امروز یکشنبه 07 مرداد 1403

Sunday 28 July 2024

محصولات ارگانیک چیست ؟ 7 مقایسه ارگانیک با غیر ارگانیک

1401/07/27
کد خبر : 27477
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 149 نفر
هنگامی که انطباق با استانداردهای ارگانیک تایید شد، به محصول یک برچسب ارگانیک داده می شود. محصولات ارگانیک در 2 دهه گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این تعداد از سال 2019 نزدیک به 13 درصد افزایش یافته است. محصولات ارگانیک ایمن تر، سالم تر و خوشمزه تر از غذاهای معمولی هستند. برای محیط زیست و حیوانات بهتر خواهد بود. این مقاله به مقایسه محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک، از جمله محتوای مواد مغذی و اثرات آنها بر سلامت انسان می پردازد.

محصولات ارگانیک چیست ؟

محصولات ارگانیک بدون استفاده از کودهای شیمیایی و آفت کش ها رشد می کنند. اصطلاح ارگانیک به نحوه تولید برخی مواد غذایی اشاره دارد. محصولات ارگانیک از موارد زیر استفاده نکرده است:

  • مواد شیمیایی مصنوعی
  • هورمون ها
  • آنتی بیوتیک ها
  • ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی GMOs

برای اینکه یک محصول غذایی دارای برچسب ارگانیک باشد، باید فاقد مواد افزودنی مصنوعی باشد. این شامل شیرین کننده های مصنوعی، نگهدارنده ها، رنگ ها، طعم دهنده ها و مونوسدیم گلوتاماتMSG است.

محصولات ارگانیک از کودهای طبیعی مانند کود برای بهبود رشد گیاه استفاده می کنند. به حیواناتی که به صورت ارگانیک بزرگ شده اند آنتی بیوتیک یا هورمون داده نمی شود.

درکشاورزی ارگانیک به بهبود کیفیت خاک و حفظ آب های زیرزمینی توجه دارد. همچنین آلودگی را کاهش می دهد و برای محیط زیست بهتر است.

مقایسه خواص محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک

  • محصولات ارگانیک حاوی مواد مغذی بیشتری هستند

مطالعاتی که به مقایسه محتوای مواد مغذی محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک پرداخته اند نتایج متفاوتی داشته است. به احتمال زیاد به دلیل تنوع طبیعی در حمل و نقل و تولید مواد غذایی است. با این حال، شواهد نشان می دهد که غذاهایی که به صورت ارگانیک رشد می کنند ممکن است مغذی تر باشند.

  • محصولات ارگانیک دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های بیشتری هستند

محصولات ارگانیک به طور کلی حاوی سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی های خاص مانند ویتامین C، روی و آهن هستند. در واقع، سطح آنتی اکسیدان می تواند تا 69 درصد در این غذاها بیشتر باشد.

توت‌ها و ذرت‌های ارگانیک حاوی 58 درصد آنتی‌اکسیدان بیشتر و تا 52 درصد مقادیر بالاتر ویتامین C هستند. جایگزینی میوه، سبزیجات و غلات معمولی با انواع ارگانیک می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری را در رژیم غذایی شما فراهم کند.

  • سطح نیترات محصولات ارگانیک کمتر است

محصولات ارگانیک سطوح پایین تری از نیترات دارند. در واقع، مطالعات نشان داده اند که سطوح نیترات در این محصولات 30 درصد کمتر است.

سطوح بالای نیترات با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط است. آنها همچنین با وضعیتی به نام متهموگلوبینمی، بیماری در نوزادان که بر توانایی بدن برای حمل اکسیژن تأثیر می گذارد، مرتبط هستند.

 

لبنیات و گوشت ارگانیک اسیدهای چرب مطلوب تری دارند

شیر و محصولات لبنی ارگانیک ممکن است حاوی سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا 3 و مقادیر کمی آهن، ویتامین E و برخی کاروتنوئیدها باشند.

با این حال، شیر ارگانیک حاوی سلنیوم و ید کمتری نسبت به شیر غیر ارگانیک باشد. اینها دو ماده معدنی هستند که برای سلامتی ضروری هستند.

گوشت ارگانیک حاوی سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا 3 و سطوح کمی از چربی های اشباع شده نسبت به گوشت های معمولی است. مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا 3 با مزایای سلامتی بسیاری از جمله کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. محصولات ارگانیک می توانند نتایج مثبت قابل توجهی داشته باشند،

محتوای مواد مغذی غذا به عوامل زیادی مانند کیفیت خاک، شرایط آب و هوایی و زمان برداشت محصول بستگی دارد. ترکیب محصولات لبنی و گوشت می تواند تحت تأثیر تفاوت در ژنتیک حیوانات و نژاد حیوانات، آنچه حیوانات می خورند، زمان سال و نوع مزرعه باشد.

محصولات ارگانیک نیترات کمتر و ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های خاصی داشته باشند. محصولات لبنی ارگانیک و گوشت اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری دارند.

  • مواد شیمیایی کمتر و باکتری های مقاوم

بسیاری از مردم برای اجتناب از مواد شیمیایی مصنوعی، خرید محصولات ارگانیک را انتخاب می کنند.

شواهد نشان می دهد که مصرف این غذاها ممکن است قرار گرفتن در معرض باقی مانده آفت کش ها و باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داد که سطح کادمیوم، یک فلز بسیار سمی، در محصولات آلی 48 درصد کمتر است. علاوه بر این، احتمال یافتن بقایای آفت کش ها در محصولات غیر ارگانیک چهار برابر بیشتر بود.

توجه به این نکته مهم است که سطوح بالاتر کادمیوم و باقیمانده آفت‌کش‌ها در محصولات معمولی هنوز بسیار پایین‌تر از محدودیت‌های ایمنی بود.

با این حال، برخی از کارشناسان نگران هستند که کادمیوم می تواند در طول زمان در بدن انباشته شود و به طور بالقوه باعث آسیب شود. شستن، شستشو، پوست کندن و پختن غذا می تواند این مواد شیمیایی را کاهش دهد، اگرچه همیشه آنها را به طور کامل از بین نمی برد.

مزایای رژیم مواد غذایی ارگانیک

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد محصولات ارگانیک مفید هستند. چندین مطالعه نشان داد که محتوای آنتی اکسیدانی بالاتر آنها به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که رژیم های غذایی ارگانیک ممکن است به رشد، تولید مثل و سیستم ایمنی بدن کمک کند. یک مطالعه گزارش داد که جوجه‌هایی که با رژیم غذایی ارگانیک تغذیه می‌شوند، کاهش وزن و سیستم ایمنی قوی‌تری داشتند. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که محصولات ارگانیک ممکن است خطر ابتلا به آلرژی و اگزما را در کودکان و نوزادان کاهش دهد.

رایج ترین محصولات ارگانیک موجود در سایت محصولات ارگانیک هایپرارگانو میوه ها، سبزیجات، غلات، محصولات لبنی و گوشت هستند. محصولات ارگانیک فرآوری شده نیز در دسترس هستند، مانند کلوچه و جایگزین های گوشت، عسل و انواع روغنها و عرقیجات گیاهی.

با خرید انواع محصولات ارگانیک مانند عسل، چای، خرما، دانه چیا، روغن زیتون و انواع عرقیجات ارگانیک از فروشگاه هایپرارگانو https://hyperorgano.com/ خواهید توانست سلامت خود را ارتقا دهید. از ابتلا به انواع بیماریها دور بمانید.

منبع :  انجمن ارگانیک ایران


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/27477
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید