امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

معرفی و خرید انواع مانتو

1401/07/27
کد خبر : 27427
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 113 نفر

به طور مثال برای روزهای گرم سال باید از مانتویی با پارچه نازک وخنک و طبیعی مانند پنبه که هوا را از خود عبور دهد و باعث شود جریان هوا درجه حرارت انسان را در فصل گرما پایین آورد مانتو های تابستانی از عرق کردن جسم جلوگیری کند و دوختی راحت و رنگ های روشن و در روزهای سرد سال و مناطق سردسیرنیز باید از مانتوهای زمستانی با پارچه کلفت مانند پارچه های پشمی که هوای سرد را در درون خود نگه می دارن و اجازه عبور هوای سرد از خود و خنک کردن جسم را نمی دهند و دوخت محکم استفاده کرد برای خرید انواع مانتو و سایر لباس های زنانه  در ادامه قصد داریم در مورد معرفی و خرید انواع مانتو شما را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید. 

 

تولید مانتو

تولید مانتو دارای مراحل مختلفی است. ابتدا تولیدی‌ها جهت الگوبرداری، از طراحان مختلف در جهان کپی‌برداری می‌کنند. درواقع در ایران آن‌چنان که باید از طراحان لباس کمک گرفته نمی‌شود و تولیدی‌ها معمولا از طرح‌هایی آماده و از پیش تعیین شده تقلید می‌کنند؛ البته تعداد معدودی از تولیدی‌ها به شکل خاص و منحصربه‌فرد کار خود را انجام داده و از طراحان لباس خودشان کمک می‌گیرند. در ادامه باید پارچه موردنظر برای مانتو انتخاب شود. انتخاب پارچه تعیین‌کننده‌ترین بخش جهت قیمت‌گذاری این محصول است. هرچقدر که از پارچه بهتر و باکیفیت‌تری برای مانتوها استفاده شود، شاهد قیمت بیشتر آن‌ها خواهیم بود. تولیدی‌های مختلف با توجه به هزینه‌ای که برای پارچه مورد نیازشان پرداخت می‌کنند، قیمت مشخصی را تعیین می‌کنند. مهم‌ترین بخش تولید یک مانتو مربوط به دوخت آن می‌شود. اگر دوخت این محصول به خوبی و زیر نظر خیاط‌هایی ماهر انجام نگیرد، مشتری از آن روی برگردانده و از خرید آن منصرف می‌شود. تولیدی‌ها سعی می‌کنند محصولات خود را در طرح و رنگ‌های متنوع عرضه کنند تا بتوانند آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانند . 

انواع مانتو

در هر فصل و بنا به سلیقه، مانتوهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه قصد داریم برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. 

1. مانتو ساده 

مانتو ساده جزو محبوب‌ترین مانتوها است که مشتریان زیادی دارد. با خرید انواع مانتو ساده می‌توانید از آن‌ها در محیط‌هایی رسمی همچون اداره‌ها و یا حتی مدرسه‌ها استفاده کنید. نکته جالب در مورد این محصولات آن است که می‌توان آن‌ها را با دیگر لباس‌های پوششی به راحتی تطبیق داد.  

2. مانتو جلو باز

مانتو جلو باز یکی از راحت‌ترین مانتوهای بازار است که تنوع زیادی دارد. این مانتو در رنگ و طرح‌های مختلفی عرضه شده و طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه دختران قرار گرفته است. دخترها از این مانتوها به دلیل باز بودنش بیشتر در فصول گرم سال استفاده می‌کنند. 

3. مانتو مجلسی

مانتو مجلسی همان‌طور که از نامش مشخص است برای مجالس و مهمانی‌های بزرگ مناسب است. این مانتوها معمولا دارای طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد بوده و باید کاملا متناسب با اندام شما باشند. توجه داشته باشید که خرید انواع مانتو مجلسی جهت پوشیدن در مکان‌های عمومی توصیه نمی‌شود. این لباس معمولا در زمان شب و هنگام مهمانی می‌تواند به بهترین شکل ممکن تمام زیبایی خود را نشان دهد معمولا برای دوخت این نوع منتو از پارچه های جذاب و ظریف که قیمت بالایی هم دارند و طراحی های خاص جشن ها و میهمانی ها استفاده می شود این نوع مانتو استفاده روزمره ندارند. 

4. مانتو اسپرت

مانتوهای اسپرت بسیار راحت بوده و معمولا انعطاف‌پذیری خوبی دارند. با خرید انواع مانتو اسپرت می‌توانید انتظار داشته باشید که از آن‌ها اکثرا در همه‌جا استفاده کنید. البته توجه کنید که این مانتوها به‌هیچ‌ وجه برای مجالس و مهمانی‌ها مناسب نیستند و بهتر است از مانتوهای مجلسی در این موارد استفاده شود این مانتو بخاطر راحتی برای بسیاری از اماکن حتی در خانه هم مناسب هستند و استفاده و کاربرد روزمره برای خرید، رقتن سرکار و بسیاری از کارهای مختلف مناسب است. 

5. مانتو زمستانی

در فصل سرد زمستان خانم‌ها معمولا از مانتوهایی استفاده می‌کنند که پارچه‌ای ضخیم‌تر داشته و پوشش مستحکم‌تری دارند. این مانتوها که به‌عنوان مانتوهای زمستانی شناخته می‌شوند، از محبوبیت بالایی برخوردارند. خرید انواع مانتو زمستانی در فصول سرد رواج پیدا می‌کند البته مانتو زمستانی یک اصطلاح بسیار کلی است زیرا مانتوهای زمستانی دارای تنوع بسیار زیادی هستند ما اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.

مانتو زمستانی پشمی: مانتویی است که پارچه آن از الیاف پشم تولید می شود الیاف پشم معمولا از پشم گوسفندان که خود درجه بتدی های خاص خود را دارند مانند پشم نژاد مرینوس استرالیا یا نژاد رامبویه و گوسفندهای نژاد مرینوس آمریکایی که مرغوب ترین وظریف ترین پشم را دارند و یا  گوسفندان نژاد سافک، دورست انگللیسی.

مانتو زمستانی دیگر مانتو فوتر است در تولید این پارچه الیاف پشم را در حرارت و رطوبت تحت فشار شدید دستگاهای قرار می دهند و طی یک فرایند تولید با تکنولوژی بالا پارچه ایی ظریف، نرم و لطیف را تولید می کنند که بخاطر ضخامت و گرمی، پارچه ایی مناسب برای یک مانتو یا پالتو باکیفیت بحساب می آید.

مانتوها از نظر پارچه

تولیدی‌ها برای دوخت مانتوها از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین نوع پارچه‌هایی که در دوخت مانتو از آن‌ها استفاده می‌شود، به شما معرفی خواهیم کرد. 

1. پارچه نخی

پارچه نخی جزو بهترین پارچه‌های استفاده شده در مانتوها و لباس‌های مختلف است که بیشتر در دوخت مانتوهای تابستانی از آن‌ها استفاده می‌شود. در این نوع از پارچه، هوا به راحتی عبور کرده و بدن خنک می‌ماند منظور از پارچه نخی همان پارچه پنبه ایی است که در ایران با نام نخی هم شناخته می شود. 

2. پارچه کتان 

تولید پارچه کتان کمی دشوار است؛ به همین دلیل نیز مانتوهای کتان معمولا قیمت بالایی در بازار دارند. مانتوهایی که از جنس کتان هستند هم در فصول گرم و هم در فصول سرد برای پوشیدن مناسب هستند پارچه کتان از الیاف گیاهی به همین نام بدست می آید. 

از کجا مانتو بخریم؟

جهت خرید مانتو می‌توان به فروشگاه‌های حضوری یا اینترنتی مختلف رجوع کرد. فروشکالا ( foroshkala.net) از فروشگاه‌های اینترنتی فروش لباس‌های متنوع ازجمله مانتو است که بهترین کیفیت و قیمت را برای مشتریانش در نظر دارد. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27427
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید