امروز پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

Thursday 12 September 2024

معرفی 5 جاذبه گردشگری شاخص در ایران


1403/06/21
کد خبر : 2409063
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 42 نفر

چیزی که گردشگری ایران را غنی ساخته است فرهنگ های متنوع و عمق تاریخ آن است. مراکز تفریحی بکر نیز تاثیر چشمگیری در جاذبه های گردشگری ایران دارد. از جزیره هرمز گرفته تا کاخ های تهران و جاذبه های کویر با باغ شازده ماهان گزینه هایی می باشند که ارزش سفر کردن را دارند. در این مطلب ما به  دیگر مکان های تفریحی همچون غار جذاب علیصدر، پل شیشه ای و معلق مشکین شهر، شیمبار می پردازیم. همچنین شما در این مطلب با منطقه جذاب آب پخش با نخلستان های شناخته نشده نیز آشنا خواهید شد؛ با ما همراه باشید.
 

دیدنی های ایران| معرفی بهترین جاهای دیدنی ایران

شناخت جاذبه های گردشگری ایران می تواند سفر شما را هدفمند کند. شما می توانید با شناخت درست دیدنی های ایران گزینه های نزدیک به سلیقه شخصی خود را انتخاب کرده و پلن سفر خود را بچینید!
انتخاب مقصد سفر به عوامل گوناگون ذائقه، سن، فرهنگ، علاقه مندی و حتی تعداد افراد بستگی دارد چرا که گزینه نهایی باید موردی باشد که نظر تمام افراد  حاضر در کمپ مسافرت را جلب کند. تلاش ما بر آن است موارد معرفی شده علاقه مندان با سلایق و سنین گوناگونی را پوشش دهد و در عین حال یک سفر مفید و خاطره انگیز برای شما رقم بخورد.

کاخ موزه های تهران

اگر از جاذبه های دیگر تهران این شهر پر رمز و راز گذر کنیم به لیستی از کاخ موزه ها خواهیم رسید که به تنهایی می تواند روز جذابی را برای شما رقم بزند؛ چرا که اکثر کاخ های تهران یک پک کامل گردشگری به حساب می آید. شما هنگام مراجعه به کاخ هم می توانید از جاذبه تاریخی موزه ها دیدن کنید و هم بطور همزمان از فضای سبز و بی نظیر محوطه برخوردار باشید. درخت های کهن با انبوهی از پرنده ها و نقشه های بی بدیل باغ های محوطه شما را محو تماشای خود خواهد کرد.
در ادامه حتی شاهد کافیشاپ هایی تازه تاسیس در محیط کاخ ها خواهید بود که محلی برای استراحت و تجدید انرژی شما برای ادامه گردش شما باشد. در ادامه لیستی از کاخ ها را برای شما آماده کرده ایم:


 
• کاخ موزه های سعدآباد
آدرس کاخ سعد آباد: خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان طاهری.
ساعت بازدید: در نیمه نخست سال، موزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب باز است و در نیمه دوم سال هم از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر
شماره تماس: ۹-۲۲۷۵۲۰۳۱

• کاخ گلستان
            آدرس کاخ گلستان: خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارک
           ساعت  بازدید: در فصل‌های بهار و تابستان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۶ و ۳۰
    در فصل‌های پاییز و زمستان هم از ساعت ۹ صبح تا ۶ و ۳۰ دقیقه
    شماره تماس: ۳۳۱۱۳۳۳۵

• کاخ نیاوران
      آدرس کاخ نیاوران: میدان نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران
     ساعت بازدید: در نیمه نخست سال از ساعت ۹ تا ۷ شب
     در نیمه دوم سال، بازدید از ساعت ۹ تا ۶ و ۳۰ دقیقه عصر
    شماره تماس: ۲۲۲۸۲۰۲۰

پل معلق مشکین شهر

اگر بازدید از مکانهای نادر و هیجانی لذت می بردید این گزینه را در سفر خود بگنجانید.  پل معلق مشکین شهر در سال 1394 در زمینی به وسعت 130 هکتار ساخته شد و با معماری بی نظیر خود توانست جز 10 سازه برتر معماری ایران قرار بگیرد.
این پل به گونه ایست که به جای عرشه تخت، یک عرشه انحنا دار برای آن طراحی شده و هیجان و زیبایی بصری پل را افزایش داده است.
در مهندسی پل معلق مشکین شهر ظرافتی به خرج داده شده که در نیمه های آن هیجان شما دوچندان شود و آن استفاده از شیشه در بخش میانی می باشد. این بخش شیشه ای امکان آن را فراهم آوده تا شما بتوانید ارتفاع زیر پای خود را احساس کنید. در عین حال نباید از معلق یا شیشه ای بودن آن استرسی به خود راه دهید چرا که در معماری آن به اندازه ظرفیت بازدید 3 هزار نفر دقت عمل به خرج داده شده است.
از دیگر امکانات گردشگری این مکان می توان به پل چوبی، زیپ لاین، زیپ بایک، بازارچه، شهر بازی و کافه رستوران و دیگر تفریحات دیدنی های طبیعی اطراف پل اشاره کرد.
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب
 

نخلستان‌های آب پخش

بوشهر یکی دیگر از زیباترین شهرهای ایران است که واقعا ارزش سفر کردن دارد. این شهر زیبای گرمسیری در کل دارای 39 هزار هکتار نخلستان است که شامل 6 میلیون اصله نخل می باشد و دو شهرستان آب پخش و دشتستان  بیشترین وسعت نخلستان ها را به خود اختصاص داده است. در سفر به این نقطه از ایران هیچگاه از نخلستان ها و شهر زیبای آب پخش غافل نشوید چرا که وجود نخل ها و نخلستان ها در دو طرف جاده خاص ترین ورودی شهر را در آب پخش ایجاد کرده است. انبوه نخل ها با کانال های پر آب دو سمت جاده ظاهری دلنشین از منطقه جنوب را برای شما به تصویر خواهد کشید. از سوغاتی های این منطقه می توانید پنیر درخت نخل، شیره خرما، سرکه خرما، عرق تارونه و انواع صنایع دستی خاص را با خود به همراه ببرید.


 

باغ شازده ماهان

آیا تا کنون نامی از باغ شازده ماهان نگین کویر کرمان به گوش شما خورده است؟  تصور اکثر افراد این است که در شهری کویری همانند کرمان خشکی بیابان ها بر طراوت طبیعت غلبه کرده و چیزی بغیر از بیابان به چشم نمیخورد. اما حضور باغ شازده ماهان در 35 کیلومتری کرمان دید گردشگران را تغییر داده است. شما با سفر به این ناحیه با قطعه بهشتی در دل کویر مواجه می شوید که زیبایی کم نظیری دارد. این باغ بصورت 4 فصل است و به عنوان جزئی از بزرگترین و جذاب ترین باغ های ایران جاذبه منحصر به فردی از خود ارائه میدهد!
یادگاری با ارزش از دوران قاجار که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده، بی شک ارزش سفر کردن دارد. زمانی که وارد این باغ می شوید با کاشی کاری های هنرمندانه، حوض هایی پلکانی با نهری از آب زلال و اتاقک هایی جهت میزبانی مواجه خواهید شد. پیشنهاد ما به شما گذران ساعاتی در این باغ به همراه فالوده کرمانی معروف می باشد. از دیگر قسمت های باغ شازده ماهان می توان به خانه زعیم باشی، باغ خلوت، سردرخانه، بالا خانه و حمام اشاره نمود.
 

میدان نقش جهان اصفهان

این میدان زیبا می تواند به تنهایی ساعت ها وقت شما را به خود اختصاص دهد. نقش جهان گنجینه ای در دل اصفهان است که در سازمان یونسکو ثبت شده و دارای تعداد زیادی بناهای باستانی است. طاق هایی از گذشته که امروزه به حجره های فعال تبدیل شده زیبایی خاصی به ظاهر این محیط بخشیده است.
از انواع بناهای باستانی در این میدان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مسجد شاه یا جامع عباسی
•    عمارت عالی قاپو
•    مسجد شیخ لطف الله
•    بازار قیصریه
•    سر در قیصریه

اگر تمایل به بازدید از جاهای دیدنی اطراف میدان نقش جهان هستید می توانید با صرف زمان اندکی به خانه مشروطه، سی و سه پل، کاخ هشت بهشت و انگورستان ملک التجار برسید. در خود میدان نقش جهان جشن ها و اعیاد سنتی و شب نشینی های خانوادگی بسیار به چشم میخورد. جمعه بازاری که در نقش جهان راه اندازی می شود شامل انواع محصولات و وسیله های متنوع است که خرید از آن تفریحی دلنشین محسوب می شود.  از دیگر تفریحات این میدان جذاب میتوان به درشکه سواری، نظاره آب نماهای حوزهای فیروزه ای، گذران اوقات فراغت در کافه رستوران های اطراف اشاره کرد. شما می توانید اینجا انواع غذاهای سنتی، بستنی های مخصوص اصفهان، پشمک، دوغ، فرنی، بریانی، خورشت ماست، گوشفیل، باقلوا، گز و سوهان را تست کنید.
بازار سرپوشیده ی نقش جهان که در دورتا دور میدان قرار گرفته و همزمان با گردش در حال و هوای دلنشین قدیمی آن می توانید خریدهای منحصر بفردی انجام دهید. این خرید ها شامل صنایع دستی، ظروف مسی، فرش و دیگر خوراکی ها می باشد.
 

دشت شیمبار

خوزستانی که همه با نی زار های معروف و رودکارونش آشنا هستند را این بار با دشت زیبای شیمبار بشناسید! این دشت را به کسانی معرفی میکنیم که علاقه مند به گردشگری خارج از شهر در طبیعت زیبا هستند. این منطقه با جنگل های انبوه، چشمه های جوشان و پر آب و آبشارهای خروشان خود در فصول مختلف سال معروف شده است. شیمبار از مناطق دیدنی مسجد سلیمان می باشد که در گذشته حیواناتی مثل خرس و گرگ و کفتار در آن زندگی میکردند و حتی پرنده های شکاری مثل عقاب و کرکس نیز در این منطقه دیده میشد. وجود این حیوانات این منطقه را برای سفرهای فردی خطرناک میکرد ولی امروزه با شکارهای غیرقانونی حیات بسیاری از این حیوانات از دشت شیمبار برچیده شده است. از مناطق تفریحی این منطقه میتوان به استودان، تالاب شیمبار و تنگ بتا با نقش های برجسته در ارتفاعات کوه اشاره کرد.
 
سخن پایانی
در این مطلب به تعدادی از مکان های جذاب ایران اشاره کردیم که بتواند راهنمای خوبی برای سفرهای شما باشد. ما در بخش سفر و گردشگری چیکا تلاش کرده ایم تا بهترین مقاصد گردشگری و بهترین و شاخص ترین نیازهای حوزه گردشگری در هر منطقه را برای شما جمع آوری کنیم تا بتوانید. بهترین استفاده از آن ها را داشته باشید.  از اینکه در مقاله جاذبه های گردشگری ایران همراه ما بودید متشکریم و منتظر تجربیات شیرین از سفرهای شما هستیم.
منبع: پایگاه سرگرمی چیکا

 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2409063
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید