مجتبی سعید زاده در ورک شاپ بازیگری جلوی دوربین در سرای محله ساعی افزود: سلیقهای عمل کردن کارگردانها موجب سردرگمی بازیگران میشود.
او همچنین درباره حذف نمایش خانگی و نظارت بر سینما و تولیدات سینمایی توسط ساترا اظهار داشت: با این کار سینمای ما مسخرهبازی میشود.
سعیدزاده همچنین با اشاره به اهمیت قصه در ساخت فیلم گفت: قصه به مثابه پی ساختمان فیلم است و با قصه ضعیف نمیشود کار قوی ساخت.
این کارگردان سینما و تلویزیون در عین حال افزود: کارگردانهای مولف موفقترند و قابل نقد نیستند. مانند مهدی فخيمزاده که مسعود فراستی هم نتوانسته تا الان کارهای او را نقد کند.
سعیدزاده در ادامه در خصوص هنروری سینما و تلویزیون اظهار داشت: هیچ اعتقادی به هنروری ندارم. به هیچ قیمتی سراغ هنروری نروید. در شان یک بازیگر نیست که هنرور باشد.
او تاکید کرد: اگر به دنبال بازیگری هستید آن را به جد و حرفهای دنبال کنید. اگر صرفا دنبال این هستید که در ته فیلم نامتان در تیتراژ بباید دردی را دوا نمیکند و این نشان میدهد که کار خاصی انجام ندادهاید.
سعیدزاده گفت: بازیگری پس از کار معدن بر اساس آمار یونسکو، سختترین کار است.
او اضافه کرد: برقراری ارتباط میان بازیگر و مخاطب درام سختی است چرا که قرار است در صحنه که تئاتر از تصویر هم سختتر است در لحظه همراه با حس باید بازی کنید.
این کارگردان گفت: جمله معروفی است که میگوید مرگ بازیگر زمانی است که مخاطب حس کند دارید بازی میکنید. باید واقعی بازی کنید که مخاطب با بازیگری ارتباط حسی بگیرد.
او خاطرنشان کرد: بازیگر باید کاری کند که مخاطب از تمامی افکار و اتفاقهای بک راند خود رهایی یافته و با بازیگر ارتباط چشمی و حسی بگیرد.
کارگردان سینما و تلویزیون میگوید: بازیگر در رادیو باید به گونهای ایفای نقش کند که مخاطب آن را حس کند اما در تصویر دست شما باز است.
او این را هم اضافه کرد بازیگری که صدایش تناسبی با بازیاش ندارد باید حتما روی صدایش کار کند. برای بازیگر مهم است که از صدای واقعی خود در بازی استفاده کند. بازیگر باید کنترل صدای خود را در بازی تحت کنترل داشته باشد.
سعیدزاده گفت: بازیگر هر نقشی را نباید بپذیرد. بازیگران برای هر نقشی ساخته نشدهاند و به کارگیری بازیگران در هر نقشی و فیلمی خسته کننده است. بازیگر خوبی هم باشید اگر نتوانستید نقشی را بازی کنید از سینما حذف میشوید.
او میگوید: برخی از بازیگران فقط ماکت هستند. زیبایی که به تنهایی معیار بازی نمیتواند باشد.
سعیدزاده اظهار داشت: سینمای امروز به سمت کم کردن دیالوگ و بیشتر کردن بازی است.
او میگوید گیرنده و فرستنده بازیگر باید خیلی قوی باشد. بازیگرهای خیلی قوی در سینمای ایران داریم که گیرندههای خوبی نیستند.
او افزود: بازیگری که نتواند حس خود را انتقال دهد باخته است. سینما صحنه سه متری و هفت متری به تو نمیدهد و باید در یک قاب معین ایفای نقش کند.
علیرضانیاکان
21 آبان 1403
21 آبان 1403
22 آبان 1403
23 آبان 1403
23 آبان 1403
23 آبان 1403
23 آبان 1403
28 آبان 1403
28 آبان 1403
28 آبان 1403
23 آبان 1403
23 آبان 1403
25 آبان 1403
25 آبان 1403
09 آبان 1403
26 آبان 1403
26 آبان 1403
26 آبان 1403
مشاهده بیشتر
01 آذر 1403
04 آذر 1403
04 آذر 1403
04 آذر 1403
07 آذر 1403
11 آذر 1403
20 آذر 1403
20 آذر 1403
21 آذر 1403
11 آذر 1403
19 آذر 1403
19 آذر 1403
22 آذر 1403
22 آذر 1403
19 آبان 1403
20 آبان 1403
20 آبان 1403
20 آبان 1403