های بیشتری برخوردار بوده و این امر امکان ارتباط بیشتر با سایر مسافران را فراهم می‌سازد. همچنین برای سفر با تعداد کم شما می‌توانید از با تهیه بلیط اتوبوس vip سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

راحتی: در اتوبوس معمولی صندلی‌ها تا حدودی راحت بوده و فضای کمی بین صندلی‌ها وجود دارد. علاوه‌بر آن در این نوع اتوبوس‌ها مسافران از امکانات کمتری برخوردار هستند؛ اما در اتوبوس vip صندلی‌ها بسیار راحت و نرم و در عین حال باکیفیت تعبیه شده‌اند. امکان تغییر وضعیت پا و سایر قسمت‌های بدن به‌راحتی در این اتوبوس فراهم است. نمایشگر باکیفیت، سیستم صوتی، سیستم تهویه، بسته‌های خوراکی و امکانات دیگر در اتوبوس vip شرایط بسیار مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

هزینه سفر: در اتوبوس معمولی به‌دلیل عدم وجود امکانات زیاد، افراد برای رزرو و خرید بلیط آن هزینه کمتری را می‌پردازند؛ اما در اتوبوس vip به سبب امکانات و تجهیزات بیشتری که در اختیار مسافران قرار می‌گیرند، می‌بایست هزینه هزینه بیشتری را برای تهیه بلیط اتوبوس در نظر داشته باشید.

سروصدا در حین حرکت: اتوبوس‌های vip اتوبوس در حین حرکت سروصدای کمتری را تولید می‌کنند؛ اما سروصدا در اتوبوس معمولی در حال حرکت بسیار زیاد است که این خود دلیلی برای ایجاد حس ناآرامی برای مسافران خواهد شد.

سرعت حرکت: اغلب اتوبوس‌های vip با سرعت بالاتری حرکت می‌کنند و این امر از خستگی راه می‌کاهد.

سیستم تهویه هوا: در سفر با اتوبوس از آن جهت که مسیر راه طولانی‌تری در پیش بوده، بهتر است که اتوبوس از سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب برخوردار باشد. برای این منظور اتوبوس‌های vip با برخورداری از سیستم تهویه مطبوع روی کابین هر صندلی، این شرایط را فراهم ساخته‌اند تا مسافران ضمن تماشای مناظر بیرون، هوای مناسب نیز بهره ببرند.

تعداد توقف در مسیر راه: پس از تهیه بلیط اتوبوس و سفر با اتوبوس معمولی، رانندگان توقف‌های زیادی را انجام می‌دهند و اکثراً در حال پیاده یا سوار کردن مسافران هستند؛ اما در اتوبوس vip تعداد توقف‌ها کمتر بوده و بیشتر این اتوبوس‌ها در بازه زمانی تعیین شده، به مقصد می‌رسند.

شارژر و پریز برق: در اتوبوس vip در کنار هر صندلی یک شارژر و پریز برق برای شارژ کردن موبایل و لوازم الکترونیکی مسافر قرار دارد. این در حالیست که در اتوبوس‌های معمولی این امکانات وجود ندارد.

اینترنت رایگان: در اتوبوس معمولی اینترنت رایگان وجود ندارد؛ اما در اتوبوس‌های vip مسافران می‌توانند از اینترنت رایگان اتوبوس استفاده کنند.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید و علاقه‌مند هستید که در طول سفر از دیدن مناظر زیبای مسیر لذت ببرید، بهتر است که برای خرید بلیط اتوبوس اقدام نمایید. در این شیوه سفر دو نوع اتوبوس در نظر گرفته شده‌اند که از نظر امکانات و خدمات با یکدیگر متفاوت هستند. در صورتی که تنها چند نفر به مسافرت می‌روید می‌توانید بلیط اتوبوس تهران مشهد vip را خریداری نمایید؛ زیرا در مقایسه با اتوبوس معمولی کیفیت بهتری داشته، امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد و البته هزینه بیشتری را باید بپردازید. اگر به‌صورت گروهی قصد سفر به مشهد را دارید، بهتر است که بلیط اتوبوس معمولی را تهیه فرمایید چراکه از نظر قیمت برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2409160
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید