امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

معرفی انواع دزدگیر ماشین

1403/04/09
کد خبر : 2408673
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 283 نفر

بیشتر خودروهای موجود در بازار دارای ضعف سیستم امنیتی هستند و یک سارق حرفه‌ای در کسری از ثانیه می‌تواند آن را به سرقت ببرد. بسیاری از افراد نسبت به امنیت خودروی خود تعصب دارند و این موضوع را انکار می‌کنند. به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم که این واقعیت را بپذیرند و به فکر یک ابزار برای افزایش امنیت خودروی خود باشند. ابزارهای بسیار زیادی برای افزایش امنیت خودرو وجود دارد که خرید دزدگیر ماشین یکی از بهترین آن‌هاست. در بازار انواع مختلفی از دزدگیرهای خودرو وجود دارد، همین موضوع انتخاب یک دزدگیر مناسب را به کار سختی تبدیل کرده است. در ادامه به‌ طور کامل به معرفی انواع دزدگیر ماشین می‌پردازیم و شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

 

معرفی انواع دزدگیر ماشین موجود در بازار

دزدگیر خودرو یکی از مهم‌ترین ابزارهای امنیتی است که برای جلوگیری از سرقت و حفاظت از وسایل نقلیه استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از دزدگیرها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. مهم‌ترین انواع دزدگیر خودرو در بازار ایران عبارتند از:

دزدگیر ماشین ساده

از دزدگیرهای ساده می‌توان به عنوان ارزان‌ترین و قدیمی‌ترین دزدگیرهای خودرو نام برد. این دزدگیر دارای یک واحد کنترل مرکزی است که سیگنال‌های دریافتی از سنسورها را پردازش و در صورت تشخیص تهدید، دستور فعال‌سازی آژیر را صادر می‌کند. مهم‌ترین اجزای دزدگیر ماشین ساده عبارتند از:

  • واحد کنترل مرکزی مغز متفکر دزدگیر است و تمامی فعل و انفعالات دزدگیر شما به آن بستگی دارد. این کیت یک طرفه است و فقط امکان دریافت سیگنال‌ها را دارد.

  • دزدگیرهای ساده دارای سنسورهای مختلفی مانند سنسور ضربه (نسبت به شوک‌های وارد شده به خودرو حساس است) و سنسور لادری (این سنسور باز یا بسته شدن درب‌های خودرو را تشخیص می‌دهد) است.

  • آژیر، بخش هشداردهنده دزدگیر است که با ایجاد صدای بلند هم سارق را می‌ترساند و هم مالک را از احتمال سرقت باخبر می‌کند. آژیر دزدگیر ساده باید صدای بلندی داشته باشد تا از هر فاصله‌ای شنیده شود.

  • ریموت همان ابزاری است که به صاحب خودرو اجازه می‌دهد که دزدگیر را از راه دور فعال یا غیرفعال کند.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین ساده

مهم‌ترین مزایا و معایب دزدگیر ماشین ساده عبارتند از:

مزایا

  1. دزدگیرهای ساده معمولا نصب راحتی دارند و به راحتی بر روی خودرو نصب می‌شوند.

  2. این دزدگیرها قیمت بسیار مناسبی دارند و شما با صرف هزینه‌های بسیار کم می‌توانید صاحب یک دزدگیر شوید.

  3. وجود سنسورهای مختلف در این نوع دزدگیر می‌تواند از خودروی شما در برابر سرقت جلوگیری کند.

  4. کار با این دزدگیرها بسیار ساده است.

  5. به دلیل طراحی ساده و اجزای کم، دزدگیرهای ساده کمتر در معرض خرابی و مشکلات فنی قرار می‌گیرند.

  6. دزدگیرهای ساده معمولا مصرف باتری کمتری دارند و به باتری خودرو فشار نمی‌آورند.

معایب

  1. دزدگیرهای ساده همان‌طور که از نامشان پیداست، ساده هستند و از امکانات پیشرفته‌ای مانند ریموت ویبره زن، ایزی دور و غیره در این نوع دزدگیر خبری نیست.

  2. این دزدگیرها تنها توانایی شناسایی تهدیدات پایه‌ای مانند ضربه به خودرو یا باز شدن درب را دارند و توانایی مقابله با تهدیدات پیچیده‌تر مانند دزدیدن خودرو با جرثقیل و .. نیستند.

دزدگیر ماشین تصویری

دزدگیر ماشین تصویری یکی از پیشرفته‌ترین انواع دزدگیرهای خودرو است که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، سطح بالاتری از امنیت و اطلاعات را برای صاحبان خودرو فراهم می‌کند. این دزدگیرها علاوه بر امکانات پایه‌ای دزدگیر، یک ریموت کنترل تصویری هم دارند که امنیت خودرو را بهبود می‌بخشند. مهم‌ترین اجزای دزدگیر تصویری ماشین عبارتند از:

  • کیت دزدگیرهای تصویری برعکس دزدگیرهای ساده دو طرفه است. دو طرفه بودن به این معنی است که این کیت توانایی دریافت و همچنین ارسال پیام را دارد.

  • شوک سنسور، سنسور لادری و چشمی آلتراسونیک (تشخیص حرکات داخل کابین خودرو) در بیشتر دزدگیرهای تصویری وجود دارند.

  • ریموت کنترل این نوع از دزدگیرها دارای یک مانیتور کوچک است. شما می‌توانید از روی این مانیتور باز بودن درب‌ها، باز بودن درب صندوق عقب، وارد شدن ضربه و .. را مشاهده کنید.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین تصویری

مهم‌ترین مزایا و معایب دزدگیر ماشین تصویری عبارتند از:

مزایا

  1. بر روی ریموت دزدگیر تصویری شماتیک یک خودرو وجود دارد. در صورت باز بودن درب یا صندوق عقب شما می‌توانید این موضوع را از روی ریموت مشاهده کنید.

  2. قابلیت آلارم و ویبره دزدگیر زمانی که شما قادر به شنیدن صدای آژیر خودرو نیستید، می‌تواند شما را از وجود خطر برای خودرو آگاه کند.

  3. معمولا ریموت کنترل دزدگیرهای تصویری شارژی هستند و نیازی به تعویض باتری ندارند.

  4. دزدگیرهای تصویری از خروجی‌های زیادی مانند چشمی آلتراسونیک، پاور ویندوز، پمپ صندوق پران و .. پشتیبانی می‌کنند.

  5. برخی از دزدگیرهای تصویری به مالکان امکان خاموش کردن خودرو از راه دور را می‌دهند. این قابلیت در زمان سرقت خودرو بی‌نهایت کاربردی خواهد بود.

  6. برد دزدگیرهای تصویری به بیش از 1.5 کیلومتر می‌رسد. این موضوع برای یک دزدگیر خودرو بسیار جذاب خواهد بود.

معایب

  1. بزرگ‌ترین ایرادی که می‌توان به دزدگیرهای تصویری وارد کرد، قیمت نسبتا بالای آن‌ها است. قیمت دزدگیرهای تصویری چندین برابر یک دزدگیر ساده است و همین موضوع سبب شده تا امکان خرید آن برای تمامی افراد جامعه فراهم نباشد.

دزدگیر خودرو استارت زن

این نوع از دزدگیرها علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات یک دزدگیر، قابلیت استارت زدن از راه دور به خودرو را نیز به شما می‌دهند. دزدگیرهای استارت زن مانند دیگر دزدگیرهای موجود در بازار دارای کیت مرکزی، سنسور شوک، سنسور لادری و .. هستند. این سنسورها هرگونه ورود غیر مجاز و اقدام برای سرقت را شناسایی و آژیر دزدگیر را برای جلوگیری و ترساندن سارق روشن می‌کنند.

مزایا و معایب دزدگیر ماشین استارت زن

مهم‌ترین مزایا و معایب دزدگیر ماشین استارت زن عبارتند از:

مزایا

  1. روشن کردن خودرو از راه دور برای پیش گرمایش موتور در فصول سرد فوق‌العاده کاربردی است.

  2. برخلاف انتظار نصب این نوع از دزدگیرها کار ساده‌ای است و نیاز به دستکاری زیاد سیستم برق خودرو برای نصب وجود ندارد.

  3. این دزدگیرها مانند دیگر انواع دزدگیر دارای امکاناتی مانند پمپ صندوق پران، خروجی پاور ویندوز، قفل کودک و غیره هستند.

معایب

  1. قیمت این نوع از دزدگیرها معمولا بیشتر از دزدگیرهای ساده و تصویری است.

  2. نصب این نوع از دزدگیرها حتما باید توسط تکنسین ماهر انجام شود تا مشکلی برقی برای خودرو به وجود نیاید. اجرت نصب این نوع از دزدگیرها نسبت به دیگر دزدگیرهای موجود در بازار بیشتر است.

  3. امکان هک کردن دزدگیر و روشن کردن خودرو توسط دیگر افراد وجود دارد. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است به سراغ ریموت‌های ضد اسکن بروید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در خصوص انواع دزدگیر ماشین صحبت کردیم. البته در بازار دزدگیرهای سیم‌کارتی نیز وجود دارند که نسبت به دزدگیرهای ذکر شده در این مقاله کاربرد کمتری دارند. به همین دلیل در این مقاله به آن‌ها اشاره نشد. اما از بین دزدگیرهای ساده، تصویری و استارت زن کدام یک گزینه بهتری برای خرید هستند؟ در واقع این سوالی است که شما باید به آن پاسخ دهید. چرا که انتخاب دزدگیر به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.

دزدگیرهای ساده برای افرادی که به دنبال یک راه‌حل اقتصادی و کاربردی برای محافظت از خودروی خود هستند، مناسب‌اند. دزدگیرهای تصویری برای کسانی که به دنبال امنیت بیشتر و امکانات پیشرفته‌تر هستند، گزینه‌ بهتری محسوب می‌شود. دزدگیرهای استارت زن نیز برای آن دسته از افرادی مناسب‌اند که به سلامت خودروی خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند به بهترین شکل ممکن پیش گرمایش خودروی خود را انجام دهند. به نظر شما کدام یک از این دزدگیرها بهتر است؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2408673
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید