امروز سه‌شنبه 30 مرداد 1403

Tuesday 20 August 2024

مصرف برق کولر گازی چند آمپر است؟


1403/05/30
کد خبر : 2408955
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 45 نفر

گرمای طاقت‌فرسای تابستان، استفاده از کولر گازی را به یک ضرورت تبدیل کرده است؛ اما انتخاب کولر گازی مناسب، تنها به میزان ظرفیت سرمایشی آن محدود نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کولر گازی، مصرف برق آن است. 

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که مصرف برق کولر گازی شما چقدر است و چه تاثیری بر قبض برق‌تان می‌گذارد؟ در این مطلب، قصد داریم مصرف برق کولر گازی را بررسی کنیم.

آمپر مصرفی برق کولر گازی چقدر است؟ 

پیش از خرید کولر گازی، حتما به میزان مصرف برق آن باید توجه کرد. کولر‌های گازی، از جمله لوازم برقی پرمصرف محسوب می‌شوند و خرید یک مدل مناسب، می‌تواند از هزینه‌های سرسام‌آور برق منزل شما جلوگیری کند؛ اما مصرف کولر برق کولر گازی چند آمپر است؟ 

به عنوان یک قاعده کلی، هر ۱۲ هزار بی‌تی‌یو ظرفیت کولر گازی، حدود ۶ آمپر برق مصرف می‌کند؛ البته توجه داشته باشید که این مقدار بسته به برند، مدل و تکنولوژی به‌کاررفته در کولر گازی متفاوت است.

بنابراین، پیش از خرید، حتما به برچسب انرژی محصول توجه کنید.

محاسبه‌ی ساده‌ی قبض برق کولر گازی

 محاسبه‌ی ساده‌ی قبض برق کولر گازی

مصرف برق کولر گازی ۳۶۰۰۰

می‌خواهید بدانید کولر گازی‌تان چقدر برق مصرف می‌کند و چقدر باید برای آن هزینه کنید؟ این محاسبه خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

اولین کار این است که ظرفیت کولر گازی‌تان را پیدا کنید. این عدد معمولا روی خود کولر یا دفترچه‌ مشخصات آن نوشته شده است. برای مثال، اگر روی کولر شما نوشته شده سامسونگ ۱۲۰۰۰، یعنی ظرفیت سرمایشی آن 12000 BTU است.

محاسبه هزینه برق کولر گازی 

هزینه برق کولر گازی

بیایید با یک مثال ساده این محاسبه را انجام دهیم. فرض کنید کولر گازی شما 12000 BTU است و شما روزانه ۸ ساعت از آن استفاده می‌کنید. هر 12000 BTU تقریباً برابر با ۱۰۰۰ وات مصرف برق است؛ پس کولر شما در هر ساعت حدود ۱۰۰۰ وات برق مصرف می‌کند. حالا این عدد را در ۸ ساعت ضرب می‌کنیم: ۸۰۰۰ وات ساعت یا ۸ کیلووات ساعت.

برای محاسبه‌ی مصرف ماهانه، این عدد را در تعداد روزهایی که از کولر استفاده می‌کنید ضرب کنید. مثلاً اگر ۳۰ روز از کولر استفاده کنید: ۲۴۰ کیلووات ساعت.

حالا باید این عدد را در نرخ برق منطقه خود ضرب کنید. نرخ برق معمولا به صورت پلکانی محاسبه می‌شود؛ یعنی هر چه بیشتر برق مصرف کنید، نرخ هر کیلووات ساعت بیشتر می‌شود.

مثلاً اگر نرخ برق شما برای ۱۰۰ کیلووات ساعت اول ۵۰۰ تومان است و برای بقیه ۶۰۰ تومان، هزینه برق شما به صورت زیر محاسبه می‌شود:

۱۰۰ کیلووات ساعت اول: ۱۰۰ × ۵۰۰ = ۵۰۰۰۰ تومان

۱۴۰ کیلووات ساعت بعدی: ۱۴۰ × ۶۰۰ = ۸۴۰۰۰ تومان

مجموع هزینه: ۵۰۰۰۰ + ۸۴۰۰۰ = ۱۳۴۰۰۰ تومان

توجه داشته باشید که این فقط یک مثال ساده است و هزینه دقیق برق مصرفی شما به عوامل مختلفی مثل نرخ برق منطقه، ظرفیت کولر، تعداد ساعات استفاده و نوع کولر (اینورتر یا معمولی) بستگی دارد.

کولر گازی‌ اینورتر؛ مصرف برق کمتر، خنکی بیشتر 

کولرهای گازی اینورتر، انقلابی در صنعت سرمایش ایجاد کرده‌اند. این نوع کولرها به لطف فناوری پیشرفته‌ی خود، مصرف برق بسیار کمتری نسبت به دیگر کولرهای معمولی در بازار دارند. با خرید این نوع کولر گازی، می‌توانید از سرمایی مطبوع و دلپذیر در خانه‌تان لذت ببرید، بدون آنکه نگران قبض سنگین برق باشید.

شاید در ابتدا هزینه خرید یک کولر گازی اینورتر کمی بیشتر به نظر برسد، اما با توجه به صرفه‌جویی در مصرف برق در بلندمدت، این هزینه به سرعت جبران خواهد شد؛ به علاوه، شما می‌توانید با امکان خرید کولر گازی اقساطی، بدون نیاز به ضامن و پیش‌پرداخت، کولر گازی اینورتر مورد نظر خود را به سرعت خریداری کنید. 

سخن نهایی

محاسبه‌ی مصرف برق کولر گازی و هزینه‌های ناشی از آن، با کمی دقت و اطلاعات اولیه امکان‌پذیر است. با انتخاب یک کولر گازی مناسب، به ویژه مدل‌های اینورتر، می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و در عین حال از سرمایی مطبوع لذت ببرید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/2408955
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید