امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

معرفی مدل های متنوع دستگیره درب و کابینت چوبی

1401/07/27
کد خبر : 27315
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 115 نفر
دستگیره درب، دستگیره درب رزت، دستگیره درب پلاک

دستگیره درب یکی از مهم­ترین یراق آلاتی است که بسیار هم کاربردی بوده و ما همیشه و در هر مکانی با آن سروکار داریم. این وسیله کاربردی و کوچک نقش مهمی در حفظ امنیت منزل و محل کار ما دارد، به همین دلیل همواره باید به کیفیت آن توجه داشته و در هنگام خرید این یراق، نهایت دقت را به کار برد.

دستگیره درب انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به کاربرد آن و نیاز خودتان یکی را انتخاب کنید. بیشتر افراد با کاربرد انواع دستگیره در آشنایی کافی ندارند، به همین دلیل یک دستگیره نامناسب و غیرکاربردی انتخاب کرده و زیبایی دکوراسیون منزل خود را  کاهش می­دهند. از طرفی دیگر، شما باید این نکته را رعایت کنید که هر دستگیره برای نصب در مکان خاصی ساخته شده است و باید برای هر مکان از دستگیره مناسبی استفاده کرد. در این مطلب شما را با نوع اصلی دستگیره درب رزت و دستگیره درب پلاک آشنا کرده و نکات لازم درخصوص خرید دستگیره را بازگو خواهیم کرد.

 

انواع دستگیره درب

دستگیره های درب موجود در بازار از نظر ظاهر به سه نوع اصلی دستگیره­های توپی، دستگیره­های اهرمی و دستگیره­های کششی تقسیم بندی می­شوند. اینکه شما کدام یک از این دستگیره ها را برای ست کردن با دکوراسیون خود انتخاب کنید کاملا سلیقه ای بوده و به سایر آیتم­های دکوراسیون شما بستگی خواهد داشت. مثلا می­توانید یک دستگیره اهرمی با طراحی سلطنتی انتخاب کرده و آن را با مبلمان و دکوراسیون سلطنتی خود ست کنید.

اما دستگیره درب با یک معیار دیگر هم دسته بندی می­شود و آن عملکرد دستگیره است. دستگیره­ها از این نظر به دو نوع کلی دستگیره درب رزت و دستگیره درب پلاک تقسیم می­شوند. در بخش­های بعدی به معرفی هرکدام از این انواع دستگیره درب خواهیم پرداخت.

 

معرفی دستگیره رزت

دستگیره درب رزت یا همان دستگیره درب دوتکه، جدیدترین و مدرن­ترین نوع دستگیره به شمار می­رود. این نوع دستگیره به تازگی محبوبیت زیادی بین مصرف­ کنندگان پیدا کرده است و به طور گسترده­ای مورد استفاده قرار می­گیرد.

دستگیره روزت از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و کاملا قابل اطمینان است، به همین دلیل معمولا برای کاربردهایی همچون درب آپارتمان یا استفاده در  درب­های ضدسرقت بهترین انتخاب به شمار می­رود.

این نوع دستگیره­های دو تکه خود به دو نوع سوییچی و کلیددار تقسیم می­شوند. انواع سوییچی به گونه­ای طراحی شده­اند که فقط از سمت داخل قابلیت بسته شدن دارند و از سمت بیرون هیچ سوییچی برای بستن در به چشم نمی­خورد. به همین دلیل معمولا از این دستگیره برای درب سرویس بهداشتی یا مکان­هایی که لازم باشد در از یک سمت قفل شود استفاده خواهد شد.

انواع کلیددار دستگیره­های رزت از یک محل برای نصب قفل برخوردارند. کاربرد این دستگیره­ها معمولا برای مکان­هایی است که به امنیت بالایی نیاز دارند. به همین دلیل روی اکثر درب­های ضدسرقت این نوع دستگیره درب مشاهده می­شود.

دستگیره­های رزت یا دوتکه از انواع مختلفی برخوردارند که هرکدام به صورت خاصی طراحی شده­اند و شما باید باتوجه به ظاهر دستگیره و همچنین ویژگی­های آن، یکی را به دلخواه انتخاب کنید. از رایج­ترین مدل­های دستگیره درب رزت می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگیره­ های رزت ساخته شده از آلومینیوم: دستگیره­ های رزت آلومینیومی معمولی­ترین دستگیره­های موجود در بازار هستند و از کیفیت عادی و قابل قبولی برخوردارند.
  • دستگیره ­های رزت ساخته شده از زاماک: برای ساخت این نوع دستگیره­ ها از زاماک استفاده شده و با کیفیت­ترین وبهترین دستگیره­های موجود در بازار هستند.
  • دستگیره­ های رزت ساخته شده از برنج: از آنجایی که فلز برنج از قیمت بسیار بالایی برخوردار است، این نوع دستگیره­ها خریدار زیادی ندارند. فقط کسانی که به دنبال یک دکوراسیون لوکس و لاکچری باشند این نوع دستگیره درب را برای تکمیل دکوراسیون خود انتخاب می­کنند.

 

معرفی دستگیره پلاک

دستگیره درب پلاک یا دستگیره درب یک تکه، از ظاهر بسیار ساده­تری برخوردار بوده و مععمولا برای استفاده در درب­های داخلی ساختمان کاربرد دارد. این نوع دستگیره­ ها تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی دارند و به همین دلیل در طرح­ها و مدل­های متنوع و جذابی تولید می­شوند.

با توجه به اینکه این دستگیره از محلی برای نصب قفل هم برخوردار است، بنابراین امکان استفاده از آن برای درب­های وروردی یا حتی درب ادارات و دفاتر مختلف هم وجود دارد. در بسیاری موارد، در سمت خارجی این دستگیره فقط یک قفل قرار می­دهند که امکان باز کردن در از بیرون وجود نداشته باشد.

دستگیره­های پلاک از قدمت زیادی برخوردارند و مدل­های مختلفی از آن­ها در بازار وجود دارد. بنابراین شما می­توانید به راحتی یک دستگیره کاملا متناسب با نوع دکوراسیون خود را تهیه کنید.

 

روش نصب دستگیره درب

نصب صحیح دستگیره درب اهمیت زیادی در افزایش امنیت مکان مورد نظر خواهد داشت. به همین دلیل ما در این بخش روش نصب هر دو دستگیره درب رزت و پلاک را به شما آموزش خواهیم داد.

روش نصب دستگیره درب پلاک:

  1. در ابتدا باید محل نصب را متناسب با ارتفاع درب مشخص کنید. معمولا فاصله 100 یا 120 سانتی­متری از پایین درب را علامت می­زنند. توجه داشته باشید که اندازه دستگیره هم باید متناسب با ارتفاع درب انتخاب شود تا ظاهر نامتقارن و نامناسبی نداشته باشد.
  2. بعد از اینکه محل نصب دستگیره را به طور دقیق مشخص کرده و علامت زدید، از یک چسب نواری کمک بگیرید تا سمت دیگر درب را هم در همان راستا مشخص کنید.
  3. در این مرحله باید سایز مقطع را مشخص کرده و وسط آکس را با توجه به قفلی که انتخاب کرده­اید علامت بزنید.
  4. بعد از اینکه اندازه­گیری­های لازم را مشخص کرده و علامت گذاری را انجام دادید، باید جای چهارسو یا همان شافت دستگیره را حدود 20 میلی­متر روی درب سوراخ کنید.
  5. سپس باید جای سیلندر را هم به اندازه حدود 30 میلی­متر سوراخ کنید.
  6. در این مرحله باید محور 4 پهلو را از قفل رد کنید؛ به گونه­ای که شیار بیضی مانند آن به سمت پایین متمایل شود.
  7. در این مرحله باید دستگیره را روی درب قرار داده و جای سوراخ­های آن را علامت بزنید.
  8. در آخر باید جای سوراخ های دستگیره را سوراخ کرده و سپس با قراردادن دستگیره روی محل مورد نظر در دو طرف درب، آن را با پیچ سفت کنید.

روش نصب دستگیره درب رزت:

نصب دستگیره درب رزت تا مرحله 6 کاملا به نصب دستگیره درب پلاک شبیه است. به همین دلیل از ذکر مجدد آن مراحل جلوگیری می­کنیم. ادامه مراحل عبارتند از:

  1. شما باید 4 طرف قاب رزت را سوراخ کنید تا پیچ ها به خوبی عبور داده شوند و دستگیره را محکم کنند.
  2. سپس باید دستگیره را از روی محور چهارپهلو عبور داده و دقیقا روی پایه فلزی نصب کنید.
  3. در آخر باید به کمک یک آچار آلن، پیچ موجود زیر پلاک رزت را به خوبی محکم کنید.

 

خرید دستگیره درب

در هنگام خرید دستگیره درب، علاوه بر ظاهر دستگیره، به ویژگی­های دیگری مثل راحتی نصب، کیفیت بالا، امنیت مناسب و... هم توجه کنید. بهتر است همیشه مراکز مطمئن و معتبر را برای خرید انتخاب کنید تا از کیفیت محصولات خریداری شده کاملا مطمئن باشید. به عنوان مثال شما می­توانید به وبسایت بارتو یراق مراجعه کرده و دستگیره موردنظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب­ترین قیمت خریداری نمایید.

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت هم مانند دستگیره های درب چوبی و فلزی با توجه به نوع طراحی خود در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند، این دسته بندی ها میتوان به دستگیره کابینت مدرن و امروزی، دستگیره کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک که بیشتر برای سبک های مدرن و نئوکلاسیک استفاده میشه، دستگیره های سرامیکی کابینت به با توجه متریال و مواد اولیه در آلیاژ های مختلفی همچون زاماک و آلومینیوم تولید میشود، بنابراین این مورد که چه نوع دستگیره ای مناسب طراحی شما است بیش از هر چیزی به سلیقه شما و سبک طراحی و اجرای کابینت های شما و همچنین بودجه اقتصادی شما بستگی دارد.

دستگیره کابینت کلاسیک

دستگیره های کلاسیک و آنتیکی کابینت که بیشتر در طرح های گلدار تولید می‌ شوند برای کمد دیواری وکابینت های سبک کلاسیک  و انزو ساخته شده از ورقه های ممبران توصیه میشود این نوع دستگیره تکمیل کننده طراحی شما خواهند بود. توجه به این نکته که وقتی شما اقدام به اجرای یک کار طراحی و معماری سبک کلاسیک و نئوکلاسیک می کنید تمامی اجزای کار باید در آن نسیر حرکت کنند دستگیره و اکسسوری کابینت نیز از این قاعده مستثنی نیست

دستگیره کابینت ممبران

پیش از آنکه به معرفی دستگیره کابینت ممبران بپردازیم باید بدانیم که کابینت ممبران چیست؟ کابینت ممبران در واقع کابینت های ساخته شده از ورقه های چوبی سه لایه و یا فیبر چوبی با روکش ملامینه ممبران است. ازاین نوع ورقه های کابینت ها بیشتر در ساخت کابینت و کمد های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می‌شود، 

 

جمع ­بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با کاربرد و اهمیت دستگیره درب و دستگیره کابینت انواع آن آشنا کنیم. همچنین روش نصب هر نوع دستگیره را با هم بررسی کردیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند!

فراموش نکنید که وبسایت بارتو یراق در تمام روزها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است و شما می­توانید بهترین یراق آلات باکیفیت را از این وبسایت تهیه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27315
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید